کد خبر: 948903
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
سرپرست میراث فرهنگی سمنان خبر داد
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: هرگونه افزایش قیمت در مجموعه‌های خدماتی، رفاهی و اسکان در نوروز ۹۸ ممنوع است.

مهدی جمال در جلسه مشترک ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی و شورای راهبردی بررسی وضع تصادفات استان در استانداری سمنان اظهار داشت: بر اساس طبق ابلاغیه معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، هرگونه افزایش قیمت در مجموعه‌های خدماتی، رفاهی و اسکان در نوروز 98 ممنوع است و در استان نیز باید بر این مهم به‌صورت جدی و ویژه نظارت شود.

وی تصریح کرد: جلساتی با فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری، راهنمایان تورهای گردشگری، روابط عمومی کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر و جامعه هتلداران برای هماهنگی بیشتر و ارائه خدمات مطلوب‌تر انجام شده است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان اضافه کرد: با توجه به پیشرفت فناوری و تکنولوژی‌های روز دنیا، در استان سمنان نیز ساخت کلیپ‌های کوتاه ویدیویی، استفاده از ظرفیت شبکه‌های مجازی و کارهای دیجیتالی به‌عنوان جایگزین بروشور در دستور کار قرار گرفته است.

قدرت‌الله ابک، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان نیز در این جلسه اظهار داشت: سیاه‌چادرهایی برای افزایش رغبت مسافران به توقف و استراحت در طول مسیرهای ارتباطی استان سمنان برپا می‌شود.

وی تصریح کرد: مکان‌یابی برای راه‌اندازی بازارچه‌های فروش صنایع‌دستی و محصولات محلی در شهرستان‌های استان در کمترین زمان ممکن توسط فرمانداران انجام و به دبیرخانه ستاد اعلام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان اضافه کرد: گزارش اقدامات و مصوبات کمیته‌های مسؤول، به کمیته ارزیابی عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان به‌صورت مستمر ارسال شود.

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: ۱۷‌ پایگاه و ۲۲۰‌ مدرسه با یک هزار و 600 کلاس و ظرفیت روزانه 6 هزار و 100 نفر اسکان در استان سمنان توسط آموزش و پرورش مهیا شده است.
وی تصریح کرد: ۵۰۰ نیروی فرهنگی برای ارائه خدمات و اسکان مسافران استان سمنان در نوروز ۹۸ در نظر گرفته شده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: آموزش و پرورش استان سمنان به غیر از اسکان فرهنگیان، آمادگی دارد تا خدمات رفاهی و اسکان خود را در مواقع ضروری و صلاحدید ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای غیرفرهنگیان نیز ارائه کند.
دستورانی بیان کرد: ستاد اسکان با محوریت آموزش و پرورش استان سمنان، تمام ظرفیت‌های ممکن را برای اجرای هرچه بهتر امور و ارائه خدمات مطلوب به کار گرفته است.

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان هم در این نشست اظهار داشت: تهیه کلیپ‌های کوتاه برای معرفی جاذبه‌ها و توانمندی‌های استان سمنان در دستور کار قرار گیرد و دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان در عمل به تعهدات و وظایف خود اهتمام ورزند.
وی تصریح کرد: فرمانداران به‌عنوان نمایندگان عالی دولت در ایام نوروز ۹۸ باید با حضور در منطقه تحت مدیریت خود، نسبت به ارائه خدمات مطلوب به مسافران نظارت داشته باشند.
استاندار سمنان اضافه کرد: چهره شهر، ایجاد جلوه‌های بصری در مسیر عبور از استان و ارائه خدمات مطلوب در تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد بسیار تأثیرگذار است.
آشناگر اضافه کرد: زیباسازی چهره شهرها توسط شهرداران با استفاده از مشاورهای متخصص در این حوزه در دستور کار قرار گیرد تا افزایش روحیه نشاط و شادابی بین شهروندان و مسافران را به همراه داشته باشد.
وی تصریح کرد: با توجه به مسافرت شهروندان و خالی شدن منازل مسکونی در شهرستان‌ها، فرمانداران باید نسبت به تأمین امنیت در مناطق تحت مدیریت خود اقدام کنند.
استاندار سمنان اضافه کرد: هلال‌احمر، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، پلیس راه، علوم پزشکی و خدمات درمانی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداران به‌صورت فعال و مستمر در ایام نوروز در استان حضور داشته باشند.
آشناگر بیان کرد: مسافران، میهمانان نوروزی استان هستند و مسؤولان برای ارائه خدمات مطلوب و مناسب به این مهمانان تلاش کنند.
وی تصریح کرد: باید تلاش شود تا با ارائه خدمات مطلوب و اقدامات اجرایی مناسب، میزبان خوبی برای میهمانان استان در نوروز ۹۸ باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر