کد خبر: 948572
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
رونمایی از دو سامانه رزرواسیون و میز خدمت در شهرداری اصفهان؛
با حضور شهردار اصفهان، جمعی از مسئولان شهری و کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان از سامانه‌های رزرواسیون و میز خدمت شهرداری اصفهان ورنمایی شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل از اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، شهرداری اصفهان به منظور تسهیل سفر گردشگران و میهمانان نوروزی جهت رزرو الکترونیکی منازل استیجاری، سامانه رزرو منازل استیجاری را به نشانی Ereserving.com راه اندازی کرد تا به موازات ارائه خدمات به میهمانان نوروزی از طریق ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان، امکان رزرو الکترونیکی اماکن و منازل استیجاری و موقت برای مسافران و گردشگران فراهم شود.
ایجاد یک سامانه نرم افزاری مطمئن، پاسخگو و کارآمد به منظور رزرو منازل استیجاری و مراکز اقامت موقت گردشگران ضمن اینکه به گردشگران کمک خواهد کرد تا با کمترین هزینه، محلی مناسب و مطمئن را برای اقامت شبانه در اختیار داشته باشند، باعث مي شود مالکان نیز با خیالي آسوده منازل خود را در اختیار گردشگران قرار داده و در مشارکت در صنعت گردشگری تشویق شوند. همچنين استفاده از یک سامانه مشخص موجب می شود نظارت موثرتری بر وضعیت اسکان گردشگران انجام شود.  
شهر هوشمند تك بعدي نيست؛ نگاه همه جانبه مي خواهد
شهردار اصفهان در مراسم رونمایی از سامانه‌های رزرواسیون منازل استیجاری و میز خدمت شهرداری اصفهان با بيان اينكه یکی از برنامه‌های مدیریت جدید شهر در حوزه فاوا راه‌ اندازی دو سامانه رزرواسیون منازل استیجاری و میز خدمت شهرداری اصفهان است که مقدمات آن از سال گذشته فراهم شد، اظهار كرد: با رونمايي اين دو سامانه گردشگران مي توانند با مراجعه به سایت Ereserving.com امکانات مورد نیاز خود را تأمین کنند.
قدرت الله نوروزي افزود: اگر اصفهان قصد دارد در راستای شهر هوشمند حركت كند باید در این حوزه خلاقیت و نوآوری داشته باشد.
شهردار اصفهان با بيان اينكه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان بیشترین زیرساخت را در اختیار دارد، اضافه كرد: اين سازمان با بهره‌گیری از مهندسان و متخصصان جوان می‌تواند امکانات خوبی را به تمام شهر ارائه دهد، این اقدامات سال‌ها پیش باید در اصفهان انجام می‌شد، زیرا سازمان فاوا، سازمانی عریض و طویل است و باید امکان ارائه خدمات بیشتری را در راستای شهر هوشمند داشته باشد.
وی گفت: شهر هوشمند تک بعدی نیست و باید نگاهی همه جانبه و جامع برای رسیدن به شهر هوشمند داشت، بنابراین باید بسترها و فرآیندهای خدمت رسانی را تسهیل و امکانات و زیرساخت‌ها را فراهم کرد. فراهم آوردن امکانات و زیرساخت‌ها همچنین نوآوری‌های جدید تنها برای این است که فرآیندها اصلاح شود و این سازمان بهتر و سریعتر خدمات را در اختیار شهروندان و گردشگران قرار دهد.
نوروزی با بيان اينكه نوآوری‌های جدید باید قدرت آن را داشته باشد تا کیفیت ارائه خدمات را ارتقاء داده، دسترسی مردم به امکانات را تسریع كند، تصریح کرد: همچنين اين نوآوري ها بايد هزینه های ارائه خدمات را کاهش داده، آسایش و آرامش را برای مردم و گردشگران به همراه داشته باشد، سازمان فاوا به عنوان مغز متفکر برنامه‌ریزی باید در این زمینه فعالیت خود را به درستی انجام دهد، امروز بايد برای فضای سبز شهر، مقابله با کم آبی و بهره وری نظام اداری، حمل و نقل آسان و تاب آوری کارهایی انجام داد.
وي اظهار کرد: كاركنان فاوا لازم است درک روشنی از اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور داشته و آسیب های شهر را بشناسند، بنابراین باید بتوانند آسیب‌ها را مهار و از بحران‌ها عبور کرده و با امکانات جدید به رفع مسائل شهر کمک کنند.
وي با بيان اينكه سازمان فاوا در این راستا باید به مسائل نگاهی جامع گرا داشته باشد و از بروکراسی‌ها عبور کند، اضافه كرد: دستاوردهاي مهم اين سازمان بايد آرمان‌ها و ایده‌های مدیریت شهر و شورای شهر را محقق کند. همچنين سازمان فاوا باید یک سازمان متعهد بوده و با برنامه ریزی به سمت جلو حرکت کند.
امکان ارائه خدمات الکترونیک و یکپارچه سازی فرآیند سرمایه استان با استفاده از ميز خدمت
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان نيز در ادامه اين مراسم گفت: دو سامانه رزرواسیون منازل استیجاری و میز خدمت سعی در رفع مسائل گردشگری داشته و در جهت برنامه  "به اصفهان رو" طراحی و راه اندازی شده است.
حمیدرضا ابطحی تاكيد كرد: با اين وجود اين سامانه ها چراغ راهی برای اثرگذاری بهتر و ارائه خدمات بعدی پيش روي سازمان قرار مي گيرد. 
وي خاطرنشان کرد: طی قراردادی با شهرداری اصفهان، میز خدمت کارکنان نیز به بهره برداری رسیده، در این راستا امکان ارائه خدمات الکترونیک و یکپارچه سازی فرآیند سرمایه استان فراهم می‌شود تا از دوگانگی یا نبود اطلاعات جلوگیری شود.
محمدحسین خلیلیان، مدیر پروژه سامانه های رزرواسیون منازل استیجاری و میز خدمت شهرداری اصفهان در این مراسم اظهار کرد: مدیریت و برنامه‌ریزی اسکان گردشگران جز اهداف راه اندازی سامانه رزرواسیون است؛ زیرا این سامانه توان رفع مشکل اسکان گردشگران در شهر اصفهان را دارد و به تصمیمات مدیریتی در زمان‌های اوج ورود گردشگر کمک می‌کند.
وی ادامه داد: این سامانه همچنین به حوزه گردشگری و جذب گردشگر خارجی و داخلی کمک می‌کند چرا که برنامه سفری برای حضور گردشگران به شهر اصفهان تهیه می‌کند.
مدیر پروژه سامانه های رزرواسیون منازل استیجاری و میز خدمت شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مزایای استفاده از این سامانه از بعد مدیریت شهری، مدیریت ترافیک شهر و نظارت بر اماکن گردشگری است و کلیه ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز می توانند از این طریق بهداشت، امنیت، ایمنی منازل را مورد بررسی قرار دهند.
خلیلیان افزود: در این راستا خانه‌ها مورد بازرسی و بررسی کارشناسان قانونی و مراجع ذی ربط قرار می‌گیرد؛ همچنین این سامانه موجب شده تا گردشگر در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه، منزل و اقامتگاه خود را در شهر اصفهان پیدا کند.
وی با بیان اینکه این سامانه دو بخش دارد؛ بخش اول آن به ثبت نام مالکان و املاک آنان مربوط می‌شود؛ گفت: در این بخش سه گروه مالکان، گردشگران و ناظران در سامانه نقش دارند؛ مالکان نقش اول را در این سامانه به عهده دارند، همچنین اتحادیه مشاوران املاک و خانه مسافر نیز به عنوان ناظران در این سامانه ایفای نقش می کنند؛ سعی برآن بوده است تا مالکان به وسیله ناظران که مجوز لازم از طرف مراجع ذی ربط دارند، احراز هویت شوند تا مشکلات حقوقی، قضایی و انتظامی به وجود نیاید و در کم ترین مراحل یک منزل در سامانه ثبت شود.
مدیر پروژه سامانه های رزرواسیون منازل استیجاری و میز خدمت شهرداری اصفهان افزود: مشخصات کامل منزل، تعیین موقعیت جغرافیایی واحد مسکونی با استفاده از نقشه های شهرداری، توضیحات ارائه شده درباره منزل و گالری تصویر در این سامانه برای یک منزل ثبت می شود؛ بعد از ثبت منزل، ناظران آن را مورد بررسی قرار داده و پس از آن مشخصات ملک در سامانه برای گردشگر منتشر می شود؛ مالکان و ناظران در این سامانه گزارش های مربوط به رزرو منازل را مشاهده می کنند.
خلیلیان ادامه داد: مراحل رزرو چندان طولانی نبوده و اتلاف وقت ندارد اما تعداد و نحوه رزرو نیز به گونه ای بوده که از نظر رزرواسیون مشکل قانونی پیدا نمی کند؛ در اولین مرحله گردشگر ملک مورد نظرخود را مشاهده و اطلاعات مربوط به آن را می بیند سپس یک پیش فاکتور اولیه برای وی صادر می شود؛ بعد از تایید گردشگر، صدور فاکتور انجام شده و از طریق همین سامانه هزینه مورد نظر خود را پرداخت میکند سپس از طریق سامانه و ارسال پیامک به ناظر، گردشگر و مالک اطلاع رسانی انجام می شود.
وی اضافه کرد: از مزایای دیگر این سامانه استفاده از بستر وب و تلفن همراه است که گردشگران در بستر تلفن همراه و در حین سفر می توانند، اقدام به رزرو منزل کنند و مالکان هم با استفاده از نرم افزاری که در اختیار آنان قرار می‌گیرد، می‌توانند منازل خود را در این سامانه ثبت کنند.
مدیر پروژه سامانه های رزرواسیون منازل استیجاری و میز خدمت شهرداری اصفهان درباره پشتیبانی این سامانه گفت: پشتیبانی این سامانه ۲۴ در ۷ یعنی ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته است در این راستا کاملا سامانه و رزروهای آن را رصد می‌کنیم به علاوه سامانه ۳۶۱۳۷ را در اختیار شهروندان و گردشگران قرار داده ایم تا انتقادات ، پیشنهادات خود را مطرح کنند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار