کد خبر: 948914
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج خبرداد
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اعلام کرد که طبق برنامه ریزی از سال ۹۸ بیشتر پسماند‌های تولیدی استان البرز به چرخه اقتصاد و تولید بازگشت می‌کند.

اصغر نصیری اظهار داشت : براین اساس از سال 98 کمترین پسماند در البرز دفن می شود بلکه تلاش ها براقتصادی شدن پسماندها متمرکز است.

وی ادامه داد: به همین منظور طرح توسعه مرکز دفن و بازیافت زباله های استان البرز در منطقه حلقه دره در دستور کار شهرداری کرج قرار گرفته و این مهم با وجود مشکلات مالی با جدیت دنبال می شود.

 نصیری تاکید کرد که سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در کنار سایر ادارات بر اساس دستور العمل تعیین شده به تحقق این امر همت می گمارد .

 وی اظهار داشت : مطابق برنامه های راهبردی و عملیاتی تعیین شده برای مدیریت پسماند به سمت کاهش تولید پسماند و تکفیک از مبدا و استفاده از فناوری مختلف پیش رفت و دفن پسماند ها کاهش یابد.

 وی ادامه داد: بر همین اساس توسعه کمپوست در کارخانه و محل دفن زباله حلقه دره در دستور کار داریم که سال آینده محقق می شود تا بتوانیم مطالبات منطقی شهروندان در زمینه کاهش آلودگی زیست محیطی به نحو شایسته پاسخ بدهیم.

 نصیری گفت: اکنون پروژه استحصال گاز از مرکز دفن سابق زباله های البرز در دست اجرا داریم که با به کار گیری پیمانکار آن را دنبال می کنیم .

 رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج بیان داشت : این اقدام تاثیرخوبی برای کاهش بوی مرکزدفن زباله ها خواهد داشت.

 وی افزود: روزانه یک هزارو 500 تن زباله به محل دفن زباله های استان البرز در حلقه دره انتقال می یابد که بازیافت واستفاده بهینه از این پسماند می تواند تحولی شگرف در امور اقتصادی باشد.

نصیری بیان داشت : تامین انرژی از پسماندهای شهری استان البرز یکی از برنامه هایی است که برای تحقق آن فراخوان بین المللی پیش بینی شده است.

 وی گفت: تبدیل پسماند ها به سوخت های گازوئیلی یا استقرار دستگاه های هیدروکلاب برای بی خطر سازی پسماند های عفونی نیازمند مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی است که باید در کنار جذب بودجه شهرداری قدم های بلند تری را برداریم.

نصیری، افزایش هفت برابری بودجه عمرانی مدیریت پسماند کرج برای سال آینده توسط شورای اسلامی این شهر را یک رخداد کم نظیر توصیف کرد و گفت: اعتبار این بخش از 60 میلیارد ریال در سال 97 به 393 میلیاردو 500 میلیون ریال در سال 98 افزایش یافته است .

 رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اظهار داشت : اکنون جمع آوری پسماندهای شهری درکرج به صورت نیمه مکانیزه بوده که نیازمند تغییراتی در این بخش هستیم هرچند که بخشی از رفت و روب ها توسط نیروی انسانی انجام می شود.

 وی گفت: البته کیفیت کار نیروی انسانی از ماشین آلات بهتر است و با توجه به کثرت جمعیت شهری ، نیروهای خدماتی به خوبی نقش آفرینی کرده اند.

 شورای اسلامی شهرکرج نیز برای خرید و جانمایی مخازن مکانیزه پسماند شهری 40 میلیارد ریال اعتبار در سال آینده پیش بینی کرده است.

 نصیری، فرهنگ سازی و مشارکت مردم در تفکیک و ساماندهی پسماندها گام موثری در جهت پاکسازی محیط زیست دانست .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار