کد خبر: 948974
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰
عید ۹۸ با انبوه سفر‌ها در راه است
تعطیلات نوروز ۹۸ را باید یکی از ویژه‌ترین تعطیلات در نظر داشت. جایی که تقریباً از ۲ روز مانده با سال جدید بسیاری از اصناف و ادارات و مدارس و دانشگاه‌ها به تعطیلی می‌روند تا ۱۷ روز بعد از سال نو.
محمدرضا هادیلو
سرویس ایران جوان آنلاین: با اینکه مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها نقل هر محفلی است و تقریباً تمام شهروندان چنین وانمود می‌کنند نمی‌توانند کاری بکنند و از همین الان و با مدیریت دخل و خرجشان، مجبورند برخی خرید‌ها و سفر‌ها را از لیست سبد خانواده خارج کنند، اما پیش‌بینی‌ها از افزایش سفر‌های داخلی در عید سال ۹۸ خبر می‌دهد.

تعطیلات نوروز ۹۸ را باید یکی از ویژه‌ترین تعطیلات در نظر داشت. جایی که تقریباً از ۲ روز مانده با سال جدید بسیاری از اصناف و ادارات و مدارس و دانشگاه‌ها به تعطیلی می‌روند تا ۱۷ روز بعد از سال نو.

آماده باش در فضای مجازی

چند وقتی است که در فضای مجازی سایت‌های زیادی متولد و رشد کرده‌اند تا بتوانند از محل سفر‌های بی‌شمار ایرانی‌ها در ایام تعطیلات علاوه بر دیده شدن و ارائه خدمات، درآمد‌هایی هم کسب کنند. خانه مسافر‌ها یکی از انواع مراکز اقامتی است که سازمان میراث فرهنگی به برخی از آن‌ها مجوز داده تا بتوانند در ایام سفر، مسافر بگیرند. سازمان میراث فرهنگی سایت رزرو خانه مسافر‌ها را در اختیار مسافران قرار داده است که البته خالی از اشکال نیست. این سایت پس از جست‌وجوی یک خانه مسافر، کاربر را وارد سایت دیگری می‌کند هر چند اطلاعات آن ناقص و غیر واقعی است. سیستم رزرو این خانه‌ها درست عمل نمی‌کند. پشتیبانی ندارند و نرخ‌های درج شده در آن‌ها متعلق به زمان‌های گذشته است. در این میان بوم گردی‌ها هم اگرچه سایت دارند، اما هنوز به روز نیست و نمی‌توان همه بوم گردی‌ها، هتل‌ها یا خانه مسافر‌ها را در یک سایت دید و از قیمت‌شان مطمئن بود. رئیس جامعه هتلداران هم قول داده بود تا سایت جامعه بتواند فهرستی از همه هتل‌ها را آماده کند، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

باز هم قول و وعده‌های شیرین

چند ماه قبل بود که رئیس جامعه هتلداران کشور به مردم قول داد هتلداران در ایام نوروز هیچ افزایش نرخی نداشته باشند. جمشید حمزه‌زاده گفته براساس تصمیم هیئت مدیره جامعه هتلداران، هتل‌های سراسر کشور در ایام نوروز افزایش نرخ نخواهند داشت و حتی ممکن است برای جذب گردشگر تا ۶۰ درصد تخفیف برای ارائه خدمات اعمال کنند، اما در ایام نوروز به دلیل رونق در عرضه و تقاضا هتلداران بدون اعمال تخفیف و البته با نرخ مصوب خدمات‌رسانی می‌کنند، که همین موضوع شاید به شکلی تداعی شود که هتل‌ها افزایش قیمت داشته‌اند در حالی که واقعیت افزایش قیمت نیست بلکه هتل‌ها تخفیف‌ها را از نرخ مصوب برداشته‌اند. حجم استفاده مردم از هتل‌ها برای اقامت امسال بیشتر خواهد شد این پیش‌بینی هتلداران برای نوروز ۹۸ است و حتی حمزه‌زاده گفته که «برخی از هتل‌ها قبل از ایام نوروز رزرو شده‌اند.» رئیس جامعه هتلداران در ادامه با اشاره به برخی استان‌ها تأکید کرده: «در بعضی مقاصد سفر از جمله اصفهان، شیراز و کیش از مدت‌ها قبل از نوروز رزرو مراکز اقامتی با استقبال مسافران همراه بوده است. پیش‌بینی می‌کنیم که عید امسال نسبت به سال گذشته با افزایش درصد اشغال هتل‌ها روبه رو شویم.».

اما خبر خوبی که در حوزه گردشگری استان گیلان وجود دارد، افتتاح خط ریلی تهران به رشت است. قطار‌هایی که برای ایام نوروز تعداد واگن‌های آن افزایش پیدا می‌کند و مسافران می‌توانند با هزینه‌ای حدود ۳۰ هزار تومان از شلوغی جاده‌های منتهی به شمال کشور خلاص شوند. با این تفاسیر از تمام نقاط کشور خبر می‌رسد که در تمام مقاصد گردشگری، جاذبه‌های تاریخی نیز برای حضور گردشگران نوروزی آماده می‌شود. بر همین اساس مدیران موزه‌های کشور سعی دارند تا جایی که امکان دارد، خود را برای ایام عید آماده کنند. در تهران هم کاخ احمد شاهی در مجموعه نیاوران، موزه رضا عباسی، موزه نقاشی پشت شیشه و... قرار است تا فرا رسیدن عید عملیات مرمتی‌شان را به پایان برسانند و خود را برای حضور انبوه مسافرانی که به تهران می‌آیند آماده کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار