کد خبر: 949020
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
رهبر معظم انقلاب در مراسم اهدای نشان ذوالفقار به سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمودند که مجاهدت‌های در راه خدا با این چیز‌ها قابل جبران نیست.
سرویس سیاست جوان آنلاین: در مراسم اعطای نشان ذوالفقار به سردار حاج قاسم سلیمانی، رهبر معظم انقلاب در سخنانی فرمودند:
بسم الله الرحمن الرحیم
مجاهدت‌های در راه خدا با این چیز‌ها قابل مقابله و قابل جبران نیست. خدای متعال می‌فرماید: «إِنَّ اللهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسَهُمْ وَ أَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّه یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللهِ فَیَقْتُلُونَ وَ یُقْتَلُونَ» آنچه در برابر مجاهدت در راه خدا وجود دارد و خدای متعال در مقابل تقدیم کردن و روی دست گرفتن جان و مال در راه خدا قرار داده، بهشت است، رضای خدا است. آن چیز‌هایی که در دست و بال ما است -چه تشکر زبانی‌مان، چه تشکر عملی‌مان، چه نشان‌مان، چه درجه‌ای که می‌دهیم- چیز‌هایی است که بر حسب محاسبات مادی دنیایی قابل ذکر است، اما بر حسب محاسبات معنوی و الهی قابل ذکر نیست. الحمدلله همه شما‌ها این مجاهدت‌ها را کردید، تلاش کردید. الحمدلله خدای متعال به این برادر بسیار عزیزمان -آقای سلیمانی- هم توفیق داده. ایشان بارها، بارها، بار‌ها جان خودشان را در معرض تهاجم دشمن قرار داده‌اند، در راه خدا، برای خدا و مخلصاً لِلّه؛ و مجاهدت کرده‌اند. ان‌شاءالله خدای متعال به ایشان اجر بدهد و تفضل کند و زندگی ایشان را با سعادت، و عاقبت ایشان را با شهادت قرار بدهد، البته نه حالا. هنوز سال‌ها جمهوری اسلامی با ایشان کار دارد. اما بالاخره آخرش ان‌شاءالله شهادت باشد. ان‌شاءالله مبارکتان باشد.
اما خبر اهدای این نشان عالی نظامی به سردار سلیمانی این سؤال را ایجاد کرد که جایگاه این نشان چیست، به چه کسانی داده می‌شود و تاکنون به کدام یک از فرماندهان اهدا شده است.
بنابر آنچه فارس نوشته: «نشان ذوالفقار» عالی‌ترین نشان در نیرو‌های مسلح است که طبق «آیین‌نامه اهدای نشان‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران»، به «فرماندهان عالیرتبه و رؤسای ستاد‌های عالیرتبه در نیرو‌های مسلح» اهدا می‌شود «که تدابیر آن‌ها در طرح‌ریزی و هدایت عملیات‌های رزمی موجب حصول نتایج مطلوب شده باشد.»
سردار قاسم سلیمانی اولین فرمانده در جمهوری اسلامی ایران است که به دریافت این نشان از دست آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده معظم کل قوا مفتخر شده و طبق آنچه در پیام تبریک سرلشکر جعفری، فرمانده کل سپاه نیز آمده، این نشان به پاس سال‌ها فرماندهی وی در حوزه جبهه مقاومت اهدا شده است.
در پیام تبریک سردار جعفری فرمانده کل سپاه به سردار سلیمانی هم آمده است: «بی شک این رخداد فرخنده (اهدای نشان ذوالفقار) که محصول نقش آفرینی‌های سترگ، راهبردی، سرنوشت‌ساز و مخلصانه آن برادر عزیز و نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب در حمایت از جبهه مقاومت اسلامی و مقابله هوشمندانه و ظفرمند با اشقیای تکفیری و تروریسم امریکایی-صهیونیستی و صیانت از امنیت مثال‌زدنی ملت و میهن اسلامی است، موجب مباهات و افتخار آحاد پاسداران انقلاب و منشأ خیر و برکت در عرصه رسالت و مأموریت‌های خطیر محوله در آینده روشن پیش رو خواهد بود.»
حجت‌الاسلام حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه نیز در پیامی مفتخر شدن سرلشکر قاسم سلیمانی به دریافت نشان ذوالفقار از سوی مقام معظم رهبری را به وی تبریک گفت.

تبریک ظریف به سلیمانی
وزیر امور خارجه نیز در پیامی به سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دریافت نشان ذوالفقار از سوی فرمانده معظم کل قوا را به وی تبریک گفت.
به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف در این پیام به سردار قاسم سلیمانی تصریح کرد: افتخار دریافت نشان ارزشمند ذوالفقار از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرماندهی معظم کل قوا را صمیمانه تبریک می‌گویم. مجاهدت خالصانه شما و همرزمان ایثارگر در مبارزه با تروریسم تکفیری و افراطی گری برآمده از کانون‌های شرارت در منطقه و جهان زمینه را برای ایجاد منطقه‌ای قوی، باثبات و عاری از خشونت و افراطی گری فراهم ساخته است. این مجاهدت‌های خالصانه با عنایات الهی، خودباوری و مقاومت ملت‌ها و درایت سیاسی همه رهبران منطقه می‌تواند به آینده‌ای بهتر برای همه مردمان رنج کشیده این منطقه منجر شود.
‌سردار قاسم سلیمانی پیش از این سه نشان عالی «فتح» نیز دریافت کرده بود که به عملکرد او در سال‌ها فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله در دفاع مقدس برمی‌گردد. سرلشکر سلیمانی بیش از ۱۳ سال است که فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران را برعهده دارد و خصوصاً در سال‌های اخیر، نقش مهم و تأثیرگذاری در جبهه مقاومت (به‌ویژه سال‌های اخیر در سوریه و عراق) ایفا کرده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
0
0
زنده وپاینده باشی سردار عزیز اسلام
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار