کد خبر: 949010
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱
جشنواره سیمرغ که اخیراً اعلام کرده بود از رایزنان فرهنگی ۷۰سفارتخانه مقیم شهر تهران برای همکاری در بخش بین‌الملل آن دعوت به عمل آورده است، مجوز فعالیت ندارد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین:  دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل سازمان سینمایی اعلام کرد: جشنواره بین‌المللی سیمرغ (وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) فاقد مجوز بوده و نکات آیین‌نامه‌ای در همان بدو انتشار فراخوان با رصد موضوع، مکرر به برگزارکننده یادآوری و طی دو نامه در سال جاری به مسئولان این وزارتخانه اعلام شده است.
در این خبر آمده است: دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل سازمان سینمایی پیرو مذاکره و توضیحات قبلی در خصوص برگزاری ادوار گذشته جشنواره در سال ۹۶ نظر به فراخوان برگزاری دهمین جشنواره بین‌المللی «سیمرغ» توسط مسئولان جشنواره، با عنایت به جایگاه حاکمیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبیین و نظارت بر تمامی فعالیت‌های فرهنگی- هنری کشور وفق ماده دوم قانون وظایف، مصوبه هیئت وزیران و برابر مواد ۱۹، ۲۰و ۲۱ ذیل فصل دوم آیین نامه شماره ۱۷۴۳۲۷ ‏/۱ «آیین نامه نحوه صدور مجوز برگزاری و نظارت بر جشنواره‌ها و مجامع سینمایی»، برگزاری جشنواره فیلم، فیلمنامه و هر مجمع مرتبط با آن (اختتامیه و...) را منوط به داشتن مجوز معتبر دانسته که متأسفانه به سبب قرائت آن مجموعه به داخلی بودن این جشنواره، به رغم فراخوان بین‌المللی و عمومی آن، در این خصوص تخطی قانونی و آیین‌نامه‌ای صورت گرفته است. سازمان سینمایی لازم می‌داند در صورت برگزاری بدون مجوز، موضوع را به مراجع نظارتی منعکس و به سبب استیفای حقوق قانونی مراتب را پیگیری کند. بنابراین گزارش جشنواره موسوم به سیمرغ که از سوی وزارت بهداشت برگزار شده است و سال پیش نشست خبری آن نیز در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، اخیراً با انتشار فراخوان و ارسال آن به بخش فرهنگی سفارتخانه‌های مستقر در تهران، برای همکاری و حضور دانشجویان خارجی در این رویداد دعوت به عمل آورده بود.
طبق اعلام دبیرخانه این جشنواره بیش از ۷۰ سفارت در جریان نحوه برگزاری دهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ قرار گرفتند و از آن‌ها برای حضور دانشجویان و مشارکت در بخش بین‌الملل این رویداد فرهنگی- هنری دعوت شد. پیش از آن در دی ماه سال جاری، فراخوان بخش بین‌الملل جشنواره سیمرغ منتشر شده بود که به علاقه‌مندان در سه حوزه فیلم کوتاه، پویانمایی و طراحی پوستر برای رقابت فراخوان داده شده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار