کد خبر: 948992
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده در خاش را تشریح کرد.

جوان آنلاین: سردار قاسم رضایی در گفت‌وگویی، درباره هماهنگی بین مرزبانی و سپاه پاسداران در تأمین امنیت مرزها، گفت: هماهنگی بین سپاه پاسداران و مرزبانی بسیار بالا است، هیچ عدم هماهنگی بین گروه‌های سپاه و مرزبانی وجود ندارد، ما در اصل به صورت مشترک موضوعات را دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: عقب‌ماندگی زیرساخت‌ها در منطقه شرق و جنوب شرق با ارتفاعات بالا و دره‌های عمیق اجازه نداده تا انسداد به مفهوم کامل صورت بگیرد.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران افزود: بخشی از مرزهای جنوب‌شرقی کشور، جاده، ابنیه و پاسگاه ندارد، لذا نیروهای مرزبانی بعضاً ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر راه را طی کنند تا از منطقه مراقبت کنند.

بیشتر بخوانیم:
آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده به‌روایت فرمانده مرزبانی کشور
سردار رضایی یادآور شد: طرحی از سوی نمایندگان مجلس ارائه شده که با پشتیبانی دولت به تکمیل انسداد مرزی کمک شایان خواهد کرد، در حقیقت اقدامات زیرساختی به منابع لازم و کافی نیاز دارد تا بتوان امنیت مرزها را ارتقاء داد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت امنیتی مرزهای کشور، تصریح کرد: بخشی از جذب‌های مرزبانی از نیروهای محلی است، مرزبانی نیروهای مردمی را برای کادر رسمی جذب کرده و در حال حاضر هم به آموزش آنها پرداخته است، اینکه از نیروهای مردمی برای کمک امنیتی استفاده شود در حوزه وظایف سپاه است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است، در توضیح آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده در منطقه خاش، واقع در سیستان و بلوچستان، گفت: پیگیری‌ها در حوزه دیپلماسی و اعزام سر طایفه‌ها به پاکستان صورت گرفته است، ارتباط مرزبانی با پاکستانی‌ها ادامه دارد، منتهی منطقه‌ای که مرزبانان در آنجا نگهداری می‌شوند در خاک پاکستان است، لذا مسئولان پاکستانی وعده پیگیری دادند.

سردار رضایی تأکید کرد: وضعیت امنیتی مرزهای شرق و غرب کشور متفاوت است، در مرزهای شرقی، آنچه بیشتر از سایر مسائل مرز را تحت‌الشعاع قرار داده، قاچاق موادمخدر است. مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در یازده ماه گذشته سال جاری از ورود ۵۷ تن موادمخدر به کشور که عمدتاً با شرارت همراه بوده، جلوگیری کرده است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان کرد: در بعضی موارد هم درگیری با گروه‌های تروریستی صورت می‌گیرد که از عقبه خاص برخوردارند، این افراد عمدتاً جانیان فراری یا تحت تعقیب قضایی هستند که به کشور همسایه پناه بردند و در نقش مزدور کشورهای منطقه دست به اقدامات از جمله اقدامات تروریستی اخیر علیه کشور می‌زنند، مرزبانی برای تأمین امنیت مرز به مقابله با این گروه‌های مختلف پرداخته است.

گفتنی است، ۲۴ مهرماه امسال تعدادی از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه به دست اعضای گروه تروریستی ربوده شدند که گروهک جیش‌العدل مسئولیت ربایش آنها را به عهده گرفته است.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار