کد خبر: 948731
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان:
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: برای ۳ هزار و ۲۱۷ پرونده قاچاق کردستان، ۳۹۶ میلیارد ریال جریمه حکم صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، سیدنجیم حسینی عصر شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ایام پایان سال و احتمال ورود مسافران زیاد از عراق به کردستان، باید از خروج کالاهای اساسی به همراه برگشت مسافران خارج نشود چون این امر باعث افزایش قیمت این کالاها در  داخل استان می‌شود. 

وی به اقدامات تعزیرات حکومتی طی ۱۱ ماهه امسال اشاره کرد و افزود:  از ۱۰ هزار و ۴۸۶ فقره پرونده که در طول این ۱۱ ماهه که از طریق دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارسال شده، ۳ هزار و ۲۶۲ فقره آن مربوط به پرونده‌های قاچاق کالا بوده که برای ۳ هزار و ۲۱۷ فقره آن رای صادر شده و ۱۴۰ فقره آن باقیمانده است. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان ادامه داد: میزان محکومیت در خصوص این پرونده‌ها ۳۹۶ میلیارد و ۱۴۸ میلیون ریال بوده است که از این تعداد پرونده  ۱۲۶ فقره مربوط به قاچاق دام بوده که ۲ هزار و ۹۰۰ راس دام سنگین و سبک کشف، ضبط و  تحویل ستاد اجرایی  فرمان حضرت  امام و سازمان املاک تملیکی داده  شده است.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر قاچاق دام در استان کردستان با ماشین وجود ندارد و  آنچه هم که تحت عنوان قاچاق دام کشف شده مربوط  ماه‌های پاییز و تابستان بوده که از طریق چرای دام از روستاهای مرزی استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اکثر این پرونده‌ها از طریق چرای دام صورت گرفته و  صاحبان دام را رها کرده که به آن طرف مرز پراکنده شوند و در آنجا دام‌ها را بفروشند اما اکنون امکان این موضوع وجود ندارد.

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان یادآور شد: عده‌ای متاسفانه 
از طریق فضای مجازی شایعه‌پراکنی می‌کنند که از طریق کردستان دام قاچاق می‌شود و با این کار شهرستان‌های مرزی استان‌های دیگر را به اسم  کردستان می‌گذارند.

حسینی اذعان کرد: در حال حاضر هیچ گونه قاچاق دامی از طریق استان کردستان صورت نمی‌گیرد و اگر کسی این ادعا را دارد به نوعی زحمات نیروی انتظامی، دستگاه‌های مربوطه، هنگ مرزی و سپاه را زیرسوال می‌برند چرا که در فصل زمستان  این امر میسر نیست.

حسینی تصریح کرد: در مدت زمان یادشده در بحث قاچاق سوخت  ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر کشفیات مربوط به  قاچاق سوخت داشته‌ایم که شامل ۹۵۲ فقره پرونده در استان کردستان بوده است.

وی افزود: همه پرونده‌ها رسیدگی و برای آن رای محکومیت صادر شده است و  آنهایی که مربوط به باک‌های غیرمجاز یا اضافی بوده که اتوبوس‌ها نصب کرده‌اند همه باک‌ها ضبط و تحویل سازمان املاک تملیکی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر