کد خبر: 948854
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
مسئول بسیج جامعه زنان در گفت‌وگو با «جوان»:
مسئول بسیج جامعه زنان در گفت‌وگو با «جوان» اعلام کرد که تربیت راویان خانم، احداث یادمان‌های زن و دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی حجاب و عفاف از جمله اقدامات و برنامه‌های بسیج جامعه زنان برای راهیان نور است.
صغری خيل‌ فرهنگ
سرویس پایداری جوان آنلاین: مسئول بسیج جامعه زنان در گفت‌وگو با «جوان» اعلام کرد که تربیت راویان خانم، احداث یادمان‌های زن و دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی حجاب و عفاف از جمله اقدامات و برنامه‌های بسیج جامعه زنان برای راهیان نور است.
مسئول بسیج جامعه زنان در خصوص تربیت راوی برای کاروان‌های راهیان نور خانم‌ها گفت: استقبال گسترده خانم‌ها به‌ویژه دانش آموزان و دانشجویان دختر از کاروان‌های راهیان نور موجب شد بسیج جامعه زنان، راویان خانم برای این کاروان‌ها تربیت کند. مینو اصلانی افزود: البته این کار برای خانم‌ها که در دفاع مقدس حضور نداشتند، کار سختی بود، اما از آنجا که آنان بسیار علاقه‌مند به شهدا و فرهنگ دفاع مقدس هستند خوش درخشیدند و اکنون ما با راویان خانم بسیار باتجربه و با انگیزه مواجه هستیم. آن‌ها آنقدر زیبا روایت می‌کنند که گویی خودشان در آن فضا حضور داشته‌اند.
اصلانی گفت: اکنون سالانه تعداد زیادی از خانم‌های جوان دوره‌های آموزشی روایتگری را می‌گذرانند و گواهینامه دریافت می‌کنند. وی همچنین به حضور خانم‌های طلبه در کاروان‌ها اشاره کرد و گفت: زائران در خصوص مباحث اعتقادی و فقهی وپاسخ به سؤالات و شبهات دینی با آنان گفت‌وگو می‌کنند. وی افزود: البته هنوز برای همه کاروان‌ها و به اندازه نیاز واقعی نیرو نداریم، اما در آینده این حضور بیشتر خواهد شد.
مسئول بسیج جامعه زنان در خصوص یادمان‌های ویژه زنان در مناطق عملیاتی گفت:سه یادمان زن و دفاع مقدس درمناطق هویزه، شلمچه و خرمشهر احداث شده است که امسال از آن‌ها رونمایی می‌شود. وی افزود: این یادمان‌های هنری که دارای یک سازه بزرگ است، نقش‌های متفاوت زنان را در دوران دفاع مقدس نشان می‌دهد.
اصلانی افزود: پیگیر هستیم دو یادمان مختص به فعالیت خانم‌ها در جنوب هم احداث کنیم. یکی درمنزل شهید علم‌الهدی است که در دوران دفاع مقدس، مرکز و ستاد پشتیبانی ویژه خانم‌ها بوده است. مادر شهید علم الهدی که بسیار در آن دوران فعال بودند بعد از شهادت فرزندشان، این مکان را به ستاد پشتیبانی از جنگ تبدیل کردند. مرکز دیگر هم چایخانه اهواز است که آن زمان محل فعالیت خانم‌ها در پشتیبانی از جبهه بود.
اصلانی در خصوص ایجاد یادمان در غرب کشور هم گفت: یک حسینیه در غرب کشور شناسایی شده است که همانند چایخانه اهواز در دوران دفاع مقدس مرکز تجمع خانم‌ها برای پشتیبانی از جنگ بود. وی از رسانه‌ها نیز خواست در این زمینه مطالبه گر باشند تا نقش زنان در دفاع مقدس با ایجاد این یادمان‌ها بیش از گذشته به‌ویژه برای نسل جوان تبیین شود.
مسئول بسیج جامعه زنان گفت:با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده امسال اعزام کاروان‌های راهیان نور گسترده‌تر ازسال گذشته خواهد بود. وی در این زمینه به هماهنگی‌های انجام شده با وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: برای اعزام دانشجویان علاقه‌مند به حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس محدودیتی نداریم و همه کسانی که می‌خواهند در این مناطق حضور یابند می‌توانند در کاروان‌ها ثبت نام کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار