کد خبر: 948547
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: امسال دو هزار و ۴۴۴ هکتار کپه‌کاری و بذرکاری در ۱۵ نقطه از استان انجام شد.

علی‌نقی حیدریان در آیین روز درختکاری که با حضور استاندار سمنان در شهر درجزین برگزار شد، اظهار کرد: امسال در ۱۴‌ منطقه به مساحت ۱۵ هزار هکتار عملیات آبخیزداری انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۱۹ مورد بندهای سنگ و ملات به حجم ۵۴ هزار مترمکعب در استان سمنان انجام شد، ادامه داد: دو هزار و ۲۱۷ مترمکعب در قالب استخر ذخیره آب با مشارکت مردم در استان انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اضافه کرد: دو هزار و ۴۴۴ هکتار کپه‌کاری و بذرکاری در ۱۵ نقطه از استان در سال جاری صورت گرفت.

حیدریان بیان کرد: در ۳۲ نقطه از استان سمنان به مساحت پنج هزار هکتار گیاه دارویی باریجه کاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۱۶ هزار هکتار نهال‌کاری در استان سمنان در سال جاری انجام شده است.

شهردار درجزین نیز در این مراسم اظهار کرد: مرحله نخست عملیات اجرایی باغ میوه در مجموعه یاقوت سرخ درجزین امروز آغاز می‌شود.

سیدمحمد شاهمیری افزود: با عقد تفاهم‌نامه‌ای پنج‌جانبه بین شهرداری‌های سمنان، مهدی‌شهر، سرخه، درجزین و شهمیرزاد، کمربند سبز در مسیر شهمیرزاد تا سرخه با عنوان «مسیر سبز» ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز پرواز آزمایشی سایت پرواز پاراگلایدر در مجموعه یاقوت سرخ درجزین انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بوستان گل و گیاه در مجموعه یاقوت سرخ درجزین راه‌اندازی می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر