کد خبر: 948512
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴
سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فیلم‌هایی مطرح از دهه ۶۰ را برگزیده تا در بخش «نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده» نمایش دهد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین:  به گزارش «جوان» به نقل از ستاد خبری سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در بخش «نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده» سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر نسخه‌های مرمت شده پنج فیلم از دهه ۶۰ سینمای ایران رونمایی خواهد شد. «دونده» به کارگردانی امیر نادری، «دیده‌بان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، «طلسم» به کارگردانی داریوش فرهنگ، «جاده‌های سرد» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و «پرده آخر» به کارگردانی واروژ کریم مسیحی آثار ایرانی بخش «نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده» این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر است. از بین این آثار، فیلم «دونده» در همکاری با کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و چهار اثر دیگر با حمایت و همکاری فیلمخانه ملی ایران آماده نمایش شده‌اند. فیلم «دونده» ساخته امیر نادری محصول ۱۳۶۳ اولین فیلم ایرانی ساخته شده پس از انقلاب است که با کسب جوایز بین‌المللی توجه جهان را به سینمای نوین ایران جلب کرد.
اسامی فیلم‌های خارجی این بخش متعاقباً اعلام خواهد شد.
بخش «نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده» که علاقه‌مندان بسیاری دارد از سه سال پیش به بخش‌های جشنواره افزوده شد و ضمن تعامل با فیلمخانه‌ها و آرشیو‌های فیلم معتبر ایران و دنیا، در کنار نمایش آثار کلاسیک جهان هر سال تعدادی فیلم ایرانی مرمت شده را هم رونمایی می‌کند. سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ششم اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار