کد خبر: 948889
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
جانشین فرمانده انتظامی استان:
سرهنگ حسین حسین زاده با بیان اینکه جای پول، سکه، طلا و جواهر در منازل نیست، شایعه مجهز بودن سارقان منازل به طلایاب را رد کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،سرهنگ حسین حسین زاده  گفت، یکی از نکات مهم در سلامت و ایمنی جامعه را رعایت اخلاق و تفاهم در خانواده عنوان کرد و اظهار داشت: تجربیات پلیس نشان می دهد بالاترین میزان انحرافات و جرایم محصول خانواده هایی است که اخلاق در آن ها رعایت نمی شود.
وی بر ارتباط صمیمانه بین همسران و فرزندان تاکید کرد و اظهار داشت: کسانی که نمی توانند ارتباط گرم و صمیمی با اعضای خانواده خود برقرار کنند نه تنها باعث بروز مشکلات عدیده برای خود می شوند بلکه افرادی را تحویل جامعه می دهند که باعث سلب آسایش و سلامت مردم می شوند.
جانشین فرمانده انتظامی استان در ادامه به مثلث جرم اشاره کرد و اظهار داشت: در یک ضلع این مثلث بزه دیده، درضلع دیگر مجرم یا بزهکار و در ضلع بعدی فرصت های وقوع جرم قرار دارد که از آن 2 مهم تر است چرا که اگر ما با کمک مردم فرصت های وقوع جرم را از بین ببریم میزان وقوع جرایم به شدت کاهش پیدا می کند.
وی در ادمه به ذکر خاطره ای از پرونده سرقت خودرو در شهر اصفهان پرداخت و گفت: در این پرونده  خانمی بعد از اینکه خودروی خود را به بیرون از منزل آورده بود در حالی که یک بسته حاوی 10 میلیون تومان پول روی صندلی قرار داشت آن را به صورت روشن رها کرده تا درب پارکینگ را ببندد و در این لحظه فرد معتادی که چندروز نتوانسته بود موادش را تامین کند بلافاصله از فرصت استفاده کرده و خودرو را سرقت کرده بود.
سرهنگ حسین زاده، با بیان اینکه بعد از چند روز تلاش شبانه روزی کارآگاهان، سارق خودرو دستگیر و اموال مسروقه به مالباخته بازگردانده شد، این سوال را مطرح کرد که به راستی اگر مالباخته فرصت ارتکاب جرم را برای مجرم فراهم نمی کرد آیا سرقتی هم رخ می داد؟
جانشین فرمانده انتظامی استان، سپس به موضوع سرقت طلاجات از منازل اشاره کرد و افزود: خرید سکه و طلاجات به میزان بالا و نگهداری آن ها در منازل توسط مردم حکایت از اقتصاد بیمار کشور ما دارد که از زمان قاجار شروع شده، در زمان پهلوی به اوج خود رسیده و هنوز هم حل نشده است.
سرهنگ حسین زاده، از ماجرای فردی که از ترس دزد، 200 عدد سکه بهار آزادی را در سطل زباله قرار داده بود، به گمان اینکه اگر منزلش مورد دستبرد سارقان قرار بگیرد سکه ها در امان خواهند بود، پرده برداشت و گفت: این فرد بدون اینکه حرفی به همسرش بزند، منزل را همراه خانواده ترک می کند و آخر شب که بر می گردد به دلیل خستگی به استراحت می پردازد و همسرش هم سطل زباله را همراه سکه ها در بیرون قرار می دهد و فرد مذکور وقتی متوجه می شود که کار از کار گذشته و بعد از چند روز تلاش به امید پیدا شدن اموالش به پلیس آگاهی مراجعه می کند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه جای پول، ارز، طلا، جواهرات، اوراق بهادار و سکه های بهار آزادی در داخل منزل نیست با اشاره به پخش شایعاتی مبنی بر اینکه سارقان منزل طلایاب دارند گفت: ما این موضوع را به صورت تخصصی بررسی کردیم و دریافتیم که چنین چیزی صحت ندارد بلکه سارقان وقتی وارد منزل می شوند همه جای آن را وارسی کرده و بیشتر آنها هم می دانند که مردم طلاهای خود را در کجای منزل نگهداری می کنند.
وی صندوق امانات بانک ها را بهترین محل برای نگهداری این گونه اشیای با ارزش دانست و افزود: اگر شهروندان می خواهند در منزل خود از گاو صندوق استفاده کنند باید آن را روی دیوار متصل کنند چرا که سارقان قادرند گاو صندوق های سیار معمولی را به راحتی سرقت کنند.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به در پیش بودن زمان سفر های نوروزی بر هوشیاری بیشتر مردم برای پیشگیری از سرقت منازلشان تاکید کرد و گفت: شهروندن باید مراقب باشند هر رفتار ناشیانه و عمل همراه با سهل انگاری که از طرف آن ها انجام شود باعث خواهد شد فرصت ارتکاب جرم توسط آنان برای مجرمان فراهم شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار