کد خبر: 948559
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان آذربایجان‌شرقی گفت: ضمن ادای احترام به مقام والای شهدا و عذرخواهی صمیمانه سبب همه کمبودها مخصوصا بهداشت و بیمه تکمیلی، شهادت می‌دهم که هم تلاش معطوف به رفع جامعه بزرگوار ایثارگری است.

عباس پورحسن، در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار کرد: تاسیس بنیاد شهید از بینش فرزانه عظیم یعنی امام راحل است که در جهت رسیدگی به امور ایثارگران و خانواده‌ شهدا تاسیس یافت. 

وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگر در ۲۲ اسفند سال ۵۸ به فرمان امام راحل به منظور تکریم مقام شهدا، جانبازان و ایثارگران ایجاد شد، گفت: البته بعداً در پی موافقت رهبری و طبق مصوبه شورای عالی اداری به تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۳ با تجمیع نهادهای ایثارگری، بنیاد شهید سازمان جانبازان و ستاد آزادگان در ساختاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شکل گرفت.  

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان بیان کرد: این بنیاد دارای شخصیت حقوقی و استقلال بوده و امور آن طبق بین دولتی در چارچوب اساس‌نامه و آیین‌نامه مربوط زیرنظر رئیس جمهور و نظارت عالی رهبری اداره می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس اگرچه مرهون تلاش‌های ملت ایران بوده و هست لکن بی‌گمان شهدا و ایثارگران نقشی خاص و برجسته در این امر داشته و دارند.

پورحسنی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام راحل برای رسیدگی کامل به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران شکل گرفت و رسیدگی به تمام امور فرهنگی و درمانی و رفاهی بر عهده بنیاد شهید د امور ایثارگران می‌باشد. 

وی متذکر شد: احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همچنین زنده نگهداشتن یاد و نام شهیدان و تلاش برای استفاده از امکانات عمومی جامعه نظام در جهت اشاعه و فرهنگ شهادت از دیگر وظایف ذاتی بنیاد شهید است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ابراز کرد: دست‌اندرکاران بنیاد شهید خود بیش از همه بر این نکته واقف هستند که با وجود تلاش‌های بی‌دریغ آنچه انجام شده در خور شان و منزلت و مقام جامعه ایثارگری نیست. 

وی بیان داشت: ضمن ادای احترام به مقام والای شهدا و عذرخواهی صمیمانه سبب همه کمبودها مخصوصا بهداشت و بیمه تکمیلی، شهادت می‌دهم که هم تلاش معطوف به رفع جامعه بزرگوار ایثارگری است.  

پورحسن تصریح کرد: کیفیت و چگونگی روند خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری به نقطه‌ای رسیده که می‌توان تصریح کرد که الگوی رفتار سازمان توام با احساس مسوولیت با قائل شدن و تکریم ارباب رجوع نمود ظاهری پیدا می‌کند. 

وی اذعان داشت: نهاد بنیاد شهید با اعتقاد به اینکه بدون واسطه و مستقیم در خدمت مردم است به طوریکه با انجام ملاقات عمومی و پاسخگویی در مرکز صامت، استقرار میز خدمت با عنوان "هاتف" با حضور معاونان و کارشناسان و ثبت بیش از ۲ هزار درخواست و ارجاع بیش از ۹۸ درخواست در حال خدمت‌رسانی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: دوران هشت ساله دفاع مقدس به فرماندهی رهبری اوج افتخارات ملت ایران است و باید برای حفظ و انتقال ارزش‌ها با تمام توان تلاش کرد چراکه بدون تردید هشت سال دفاع مقدس درخشان‌ترین دوران تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی است و به جرات می‌توان گفت که بزرگی و عزت امروز کشور، مرهون فداکاری و ایثارگری کسانی است که با پشت پا زدن به تمام آرزوهای خود برای دفاع از کیان اسلام سینه سپر کرده و با دست خالی به جنگ با دشمن تا دندان مسلح رفته و  نام خود را برای همیشه جاودانه کردند. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اذعان داشت: تاریخ دفاع مقدس مملو از ایثار و رشادت فرزندان ایران اسلامی است که توانستند پلی ساخته و جز به خدا به چیز دیگری اندیشه نکنند از این‌رو باید اهداف و آرمان‌های شهدا و ایثارگران و دستاوردهای 40 ساله نظام مقدس برای جوانان و نوجوانان تبیین شده و فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان فرهنگ متعالی به آنها منتقل شود.

وی تبیین نقش بی‌بدیل شهدا و ایثارگران در شکل‌گیری انقلاب به نسل حاضر را مهم‌ترین مسوولیت عنوان کرد و گفت: بنابه فرمایش رهبر معظم انقلاب، چنانچه یاد شهدا به عنوان یک حقیقت ماندگار مطرح و فراگیر باشد، دیگر شکست معنایی نخواهد داشت. 

پورحسن خاطرنشان کرد: انقلاب کبیر اسلامی در حالی چهلمین سال پیروزی خود را جشن گرفت که دشمنان مستکبر گمان‌های باطلی داشتند ولی ملت ایران در گذر از چالش‌ها و پیشرفت‌های خیره‌کننده سربلند بودند. 

وی ادامه داد:  رهبر حکیم و فرزانه با صدور بیانیه گام دوم انقلاب به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه پرداختند و توصیه‌های اساسی برای جهاد اکبر جهت ساخت ایران پهناور فرموده‌اند. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما در مجموعه بنیاد شهید بیانیه رهبر را به مثابه نقش راه خود مدنظر قرار داده تا سهمی در تحقق منویات داشته باشیم. 

وی با تاکید بر اینکه یکی از نیازهای ما، ایثار اجتماعی است، گفت: با توجه به سطح مشکلات ترویج فرهنگ ایثار، این ایثار برای  حل و فصل مشکلات کمک کرده و سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهد.

پورحسن اضافه کرد: ایثار اجتماعی نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است چراکه وقتی سخن از ایثار به زبان می‌آید، بلافاصله شهادت به عنوان بالاترین درجه ایثار در اذهان نقش می‌بندد.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار در برابر دشمنان، انقلابمان را بیمه کرده  و در سال‌های دفاع مقدس باعث پیروزی کشور شده اشت، تصریح کرد: وظیفه اصلی ما  تداوم بخشیدن و گفتمان‌سازی در بطن جامعه است چراکه با توجه به نوع سبک زندگی اسلامی ما ایرانیان، از خودگذشتگی و ایثار یک مفهوم با ارزش می‌باشد. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ابراز کرد: ایثار آموختنی است چراکه در محیط اجتماعی رخ می‌دهد و باعث شکل‌گیری ایثار برای نسل‌های آینده و تربیت و آموزش می‌شود تا مهربانی و مهرورزی را به ارمغان آورد. 

وی اضافه کرد: بایستی با تاسی به سبک زندگی شهدا که بنیادی‌ترین شاخصه آن تحقق اقتصاد مقاومتی است، به بهترین الگو و مدیریت جهادی و پیشرفت دست یابیم. 

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امراله مهماندوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
0
0
جانباز 25 درصد هستم همه اخبار مربوط به ارائه خدمات به ایثارگران توسط سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح کشور رو باور نمی کنم.. این شماره تلفن همراه 0917120.... مربوط به اینجانب است تماس بگیرید
امراله مهماندوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
تو را خدا به دادم برسید جانباز ۲۵ در صد هستم با کد ملی 2510692046 تلفن همراه 09171206640 تبلیغات دولتی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گوش فلک را کر می کند خیلی گرفتارم اما فریادرسی نیست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر