کد خبر: 948714
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸
وب‌سایت فارین پالیسی گزارش کرد که اتحادیه اروپا درخصوص دولت سوریه اتفاق نظر ندارد و تازه‌ترین شکاف در این اتحادیه مسئله به رسمیت شناختن دولت بشار اسد و کمک به او برای بازسازی سوریه است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین:  بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا تلاش می‌کند نمای واحدی در برابر جهان ارائه دهد، اما موضوعات زیادی به طور فزاینده‌ای اروپا را دچار شکاف می‌کند. تازه‌ترین موضوع ایجاد شکاف و دودستگی در اتحادیه اروپا، این است که آیا اروپا باید به دولت بشار اسد در سوریه برای بازسازی این کشور کمک کند یا نه؟
هرچند اروپایی‌ها به‌طور رسمی درباره سیاست تحریم دولت سوریه متحد هستند، اما کشور‌های منفرد در حال طرح این سؤال هستند که آیا باید موضع حداکثری را حفظ کنند یا نه. در حالی که فرانسه، آلمان و انگلیس خواستار حفظ موضع شدید علیه اسد هستند، اما سایر کشور‌ها در جنوب و شرق اروپا به‌خصوص کشور‌های با دولت‌های پوپولیستی خواستار تعدیل موضع هستند. دیپلمات‌ها ازسرتاسر اروپا به فارین پالیسی گفتند که این دسته دوم از کشورها، رابطه با سوریه را از دریچه بحران آوارگان نگاه می‌کنند. آن‌ها اعتقاد دارند که با به رسمیت شناختن اسد به عنوان پیروز جنگ و کمک به او در بازسازی کشور، قادر خواهند بود آوارگان سوری را بازگردانند. ایتالیا به عنوان مهم‌ترین حامی دولت اسد و مخالف تحریم علیه شرکت‌های سوریه - حداقل پشت در‌های بسته - ظاهر شده است. یک دیپلمات از جنوب اروپا که خواست نامش ذکر نشود گفت که ایتالیا در حال ارزیابی مجدد در موضع خود است. وی گفت: اگر می‌خواهید آوارگان بازگردند، اگر می‌خواهید از موج دوم آوارگان جلوگیری کنید و با تهدید داعش در اروپا برخورد کنید در این صورت باید با دولت سوریه تعامل کنید. وی افزود: راه‌حل روی میز است. راه‌حل، اسد است. سیاست کنونی اتحادیه اروپا براساس قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل مصوب دسامبر ۲۰۱۵ است که خواستار انتقال سیاسی در سوریه شده است. لحن و عبارات این قطعنامه مبهم است و به کشور‌های غربی مخالف اسد اجازه می‌دهد خواستار کناره‌گیری او از قدرت شوند در حالی که روسیه، چین و دیگر کشور‌ها می‌گویند این قطعنامه صرفاً به معنی اصلاحات سیاسی توافقی است. اکنون که مشخص شده که اسد قدرت را ترک نمی‌کند، ابهام این قطعنامه در حال ایجاد اختلافاتی در داخل اتحادیه اروپا است. ایتالیا می‌تواند تمدید سالانه تحریم‌های سوریه را وتو کند، اما انجام این کار ریسک انزوای ایتالیا را به همراه خواهد داشت. اما با گذر زمان ایتالیا ممکن است حامیان بیشتری برای تغییر به دست آورد. همین الان گمان می‌رود که کشور‌های لهستان، اتریش و مجارستان از ایده تعامل مجدد با مقامات سوریه حمایت می‌کنند. یک دیپلمات غربی اذعان کرد که تمام ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا درک می‌کنند که اسد عملاً در جنگ پیروز شده است. اما آلمان و فرانسه برای پذیرش این مسئله تردید دارند، زیرا مجبور خواهند شد به قبول کردن اصلاحات در دولت اسد بسنده کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار