کد خبر: 948692
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
در حالی که نحوه توزیع فیلم «هزارپا» در شبکه نمایش خانگی باعث عذرخواهی کارگردان آن از مخاطبان گردید، اما این اتفاق مهر تأییدی بر آشفتگی و حاکم بودن نگاه سودمحور بر آن است.
سیدمرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین:  عرضه نسخه خانگی فیلم سینمایی «هزارپا» اثر جنجالی ابوالحسن داوودی حاشیه‌ساز شد. اواخر هفته گذشته نسخه شبکه نمایش خانگی «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داوودی وارد بازار شد و به خاطر طولانی بودن نسخه نمایش خانگی این فیلم نسبت به نسخه سینمایی‌اش، انتظار می‌رفت این فیلم سینمایی در قالب دو دی‌وی‌دی به صورت توأمان روانه بازار گردد. متأسفانه دست‌اندرکاران پخش «هزار پا» در شبکه نمایش خانگی برخلاف این انتظار منطقی اعلام کردند که این اثر در قالب دو دی‌وی‌دی و در دو بسته مجزا آن هم با فاصله زمانی یک هفته‌ای به فروش خواهد رسید. از آنجا که هزینه خرید هر عدد از این بسته‌ها ۱۰ هزار تومان تعیین شد، بنابراین مخاطبان شبکه نمایش خانگی برای خرید نسخه دو تکه شده این فیلم سینمایی مجبور هستند تا ۲۰ هزار تومان پرداخت کنند. عدم‌اطلاع‌رسانی در مورد کیفیت عرضه این فیلم در شبکه نمایش خانگی و فروش «هزار پا» به اعتراض بسیاری از مخاطبان و نیز کلاهبرداری خواندن این عمل منجر شد تا جایی که ابوالحسن داوودی با انتشار یک فایل ویدئویی از مخاطبان عذرخواهی کرد.
این کارگردان در توضیح این اتفاق گفت: این فیلم نه یک سریال و نه یک مینی‌سریال بلکه یک فیلم ۵/۳‌ساعته و در واقع نسخه کامل فیلم سینمایی «هزارپا» ست. متأسفانه در نمایش‌های سینمایی به دلیل محدودیت‌هایی که وجود داشت، مجبور شدیم بیش از ۵/۱ ساعت از این فیلم را حذف کنیم و مخاطبان نسخه دو ساعته این فیلم را در اکران عمومی تماشا کرده‌اند، در حالی که نسخه‌ای که در شبکه نمایش خانگی ارائه شده، نسخه کامل این فیلم سینمایی است.
داوودی افزود: دلیل آنکه نسخه کامل «هزارپا» در دو دی‌وی‌دی ارائه شد این بود که اگر می‌خواستیم این اثر سینمایی را با کیفیت خوب تصویر به همراه پشت صحنه ارائه دهیم، در یک دی‌وی‌دی جای نمی‌گرفت، البته بهتر این بود که نسخه کامل در یک بسته شامل دو دی‌وی‌دی و به صورت همزمان عرضه می‌شد، اما مقررات اداره نمایش خانگی یک فیلم سه ساعته را برای عرضه خانگی به رسمیت نمی‌شناسد و مجوز مینی‌سریال برای آن صادر می‌کند. به عنوان کارگردان این اثر سینمایی، از جانب همه عوامل این پروژه از همه بینندگان عزیز پوزش می‌خواهم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار