کد خبر: 948428
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
فاجعه رئال در لیگ قهرمانان تکمیل شد
موضوع برکناری سرمربی رئال‌مادرید با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود. حذف تحقیرآمیز از لیگ قهرمانان اروپا و از دست دادن یک جام دیگر جای هیچ دفاعی را از سانتیاگو سولاری باقی نگذاشته است. آژاکس و تاتنهام اولین تیم‌هایی هستند که در این فصل به مرحله یک‌چهارم نهایی اروپا صعود کرده‌اند. با توجه به درخشش هری کین، اسپرز‌ها امیدوارند شگفتی‌ساز این دوره لقب گیرند.
شیوا نوروزی
جوان آنلاین:
تکمیل فاجعه
هواداران رئال دوباره نام مورینیو را فریاد زدند. در مادرید دیگر هیچ‌کس امیدی به رئال ندارد. تیمی که نتوانست از برد بازی رفت در ورزشگاه خانگی‌اش استفاده کند، بی‌شک مشکلات زیادی دارد. با اینکه سولاری معتقد است رئال به زودی به روز‌های خوش گذشته بازمی‌گردد، اما دیگران امیدی به آینده ندارند. حذف از کوپا‌دل‌ری، دو باخت متوالی در ال‌کلاسیکو، فاصله ۱۲ امتیازی با صدر جدول لالیگا و حالا هم حذف از لیگ قهرمانان اروپا!
با از دست رفتن دو جام و سخت شدن جبران نتایج ضعیف در لالیگا باید اذعان کرد که قو‌های سفید فصلی سراسر ناکامی را پشت سر می‌گذارند. باخت سنگین به تیم هلندی رسانه‌های اروپایی را نیز به واکنش واداشت. نشریه اکیپ با تیتر «پادشاه مادرید مرده است»، نوشت: «قهرمان سه دوره اخیر لیگ قهرمانان برای نخستین بار پس از سال ۲۰۱۰ نتوانست به دور بعد صعود کند.» گاتزتا دلو اسپورت هم نوشت: «چهار گل آژاکس سقوط مادرید را تکمیل کرد و باعث شد تیم اسپانیایی پس از هزاران روز از لیگ قهرمانان خداحافظی کند.» نشریه بیلد آلمان نیز پیروزی آژاکس را معجزه خواند: «معجزه لیگ قهرمانان اروپا به دورتموند اختصاص نداشت، بلکه متعلق به آژاکس در اسپانیا بود.»

بدترین سناریو
سرمربی رئال‌مادرید در نشست خبری پس از بازی تمام سعی خود را کرد که دل هواداران را به دست آورد: «به خاطر هواداران ناراحتم. در چنین وضعیت دشواری از دقیقه اول ما را به خوبی حمایت کردند، اما اوضاع به سود ما پیش نرفت. حذف از تمام جام‌ها در یک هفته بسیار سنگین است. فصل دشواری را سپری می‌کنیم، ولی در چنین وضعیت بدی باید شخصیت خودمان را نشان دهیم. حفظ شخصیت، زمانی که اوضاع به کام است، کار دشواری نیست. باید حداکثر آرامش را داشت و بهترین تصمیم‌ها را گرفت. رئال مهم‌تر از همه ماست و مطمئن باشید که قدرتمندتر از همیشه باز خواهد گشت.»

شگفتی‌سازان
بعد از قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی خیلی‌ها آژاکس را از پیش حذف شده تلقی می‌کردند و پس از باخت در بازی رفت نیز همه کار آمستردامی‌ها را تمام شده می‌دانستند. شاگردان اریک تن هاگ، اما از جهنم برنابئو برای خود بهشت ساختند تا این مربی با افتخار از آن‌ها تمجید کند: «فقط خود ما و ۴ هزار هوادار آژاکس بودند که به این پیروزی باور و اعتقاد داشتند و دیگران چنین اتفاقی را باور نمی‌کردند. موفق به کسب یک پیروزی تاریخی شدیم و جریان بازی به سود ما پیش رفت. فدراسیون فوتبال هلند به ما استراحت داد و باید از آن‌ها تشکر کنم. سولاری در پایان بازی به من گفت: آژاکس نمایش خوبی داشت و لیاقت صعود به مرحله بعد را داشته است.»

رؤیای تاتنهام
تاتنهام یک گام دیگر به آرزوی بزرگش نزدیک شد. بعد از برد ۳ بر صفر بازی رفت، تیم لندنی در زمین دورتموند کار راحتی داشت، به ویژه که هری کین زحمت باز کردن دروازه زردپوشان را کشید تا پوچتینو با انگیزه بیشتری از تداوم موفقیت‌های تاتنهام سخن بگوید: «صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی خیلی مهم است و ما اگر بخواهیم به مرحله بعدی صعود کنیم باید کیفیت بیشتری به نمایش بگذاریم. برای اینکه به سطح باشگاه‌های بزرگ اروپا برسیم باید قدم به قدم جلو رفت و از پایه‌ها شروع کرد. هیچ راه میانبری برای موفقیت نیست.» لوسین فاوره، سرمربی دورتموند هم به‌رغم حذف از اروپا از عملکرد شاگردانش تقدیر کرد: «شانس ما برای صعود به مرحله بعدی در بازی رفت از دست رفته بود، نه در بازی خانگی. معتقدم تیمم نکات مثبت زیادی در این رقابت‌ها داشت.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار