کد خبر: 948429
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
فریدون حسن
قدیمی‌ها می‌گفتند «چوب را که برداری گربه دزده حساب کار خودش را می‌کند». این حکایت این روز‌های اهالی فوتبال، به خصوص آن‌هایی است که از عابربانک بدهکار فوتبال پول‌های چندصد میلیونی و میلیاردی گرفته‌اند.
محاکمه حسین هدایتی طی روز‌های گذشته سروصدای زیادی به راه انداخته است. با این حال وقتی این محاکمه سروصدای بیشتری پیدا کرد که لیست فوتبالی‌ها و غیرفوتبالی‌هایی که از هدایتی پول گرفته بودند، بیرون آمد. افرادی که به حکم دادگاه باید این پول‌ها را پس بدهند، چراکه پول مردم و حق مردم باید به آن‌ها برگردانده شود.
اسامی بزرگ و کوچک زیادی در این لیست دیده می‌شود، نام‌هایی که این روز‌ها به تکاپو افتاده‌اند تا از حسین هدایتی یک نام بزرگ و به اصطلاح خودشان یک «مرد» بسازند و هر طور شده از اجرای قانون فرار کنند و پول‌های مردم و بیت‌المال را برنگردانند.
تطهیر یک بدهکار بزرگ و کسی که دستش در جیب مردم و بیت‌المال بوده و از آن به نام خودش خرج می‌کرده، عمل بسیار زشتی است که برخی چهره‌های فوتبالی امروز مشغول آن هستند و با حرف‌ها و مصاحبه‌هایی که انجام می‌دهند، درصد این هستند که هر طور شده از قانون فرار کنند. جالب اینکه برخی از همین فوتبالی‌ها این روز‌ها به نام مردم و داشتن دغدغه‌های آن‌ها و انتقاد از عدم رسیدگی به وضعیت آن‌ها در شرایط سخت اقتصادی امروز کشور بیانیه صادر می‌کنند و فعال فضای مجازی می‌شوند، اما همین‌ها پول‌های میلیونی و میلیاردی دریافت کرده‌اند و جالب‌تر اینکه آن روز که لبخندزنان این پول‌ها را از هدایتی به صورت چک، سکه و شاید هم وجه نقد می‌گرفتند، از او نمی‌پرسیدند که این همه پول را از کجا آورده‌ای که اینگونه بذل و بخشش می‌کنی. این‌ها حالا که نوبت به خودشان رسیده، کاملاً مردم را فراموش کرده‌اند و در حمایت از یک مفسد اقتصادی و بانکی قدعلم کرده‌اند و می‌خواهند هر طور شده او را تطهیر کنند. جالب‌تر اینکه فقط هم داد اهالی فوتبال درآمده و بقیه چیزی نمی‌گویند.
پول‌ها باید برگردانده شود، چه فوتبالی‌ها خوششان بیاید و چه خوششان نیاید، چوبی که امروز قوه قضائیه بلند کرده، باعث ترس خیلی‌ها شده است. کسانی که طی سال‌های گذشته با عابربانک نشست و برخاست داشته‌اند و با افتخار در کنارش عکس یادگاری انداخته‌اند، از قرمز گرفته تا آبی و از فوتبال گرفته تا برخی رشته‌های دیگر حالا چوب قانون بلند شده و حساب کار دست‌شان آمده، همان‌هایی که با پول مردم قرارداد‌های میلیاردی بسته‌اند و همان مدیرانی که با این پول‌ها ژست مدیریتی آنچنانی گرفته‌اند، حالا حساب کار دستشان آمده، اما به جای اینکه حسرت بخورند که چرا همان روز‌ها نپرسیدند که این همه بذل و بخشش از کجا آب می‌خورد، شروع به فرافکنی کرده‌اند. شروع به دفاع از کسی کرده‌اند که دستش در جیب مردم بوده و از بیت‌المال به آقایان پول می‌داده است. شروع به دفاع از کسی کرده‌اند که حتی امروز به عنوان یک متهم وام‌هایی گرفته که انکارشان می‌کند.
فوتبالی‌ها این روز‌ها هواخواه هدایتی شده‌اند. البته در میانشان چهره‌هایی هم هستند که صراحتاً عنوان می‌کنند «مرد آن است که از جیبش خرج کند، نه از جیب دیگران». با این حال جو غالب رشته پرحاشیه حمایت از هدایتی است، چراکه چوبی بلند شده و آن‌ها که تا امروز مفت از کنار ریخت و پاش‌های عابربانک در فوتبال خورده‌اند، حساب کار دستشان آمده است. همان‌هایی که با حاتم‌بخشی‌های هدایتی لبخند می‌زدند، امروز با محکومیت او ماتم گرفته‌اند که چگونه باید پول‌های مردم و بیت‌المال را برگردانند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار