کد خبر: 948603
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
انتقاد قهرمانان ما با توجه به مشکلات شان به حق است.
جوان آنلاین: سجاد مرادی، عضو سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی و سرپرست تیم ذوب‌آهن درخصوص شرایط لیگ دوومیدانی باشگاه‌های کشور که با قهرمانی آسان پرداخت، نایب قهرمانی استقلال و عنوان سومی ذوب‌آهن به پایان رسید، اظهار داشت: لیگ امسال مثل هر سال بود، البته کمی جذاب‌تر بود، چون تیم‌های بیشتری شرکت کرده بودند و ورزشکاران بدون تیم نماندند. از شرایط تیم‌مان هم که سوم شد، راضی هستم. به نظرم آسان پرداخت نسبت به هزینه‌ای که کرد، می‌توانست تیم بهتری ببندد. با این وجود معتقدم ذوب‌آهن آپشن‌هایی دارد که سایر تیم‌ها از آن بهره نمی‌برند که یکی از آن آپشن‌ها حضور طولانی مدت در لیگ است، به‌طوری‌که ذوب‌آهن پرسابقه‌ترین تیم لیگ محسوب می‌شود.
وی افزود: امسال با توجه به برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸، لیگ دوومیدانی به بعد از این بازی‌ها موکول شد تا ورزشکاران مشکلی برای این بازی‌ها نداشته باشند. دلیل برگزاری لیگ در این مقطع زمانی هم فقط همین موضوع بود. البته ۹۰ درصد نفرات اعزامی به جاکارتا در لیگ حضور نداشتند و این مسئله بر روی سطح کیفی تاثیرگذار بود. اگر لیگ دوومیدانی قبل از بازی‌های آسیایی برگزار می‌شد، قطعاً باکیفیت برگزار می‌شد، چون همه ورزشکاران در آن شرکت می‌کردند.

عضو سازمان تیم‌های دوومیدانی درخصوص عدم حضور نفرات شاخص دوومیدانی در لیگ که برند این رشته نیز محسوب می‌شوند، گفت: همه آن‌ها نفرات بزرگی هستند و هدف‌شان نیز بزرگتر است. امثال حسین کیهانی، احسان حدادی و حتی امیر مرادی که در بازی‌های آسیایی موفق به کسب مدال شدند، فکرشان بر روی مسابقات قهرمانی آسیا در قطر است. پس آن‌ها الان باید در استراحت باشند و از چندی دیگر خودشان را برای آن مسابقات آماده کنند.
«فدراسیون اعتقاد دارد که حضور چهره‌های سرشناس باعث انگیزه گرفتن جوانان می‌شود» مرادی در واکنش به این موضوع عنوان کرد: این درست است، اما باید ببینیم هدف ورزشکار کدام رقابت است. هدف همین برند‌ها و چهره‌های سرشناس مسابقات مهم، رقابت‌های قهرمانی آسیا و ورودی المپیک است، پس حق را باید به آن‌ها بدهیم که در این مقطع زمانی استراحت و کار خود را از ۱۰، ۲۰ روز دیگر آغاز کنند. من خودم مربی حسین کیهانی و امیر مرادی هستم و به آن‌ها گفتم استراحت کرده و کار خود را بعد از لیگ آغاز کنند.
وی درباره مربیگری تعدادی از دوومیدانی‌کاران شرکت کننده در بازی‌های پاراآسیایی تصریح کرد: من دو شاگرد به نام‌های حمید اسلامی و پیمان نصیری در پاراآسیایی داشتم که اسلامی ۲ طلا و نصیری یک طلا کسب کردند. آن‌ها نه تنها ورزشکاران خوبی هستند، بلکه از شخصیت و تربیت بسیار خوبی بهره می‌برند که این برای من در اولویت است. ضمن اینکه من از گذشته با این دو ورزشکار کار می‌کنم.
«آیا تیم ملی می‌تواند در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ در قطر نتیجه درخشان دوره قبلی در هند را تکرار کند؟» مرادی در پاسخ به این سوال گفت: فکر نمی‌کنم این اتفاق رخ بدهد. در دوره قبلی همه خوب بودند و این نتیجه هم باید اتفاق می‌افتاد. الان که مسابقات در قطر است، مسابقات سنگین‌تر و سخت‌تر خواهد بود. ضمن اینکه میزبانی هم تاثیر زیادی دارد. من درخصوص شاگردانم برنامه دارم که آن‌ها در دو رشته شرکت کنند و به مدال برسند. شاگردانم همیشه بهترین شرایط بدنی را در زمان حضور در مسابقات داشته‌اند و سعی می‌کنیم همین شرایط را در قطر نیز داشته باشند و مدال بگیرند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار