کد خبر: 948721
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
از پیشنهاد 30 میلیون پوندی تا رضایت سرالکس
نتایج راضی‌کننده منچستریونایتد سران باشگاه را برای تمدید قرارداد اوله گونار سولسشر ترغیب کرده است. از زمانی که مرد نروژی جایگزین مورینیوی اخراجی شد، شیاطین سرخ متحول شدند تا جایی که دیگر حتی مخالفانش نیز منتظرند هرچه زودتر قرارداد بلندمدت او در منچستر به امضا برسد.
شیوا نوروزی
جوان آنلاین:
جا پای استاد
تعویض طلایی سرالکس فرگوسن به این امید به اولدترافورد بازگشت که شاید بتواند جا پای استادش بگذارد. سولسشر در شرایطی پیشنهاد باشگاه را پذیرفت که آقای خاص بدترین نتایج را در منچستر گرفته بود. شکست مقابل لیورپول آخرین باختی بود که در زمان حضور خوزه به دست آمد. تمام شدن صبر مدیران باشگاه به اخراج سرمربی پرتغالی منجر شد و انتخاب سرمربی موقت تصمیم سختی برای آن‌ها به شمار می‌رفت. روی کار آمدن سولسشر با واکنش‌های متفاوتی همراه شد. عده‌ای او را برای من‌یونایتد کوچک می‌دانستند، برخی او را در حد و اندازه‌های لیگ برتر نمی‌دانستند و تعدادی از کارشناسان هم روز‌های تاریک‌تری را برای قرمز‌ها پیش‌بینی می‌کردند. برد پرگل ۵ بر یک مقابل کاردیف، اما آغازگر راه موفقیت دوباره این تیم بود. شش برد متوالی در لیگ برتر، جانی دوباره به منچستر داد. ضمن اینکه تیم تحت رهبری سرمربی نروژی ۱۱ بازی را بدون شکست پشت سر گذاشت تا اینکه ماه پیش در بازی رفت لیگ قهرمانان مغلوب پاری‌سن‌ژرمن شد. بیش از سه ماه از آمدن سولسشر می‌گذرد، باید اذعان کرد که این مربی در این مدت تحول بزرگی در تیم ایجاد کرده، به‌گونه‌ای که همه بازیکنان حرف‌شنوی خوبی از او دارند و خبری از بحث‌های حاشیه‌ای در رختکن یونایتد نیست. از تمام این‌ها مهم‌تر رضایت سرالکس از تیم فعلی منچستر است. اسطوره یونایتد در زمان مورینیو حرص و جوش زیادی خورد، اما از وقتی شاگردش روی نیمکت نشسته با خیال راحت بازی‌های تیم را در اولدترافورد دنبال می‌کند و به خودش می‌بالد.

حضور در ۳ جام
فاصله ۱۳ امتیازی با صدر جدول رده‌بندی جزیره نتیجه مدیریت پرحاشیه مورینیو است. از زمان روی کار آمدن سرمربی جدید فقط دو تساوی حاصل شده، ولی در مدت زمان حضور آقای خاص، شیاطین سرخ شکست‌های زیادی از جمله باخت به لیورپول، من‌سیتی، وستهام، برایتون و تاتنهام را متحمل شدند. برای جبران فاصله امتیازی قرمز‌ها باید با همین روند به کارشان ادامه دهند و از لغزش سه تیم بالای جدول استفاده کنند. علاوه بر این، شاگردان سولسشر در جام حذفی نیز خوش درخشیده‌اند و فرصت قهرمانی دارند. درخشش در پارک دوپرانس روی دیگری از توانایی‌های سرمربی موقت بود؛ جبران شکست بازی رفت، صعود به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان و حذف پاری‌سن‌ژرمن همه حاصل دسترنج سولسشر و شاگردانش است. بقا در لیگ قهرمانان یعنی فرصت گرفتن یک جام ارزشمند که می‌تواند اعتبار سرمربی نروژی را نزد هواداران دوآتشه منچستر دوچندان کند.

قرارداد دائمی
طبق قرادادی که باشگاه با سولسشر منعقد کرده، این مربی به صورت قرضی از تیم مولده نروژ به منچستر آمده و قراردادش تا پایان فصل ادامه دارد. با این حال سران باشگاه انگلیسی قصد دارند هرچه زودتر برای عقد قراردادی بلندمدت و دائمی با مسئولان باشگاه نروژی مذاکره کنند. رسانه‌های اروپایی مبلغ پیشنهادی شیاطین سرخ به سرمربی موقت را ۳۰ میلیون پوند برای چهار سال تخمین زده‌اند. خود سولسشر در خصوص ادامه همکاری‌اش با شیاطین اینگونه واکنش نشان داد: «اینجا هستم تا وظیفه‌ای را که به من سپرده شده، به درستی انجام دهم. یک مربی نمی‌تواند دو قرارداد داشته باشد. قرارداد قبلی فسخ شد و من تا پایان ژوئن با منچستریونایتد قرارداد دارم. هدایت کردن این بازیکنان و کار کردن در اینجا را دوست دارم. بار‌ها گفته‌ام که تلاش هر روز من به این خاطر است که بهترین عملکرد را داشته باشم و زمانی که فرصت تصمیم‌گیری برسد، باید در این مورد فکر کنیم.»

نبرد با توپچی‌ها
آرسنال در ورزشگاه خانگی امشب باید به مصاف تیم آماده منچستریونایتد برود. توپچی‌ها حال و روز خوبی ندارند و این بهترین فرصت برای یونایتدی‌ها به شمار می‌رود؛ گرفتن هر سه امتیاز برای سولسشر و یارانش ضروری است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار