کد خبر: 948526
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت یارانه‌ها از دوشنبه هفته آینده خبر داد و تأکید کرد: حقوق اسفند کارکنان دولت نیز زودتر پرداخت می‌شود.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این هفته نخستین پرداخت‌ها برای ۷۸ تا ۷۹ میلیون نفر پرداخت می‌شود، گفت: یارانه‌ها روز دوشنبه واریز خواهد شد. با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده پرداخت حقوق کارکنان دولت نیز زودتر از ماه‌های دیگر انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه امیدواریم با تکمیل رسیدگی به لایحه بودجه در سال آینده خدمات مناسبی به جامعه ارائه شود و مسائلی که در توزیع برخی کالا‌ها وجود دارد، حل شود، اظهار داشت: تلاش می‌شود، آنچه به صورت رسمی جزو تعهدات دولت است، با هر بخش از درآمد‌های ارزی حداقل ۱۴ میلیارد دلار را برای کالا‌های اساسی مردم از جمله نهاده‌ها و دارو تخصیص دهیم.
نوبخت با بیان اینکه آنچه دولت و مجلس بر آن توافق دارند، این است که ۳۲ هزار میلیارد تومان به حقوق کارکنان اضافه شود، خاطر نشان کرد: الان مجموع ارقام ۱۶۰ هزار میلیارد تومان است. ۲۰ درصد این مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان است که بالطبع ۱۹۲ هزار میلیارد تومان سال آینده توزیع خواهیم کرد یا در قالب افزایش حقوق اقدام خواهد شد، اما آنکه این مبلغ چگونه بین حدود ۵ میلیون نفر توزیع شود، یعنی به همه ۲۰ درصد بدهیم یا طبق مصوبه مجلس در دو مرحله واریز شود یعنی ۴۰۰ هزار تومان به هر کارمند بدهیم که در آن صورت ۲۴ هزار میلیارد تومان خواهد شد و ۸ هزار میلیارد تومان باقی خواهد ماند که این هم اختلاف در پرداخت است. وی با بیان اینکه امروز در کشور ۹۳۴ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در حال پرداخت است، یادآور شد: همچنین حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان معافیت رسمی مالیاتی غیر از آنچه در قالب فرار مالیاتی روی می‌دهد، در کشور وجود دارد که مجدداً باید در این زمینه تجدیدنظر شود و سازمان برنامه و بودجه در این باره تمهیدات لازم را اندیشیده‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار