کد خبر: 948514
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
رئیس جدید دستگاه قضایی با «سند تحول» آمد
حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جدید دستگاه قضا از همین ابتدا با یک پرونده سازی انگلیسی-فرانسوی روبه‌رو شده است. وزارت خارجه انگلیس در اقدامی بی‌سابقه، «نازنین زاغری» محکوم امنیتی بازداشت‌شده در ایران را تحت «حمایت دیپلماتیک» قرار داده و امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه هم «نسرین ستوده»، زندانی با جرم اقدام علیه امنیت ملی را برای عضویت در «شورای مشورتی برابری جنسیتی گروه ۷» دعوت کرده است!
سرویس سیاست جوان آنلاین:  این تدارک «انگلیسی-فرانسوی» علیه رئیس جدید دستگاه قضا با پشتیبانی رسانه‌ای شبکه ملکه هم تقارن پیدا کرد و بی‌بی سی در برنامه دیشب خود، رئیسی را یک جنایتکار خواند. درست در روزی که روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان از جذابیت خود برای فرانسوی‌ها گفت و خبر داد که فرانسه به خاطر انتخاب او به ریاست‌جمهوری بی خیال حمله به ایران شده است، دولت فرانسه به حضور رقیب انتخاباتی روحانی در دستگاه قضایی ایران واکنش نشان می‌دهد، کلید فهم بسیاری از مسائل پیش‌آمده برای برجام و سیاست‌خارجی ایران نیز می‌تواند باشد.
حجت الاسلام ابراهیم رئیسی روز پنج شنبه با حکم رهبر انقلاب به عنوان رئیس قوه قضائیه منصوب شد، چهره‌ای که واکنش‌ها به انتصاب او، از همین ابتدای کار نشان‌دهنده سناریوی غربی برای فشار بر دستگاه قضایی جمهوری اسلامی است. دیده بان حقوق بشر و وزارت خارجه امریکا به انتصاب رئیسی واکنش منفی نشان دادند. دیده بان حقوق بشر حضور رئیسی به عنوان رئیس دستگاه قضایی را نشان‌دهنده «بدتر شدن وضعیت حقوق بشر در ایران» خوانده و سارا لیح ویتسون مدیر خاورمیانه و شمال آفریقای دیده‌بان حقوق بشر گفته که انتصاب رئیسی به این سمت اقدامی مشوش‌کننده و وحشت افکن است.
آتش تهیه علیه انتصاب حجت الاسلام رئیسی را «رابرت پالادینو» سخنگوی وزارت خارجه امریکا، حتی یک روز قبل از انتصاب ریخت، زمانی که در توئیتر نوشت: «ابراهیم رئیسی که در اعدام جمعی زندانیان سیاسی دست داشته، برای ریاست دستگاه قضا در نظر گرفته شده است. چه فضاحتی!» ظاهراً حجت الاسلام رئیسی که رهبر انقلاب در حکم خود او را دعوت کرده که در برخورد‌های قضایی «ملاحظه این و آن را» نکند، مجبور است دست‌کم از همین ابتدا، کمربند‌ها را در حوزه حقوق بشر ببندد. دولت‌های غربی واکنش رسمی به انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه نشان نداده‌اند، ولی نشانه‌ها حاکی از این است که رئیسی ۵۸ ساله از همین ابتدا با هجمه دولت‌های غربی روبه‌رو خواهد بود. روز پنج‌شنبه، در همان روزی که حکم رهبری انقلاب برای انتصاب رئیسی صادر شد، جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس در اقدامی کم سابقه، اعلام کرد که به دلیل رفتار «غیرقابل قبول» جمهوری اسلامی با نازنین زاغری-رتکلیف، شهروند ایرانی- بریتانیایی که به جرم اقدام علیه امنیت ملی درایران زندانی است، «حمایت دیپلماتیک» اعطا می‌کند. جرمی هانت خود نیز غیر معمول بودن تصمیم لندن را تأیید کرده و گفته است: «امروز من تصمیم گرفتم که بریتانیا در گامی بسیار غیرمعمول به نازنین زاغری حمایت دیپلماتیک اعطا کند.»
‌وزیر امور خارجه بریتانیا اضافه کرد: «این به مثابه آن است که دولت بریتانیا به طور رسمی اعلام می‌کند که نحوه رفتار با او با تعهدات ایران بر اساس قوانین بین‌المللی منطبق نیست و این موضوع را به یک مسئله رسمی بین دولت‌های دو کشور تبدیل می‌کند.» هانت در ادامه اذعان کرد که «بعید است که این اقدام معجزه کند و یک‌شبه نتیجه‌ای در پی داشته باشد»، با این حال «این اقدام به تمامی جهانیان نشان خواهد داد که نازنین بی‌گناه است و بریتانیا وقتی با یکی از شهروندانش ناعادلانه رفتار می‌شود تنها نظاره‌گر نخواهد بود».
حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلیس، در واکنش به تصمیم جرمی هانت در توئیترش نوشت: «تصمیم وزارت خارجه انگلیس به اعطای حمایت دیپلماتیک به خانم زاغری، مخالف حقوق بین‌الملل و فاقد آثار حقوقی و اجرایی است. حقوق بین‌الملل اعطای حمایت دیپلماتیک از سوی دولت‌ها را فقط نسبت به اتباع خود ممکن می‌داند. طبق قانون ایران، ایرانیان فارغ از محل اقامت، تابعیت خود را حفظ می‌کنند.»
‌در اقدامی موازی، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهورفرانسه از نسرین ستوده که به جرم جاسوسی در ایران زندانی است، برای عضویت در «شورای مشورتی برابری جنسیتی گروه ۷» دعوت شد. بنا بر متن دعوتنامه منتشرشده، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که ریاست دوره‌ای گروه ۷ را برعهده دارد، با اشاره به اهمیت موضوع برابری جنسیتی تأکید کرده است که این شورا «نقشی مهم» در قانونگذاری‌های گروه ۷ دارد.
فرانسه در مواجهه با ایران همیشه نقش شوالیه اروپایی‌ها را بازی کرده و در برجام، پلیس بد شد و در پسابرجام هم، دعوای موشکی را زنده نگه می‌دارد. با این حال رئیس جمهور کشورمان به تازگی اعلام کرد که رئیس جمهور فرانسه به او گفته غرب تصمیم حمله به ایران داشته که با ریاست‌جمهوری روحانی، از این تصمیم خود برگشته است و البته ظاهراً روحانی به طرف فرانسوی خود نگفته که «این یک مداخله آشکار در امور داخلی ایران است» و به نظر می‌رسد از این حرف بی حساب و غلط فرانسوی‌ها، نوعی رضایت درونی هم برای رئیس‌جمهور ایجاد شده است!
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
0
4
به یاد سخنان امام خمینی (ره) افتادم که فرمود : هر وقت دشمن از شما تعریف کرد بدانید خللی در کارتان است (قریب به مضمون ) .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
0
4
درود بر سید ابراهیم رئیسی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
0
4
زنده باد ابراهیم رییسی،،
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
0
4
جناب آقای رئیسی. با تبریک انتساب تان به ریاست قوه قضائیه و آرزوی توفیق الهی در اجرای رسالت سنگین عدالت در ایران اسلامی و الگو شدن در جهان.
با انتساب شما حمله دشمنان خارجی و مفسدان داخلی شروع شده است و باید گفت برای مقابله با آنها دفاع منفعلانه و متقابل ،مسیر را منحرف و توان اقدام را از شما زائل میکند و لذا از آنجاییکه "بهترین دفاع حمله است" یک اصل است . پیشنهاد میکنم در خصوص دشمنان خارجی کمیته هایی را برای هر یک از کشور های مستکبر و معاند با ایران و مسلمین جهان تشکیل دهید تا در یک مهلت کوتاه پروندهای از جنایات آنها برعلیه ملت ایران و مسلمانان جهان و ملتهای تحت استعمار و ظلم انه و حتی برعلیه ملت خودشان ایجاد نموده و در دادگاههای بین المللی و رسانه های جهانی طرح دعوا و مطالبه حق نمایید . و همچنینی به موازات آن در خصوص دشمنان و خائنین داخلی هم کمیته هایی برای جرائم مفسدان اقتصادی ، اجتماعی ، امنیتی ، فرهنگی ، جاسوسان اجانب ، دو تابعیتی های خائن و کلیه خائنین به انقلاب و خون شهدا تشکیل گردد و به سرعت و حداکثر طی ششماه کلیه آنان را به مجازات عادلانه رسانده و در مرحله بعد رده بعدی این مفسدان را به سرعت مجازات نمائید. تا هم از تخریب های آنان در امان باشید و هم خرده مفسدان هم از ترس کنار بکشند و هم کسی جرات ارتکاب فساد و دشمنی با نظام را نکند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
0
4
هواپیماهای سوپر اتاندارد و میراژ فرانسوی اهدای به صدام را فراموش نکرده ایم
کاشکی شما حمله کنید آنوقت قدرت ما را خواهید دید فصل بزن و در رو گذشته است
ما شما را در کاخ هایتان نابود می کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
0
4
فرانسه کوتوله کثافت هیچ غلطی نمیتونه بکنه....
ابوالفضل حکیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
0
5
من با انتصاب حجت اللاسلام رئیسی موافق و برای موفقیت ایشان در ریشه کن نمودن فساد و برخورد قاطع علیه فاسدان و متخلفان از درگاه ایزد یکتا مسئلت دارم. خدایا خودت ایشان را در انجام مسئولیتش کمک فرما. انتخاب شایسته ای میباشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
0
5
الله اعلم حیث یجعل رسالته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
4
سپاه وجمهوری اسلامی باید جهت حمایت از مردم مظلوم فرانسه واردعمل شده ودرمقابل دیکتاتوری مکرون بی تفاوت نباشند موشکهایی ماباید عرض ۲۴ ساعت بتواند زیرساخت های لندن و پاریس رامنهدم کند به یاری خدا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
4
ما باید ازقیام مردم مظلوم فرانسه برعلیه این دیکتاتور هوشمندانه حمایت کنیم. طوری که مکرون نفهمد ازکجا خورد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
0
4
مکرون بدرد گاوچرانی هم نمیخورد چه برسد به اینکه یخواهد ندای حقوق بشر سر دهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
0
2
باید ملت پشت سرآیت الله رئیسی باشند و از او حمایت کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
1
1
مکرون سرنوشتی بدتر از صدام خواهد داشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
0
1
ان الله لایغیر مابقوم حتی ما با نفسهم.خداوند سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی دهد مگر اینکه خودشان قیام کنند.
اگر ملت میخواهنداشرافیت ریشه کن شوند باید خیلی فهیم وهوشمند وبصیر باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
0
1
برای مبارزه بافساد باید یک عزم ملی ایجادشود .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار