کد خبر: 948414
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
مهران ابراهیمیان
۱- اسحاق جهانگیری طی توییتی نوشت: «همه حرف‌هایی که علیه دولت زده می‌شود را می‌توان ظرف ۵ دقیقه جواب داد. وقتی زمان آن برسد حتماً جواب خواهیم داد، اما الان شرایط کشور به گونه‌ای است که هیچ موضوعی و هیچ دغدغه‌ای مهم‌تر از اداره کشور و رفع مشکلات زندگی مردم نیست. به همین دلیل ما به خاطر مردم و کشورمان باید برخی از ادعا‌ها را تحمل کنیم.»
۲- نوبخت، معاون رئیس‌جمهور در برنامه تلویزیونی در خصوص اتلاف ۱۳ میلیارد دلار ارز دولتی در سال جاری گفت: نیت ما خیر بوده حالا اگر سر سفره مردم نرفته راه جدید پیدا می‌کنیم
این دو گزاره از دو معاون رئیس‌جمهوری بیان شده که اساساً روی کار‌آمدنشان دست گذاشتن روی دو نقطه ضعف دولت قبلی بوده‌است که یکی بگم‌بگم‌هایی بود که هیچ‌گاه محقق نشد و دیگری نبود تصمیمات منطقی ولو با نیت خیر!
دولت یازدهم و دوازدهم قرار بود با وعده آمدن ژنرال‌ها به جای سرباز‌ها آنچنان رونقی به اقتصاد برگراند که اصلاً نیازی به یارانه‌های ۴۵ هزار تومانی نباشد، چگونه می‌تواند اکنون برباد دادن ۱۳ میلیارد دلارو به هدف نخوردن این میزان یارانه دولتی را با نیت خیر توجیه کند!
آقای جهانگیری مخالفان که هیچ! لطفاً ۵ دقیقه برای پاسخگویی افکار عمومی وقت بگذارید که آن‌ها اظهارات آقای نوبخت را در برنامه تلویزیونی می‌شنوند و می‌بینند و هر روز با موج گرانی‌های تکراری در بازار‌های مختلف آب شدن قدرت خرید خود را شاهد هستند.
لطفاً ۵ دقیقه وقت بگذارید و دو اظهار خود و جناب نوبخت را کنار هم بگذارید، آیا برداشتی غیر واضح و کاملی غیر از بی‌برنامگی دولت و اعتراف تلخ به این نکته که بعد از شش سال همچنان ما برنامه‌ای برای شرایط اقتصادی کشور نداریم، دارد؟
اکنون که جناب جهانگیری به این حد از درک رسیده‌اند که «الان شرایط کشور به گونه‌ای است که هیچ موضوعی و هیچ دغدغه‌ای مهم‌تر از اداره کشور و رفع مشکلات زندگی مردم نیست» بهتر است نگاهی به آنچه که از امسال بر سر اقتصاد آمده بیندازند و پیش از همه ۵ دقیقه وقت بگذارند تا خطای خود را در اعلام نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی بپذیرند و از مردم عذر‌خواهی کنند و در مرحله بعد ۵ دقیقه درباره نیت خیر بر باد دادن ارز‌های ۴۲۰۰ تومانی وقت بگذارند و دستور رئیس‌جمهور را مبنی بر پیگیری ارز‌های ۴۲۰۰ تومانی و سرنوشت آن به اطلاع عموم برسانند.
همچنین به عنوان معاون اول باید پیش از همه ۵ دقیقه وقت بگذارند و بگویند که نیت خیر تخصیص ۱۳‌میلیارد دلار برای چه گروهی بوده که آثار آن به مردم نرسیده‌است و این افرادی که از نیت خیر دولت استفاده و سوء‌استفاده کرده‌اند، چه کسانی هستند؟
آیا نباید دولت در نقش خیریه توضیح بدهد که این خیرات ۱۳‌میلیارد دلاری را به چه کسانی دادند؟
آقای جهانگیری لطفاً بیش از همه به نحوه توزیع ۱۳ میلیارد دلار ارز دولتی متمرکز شوید و ببینید رد تخصیص منابع را می‌توان در بین وابستگان و خانواده‌های دولتی با واردات موز، کاغذ، موبایل و... یافت؟
چرا کسانی که برای ماه‌ها واژه «کاسبان تحریم» را دستمایه حمله به رقبای سیاسی شما قرار داده‌بودند این روز‌ها درباره فشاری که به مردم آن هم در حوزه کالا‌های اساسی وارد می‌شود، سکوت کرده‌اند شما لطفاً سکوت نکنید و ۵ دقیقه وقت بگذارید. کاش شما به رویه قبلی درباره کاسبان این دوره که به طرز وحشتناکی ارز‌های ۴۲۰۰ تومانی را بازنگرداندند یا اگر هم وارد کالا‌هایی انجام گرفت با حاشیه سود معقول به دست مردم نرساندند ۵ دقیقه وقت بگذاریدو چه کسانی سود این نیت خیر را بردند؟
کاش آقای جهانگیری در موقع تبلیغات انتخاباتی که از ثبات نرخ ارز به عنوان کارنامه دولت یازدهم به خوبی دفاع کرد و بر اهمیت این دستاورد تأکید داشت اکنون نیز به آقای نوبخت یاد‌آوری می‌کرد که ۱۳‌میلیارد دلار چه عددی و چه نقشی در کنترل بازار‌های مختلف اعم از بازا ر. ارز و کالا‌های اساسی دارد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار