کد خبر: 948738
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
مشاور امور بانوان معاونت علمی و فناوری رییس جمهور:
حمیدزاده گفت::برنامه‌ای با عنوان توانمندسازی درسه محور الگوسازی، توسعه زیرساخت‌ها و شبکه سازی طراحی شده در بخش الگوسازی به توسعه الگو‌های مناسب برای بانوان خلاق و فناور کشور می‌پردازد

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،مشاور امور بانوان معاونت علمی و فناوری رییس جمهور نیز در آیین اختتامیه نخستین رویداد ملی هم نت بانوان، به سهم اندک بانوان کشور در تاسیس و مدیریت شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین آمار، از مجموع 4 هزار و 70 شرکت دانش بنیان موجود در کشور، تنها حدود 10 درصد از آنها به دست بانوان تاسیس یا مدیریت می شوند.
«زینب حمیدزاده» با بیان اینکه در بخش بانوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برنامه ای با عنوان «توانمندسازی و توان افزایی بانوان فناور و خلاق» تدوین شده است، افزود: این برنامه در سه محور الگوسازی، توسعه زیرساختها و شبکه سازی طراحی شده و در بخش الگوسازی به توسعه الگوهای مناسب برای بانوان خلاق و فناور کشور می پردازد.
وی ادامه داد: در بخش زیرساختها، به ایجاد و توسعه مراکز نوآوری و شتاب دهنده های مختص بانوان پرداخته می شود که این مراکز یا به دست بانوان مدیریت شده و یا به مسائل و چالشهای حوزه بانوان می پردازد و زمینه ایجاد کسب و کارهایی در این زمینه را فراهم می کند.
مشاور امور بانوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: برگزاری برنامه هایی نظیر گردهمایی تبادل علم و فناوری میان بانوان دانشمند جهان اسلام و رویدادهای متنوعی در زمینه حل مسائل و چالشهای حوزه فناوری کشور به دست بانوان و تحت مدیریت آنها، از جمله اقدامات انجام گرفته در بخش شبکه سازی است.
وی برگزاری هم نت بانوان را یکی از رویدادهای مرتبط با حوزه شبکه سازی برشمرد و اظهار داشت: این رویداد به همت بنیاد نخبگان استان اصفهان در پنج حوزه بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، آب و انرژی، سلامت و بهداشت و تولید محتوا برگزار شده و در اجرای آن تاکید شد، یا نفرات اصلی گروه از میان بانوان باشند یا مدیریت گروه بر عهده یکی از بانوان متخصص قرار گیرد.
حمیدزاده با بیان اینکه نیمی از جمعیت و سرمایه ملی ما را بانوان تشکیل می دهند، افزود: بخش مهمی از این جمعیت در مقاطع مختلف تحصیلی از مراکز آموزش عالی فارغ التحصیل شده اند درحالی که در حوزه کسب و کار، از میان 4 هزار و 70 شرکت دانش بنیان کشور تنها حدود 10 درصد به دست بانوان تاسیس یا مدیریت می شوند.
وی ادامه داد: بر اساس گزارش سالانه مجمع جهانی اقتصاد در حوزه شکاف جنسیتی، بانوان ایرانی در شاخص های سلامت و بهداشت، در برابری کامل با آقایان هستند ولی در مشارکت اقتصادی و سیاسی، سطوح بسیار پایین تری در مقایسه با جامعه مردان دارند که همین امر باعث شده در سال 2018  از میان 149 کشور، رتبه 142 به ایران اختصاص یابد.
مشاور امور بانوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: برگزاری رویدادهایی نظیر هم نت بانوان موجب خواهد شد بانوان در عرصه های مختلف علمی و اقتصادی کشور، خودشان را بیش از پیش نشان داده و با چالشهای روز جامعه به طور مستقیم مواجه شوند که حاصل آن، توسعه کسب و کارهای پایدار برای بانوان خواهد بود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار