کد خبر: 948994
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
سفیر تهران در دمشق اعلام کرد که احتمال دارد رئیس جمهوری اسلامی ایران به زودی عازم سوریه شود.

جوان آنلاین: «جواد ترک آبادی» سفیر تهران در دمشق بار دیگر بر حق ملت و رئیس جمهور سوریه در حاکمیت ملی بر خاک این کشور تأکید کرد.

ترک آبادی به پایگاه خبری «العهد» گفت که موضع جمهوری اسلامی ایران این است که بشار اسد رئیس جمهور سوریه و ملت این کشور حق دارند به طور کامل بر خاک و ثغور و حدود سوریه حاکمیت داشته باشند.

وی همچنین اعلام کرد که احتمالا حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به زودی عازم سوریه خواهد شد.

سفیر تهران در دمشق ادامه داد: «رهبران سوریه و ایران همیشه با هم در ارتباط هستند و بر این باورم که سفر اسد به ایران، موفقیت‌آمیز بود و به وضوح بیانگر عمق محبت و دوستی بود که همه مسئولان جمهوری ایران به رهبری و ملت سوریه دارند».

ترک آبادی ضمن پیش‌بینی در خصوص تداوم سفرها و ارتباط بین جمهوری اسلامی ایران و سوریه، درباره طرح موسوم به ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه نیز گفت: «اصول ما ثابت است. ما حامی گزینه ملت سوریه هستیم و آن (ملت) است که باید سرنوشت خود را تعیین کند».

وی با بیان اینکه این مسائل حق ملت سوریه است، تصریح کرد که همه مردم منطقه باید با هم دیدار کنیم و این مشکلات را از سر راه برداریم، «و هر چند زخم، این مشکلات عمیق است، ولی همچنان فردایی هست که در انتظار ماست و باید آن را همگی با دستان خود بسازیم»

سفیر تهران با تأکید بر اینکه سوریه با پیروزی خود توانست خط امنیت و ثبات سراسر این منطقه را ترسیم کند، خاطر نشان کرد که هدف این بود که از طریق توطئه علیه سوریه، این کشور را وارد درگیریهای داخلی، قومی، نژآدی و مذهبی کنند.

ترک آبادی با اشاره به اینکه دشمنان قصد داشتند با توطئه علیه سوریه، منطقه را هدف قرار دهند، اظهار داشت که پیروزی سوریه، این «مسیر وحشیانه و این دیدگاههای شیطانی را متوقف کرد».

وی در پایان خاطر نشان کرد که بر اساس این دیدگاه، باید همه شاخصه‌های زندگی واقعی در این منطقه از بین می‌رفت، ولی این مسئله شکست خورد و این، پیروزی بزرگ است.

بشار اسد دوشنبه ششم اسفند ماه جاری پس از سفر به تهران، به دیدار آیت الله العظمی «سید علی خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران رفت و با رئیس جمهوری نیز دیدار کرد.

روحانی در دیدار با اسد، پیروزی‌های ملت، دولت و ارتش سوریه در برابر تروریست‌ها را بسیار ارزشمند و مهم دانست و گفت: «جمهوری اسلامی ایران در مسیر مبارزه علیه تروریسم در سوریه همواره در کنار مردم و دولت این کشور ایستاد و از هیچ کمکی در این راستا دریغ نکرده است».

رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار با بیان اینکه دولت و ملت سوریه همواره قدردان حمایت‌های برادرانه رهبری، دولت و ملت ایران در مسیر مبارزه با تروریست‌ها و حفظ امنیت در سوریه و منطقه هستند، گفت: «من برای ابراز این قدردانی به تهران سفر کرده ام... و از رویکرد جمهوری اسلامی ایران و همکاری‌های چند جانبه از جمله روند آستانه و نشست اخیر سوچی در راستای تثبیت امنیت و آرامش در سوریه حمایت می‌کنیم».

بشار اسد با اشاره به اینکه ایران و سوریه از طریق وزرای خارجه و نمایندگان ویژه خود، همکاری تنگاتنگی در سطح منطقه و سازمان ملل متحد دارند، اعلام کرد که روند سیاسی در سوریه باید به سمتی برود که علاوه بر حفظ تمامیت ارضی و استقلال، تنها اراده ملت سوریه حاکم باشد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار