کد خبر: 948513
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
کنکاش غیرعقلایی یک برنامه تلویزیونی درباره علت مرگ جهان پهلوان غلامرضا تختی اسطوره اخلاق و مرام پهلوانی ایران‌زمین، نه تنها اقدامی موهن و جفایی آشکار از سوی صدا و سیماست بلکه تنزل آن به یک دعوای زن و شوهری کم‌ارزش از سوی یک مجری غیرحرفه‌ای است.
سیدمرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین:  جمشید مشایخی با گفتن جمله «غلامرضا تختی خودکشی کرد و دلیل خودکشی تختی، همسرش و اطرافیانش بود» در برنامه اختیاریه شبکه ۵ سیما موج گسترده‌ای از انتقادات را در فضای رسانه‌ای و مجازی کشور نسبت به مجری این برنامه و خودش ایجاد کرده است. پرویز پرستویی با به‌کاربردن عبارت «اعتراف‌کشی از جمشید مشایخی» و اقدام بی‌منطق و خلاف اخلاق مجری برنامه اختیاریه، در این رابطه نوشت: «.. واقعا این برنامه‌ها چیه که از رسانه ملی پخش میشه؟ جهان پهلوان همیشه جهان پهلوان بوده و خواهد بود. هیچ قدرتی نمی‌تواند آقای تختی را خراب کند. اگر چه نخبه‌کشی رسم شده.» ساعاتی بعد بهنوش طباطبایی که در فیلم غلامرضا تختی ساخته بهرام توکلی نقش شهلا توکلی همسر جهان‌پهلوان را ایفا می‌کند، در صفحه اجتماعی خود به‌شدت از این حرکت تلویزیون انتقاد کرد و نوشت: «.. این بود صداوسیمایی که قرار بود دانشگاه باشد؟!... بسیارى در سینما و تئاتر ایران با هزاران مشکل تلاش می‌کنند یک اثر مؤثر فرهنگى عرضه کنند و بعد تلویزیون به دلیل گستره مخاطبانش با کوته‌فکری‌های بچگانه تصور می‌کند می‌تواند آن همه کار طاقت‌فرسا را نابود کند... فیلمى در مورد جهان‌پهلوان تختى ساخته می‌شود که با ظرافت می‌گوید رها کنید زندگى شخصى این بزرگمرد را... ببینید او چه کرد؟ چه باقى گذاشت؟...»
نکته جالب اینکه حتی بهرام توکلی در فیلم غلامرضا تختی که به تازگی کارگردانی کرده، ضمن چینش یک روند دراماتیک از اتفاقات پیرامونی و چند ساله زندگی این شخصیت برجسته، سعی دارد در خاتمه فیلم با کمال حساسیت نسبت به حفظ ساحت و حرمت تختی و دوستدارانش، به مسئله مرگ وی اشاره کند، اما یک مجری غیرحرفه‌ای حاضر می‌شود باور یک جامعه و ملت را زیر پایش له کند! در حالی که هر یک از ملل جهان سعی دارند برای تربیت نسل آینده از چهره‌های وطنی و میهنی‌شان بهره‌گیری و الگو‌سازی کنند یا حتی گاهی با خلق‌کردن یک قهرمان اسطوره‌ای و غیرواقعی برای خودشان عقبه فرهنگی و تمدنی بیافرینند. برنامه اختیاریه در حالی در یک رویکرد غیرحرفه‌ای روی مسئله خودکشی تختی تمرکز می‌کند که بیش از نیم قرن پس از فوت جهان پهلوان مردم هوشمندانه ترجیح می‌دهند خودکشی او را باور نکنند، ضمن اینکه در فیلم غلامرضا تختی ساخته بهرام توکلی دست‌کم فشار‌ها و بی‌مهری‌های رژیم پهلوی در مرگ تختی نشان داده شده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شفیعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
0
0
واقعیت تلخه
غلام امیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
0
0
شما خیلی ساده هستی که از مجریه برنامه اختیار یه انتقاد میکنی چون در صدا وسیما صد ها مدیر وتهیه کننده برای اینطور برنا مه ها پشت این مجری هاهستند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار