سرويس ايران جوان آنلاين: شهردار مشهد با عنوان کردن مطلب فوق و با اشاره به اینکه مشهد در بخش شاخص کیفیت حمل و نقل عمومی وضعیت بدی نسبت به سایر کلانشهرها ندارد، گفت: حتی در این دوره که قیمت اتوبوس سه برابر شده باز هم سعی کردیم به خرید ناوگان ادامه دهیم. توجه به حمل و نقل عمومی همواره در مشهد جدی بوده است. سال گذشته مشکلات مالی زیادی داشتیم، اما یک روز پروژه قطار شهری با این مشکلات اقتصادی تعطیل نشده است. محمدرضا کلایی با بیان اینکه بخش بزرگی از گردش مالی شهر مشهد مربوط به برادران افغان است، ادامه داد: آنها ذاتاً علاقه به تجارت دارند و جذب آنها برای سرمایهگذاری در مدیریت شهری سخت است و اکنون در حال طی فرآیند اعتماد به مدیریت شهری هستند. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سند عمومی بلندمرتبهسازی آماده شده و آماده ابلاغ است، تصریح کرد: درباره سند پهنه بندی آماده تفاهم و همکاری با راه و شهرسازی هستیم. دغدغه شورا نیز بجاست و در همان مسیر گام برمیداریم. شهردار مشهدمقدس با اشاره به اینکه میانگین استفاده از اتوبوس در شهر مشهد کاهش پیدا کرده و این مسئله واقعاً باید به صورت جدی پیگیری شود، گفت: افزایش تعرفههای حمل و نقل باید در مراجع خودش بررسی شود. بیشترین سرمایهگذاری ما در بخش حمل و نقل است، اما موضوعات فرهنگی و همکاری شهروندان نیز بسیار مهم است. کلایی در ادامه با اشاره به اینکه موضوع مقابله با فساد برای ما جدی است، تصریح کرد: اصلاح سازوکارها و الکترونیکی کردن پروسهها، شناسایی و برخورد سه رویکرد ما بوده است، در یک ماه و نیم گذشته ۱۵ مورد از همکاران ما در شهرداری در واقع شناسایی شدند و دستگیری اتفاق افتاده و شما درباره همه این موارد خبری نشنیدهاید. وی با اشاره به اینکه بازرسی شهرداری مشهد در مقابله با فساد بسیار فعال شده است، اظهار داشت: این اطمینان را میدهم که در مبارزه با فساد جدی هستیم و ذرهای از خواست مردم در مبارزه با فساد تنزل نمیکنیم. در ۲۶ هزار نفر نیروی شهرداری مشهد تعداد اندکی متخلف هستند و نسبت به همکاران خودمان در مبارزه با فساد مسئول هستیم. قصد مانور تبلیغاتی در مبارزه با فساد نداریم. کلایی با اشاره به اینکه در موضوع BRT تصمیم در دوره چهارم و اقدام در دوره پنجم بوده است، تصریح کرد: تعامل بسیاری هم با نهادهای ذیربط داشته و با پلیس راهور هم مذاکرات رو به پیشرفت است. چون هنوز طرح بلاتکلیف بوده تأسیسات باز نشده است. بخشی از BRT خط ۲ با مترو هم پوشانی ندارد که قرار است با قطعه سوم خط ۳ پوشش داده شود. تا پایان فروردینماه به طرح نهایی اصلاح خطوط میرسیم و وضعیت فعلی مطمئناً اصلاح و بازسازی خواهد شد. شهردار مشهدمقدس خاطرنشان کرد: دستاوردهایی در ارتباطات بینالملل داشتهایم که امروز از سرمایههای ما حساب میشود و با قدرت به حفظ این سرمایهها مشغول هستیم. در وضعیت تحریم امکان تعامل بینالمللی ما با نهادهای رسمی سایر کشورها نسبت به نهادهای دولتی بیشتر است. به شرط آنکه سرمایهگذاران و سرمایهپذیران داخلی کنار ما باشند تا از این امکان به نفع کشور بهرهبرداری شود.