کد خبر: 948399
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸
مراسم رونمایی از کتاب «اکنون» تازه‌ترین دفتر شعر فاضل نظری برگزار شد
حافظ‌ پژوه برجسته کشورمان با اشاره به اینکه فاضل نظری پدیده‌ترین شاعر روزگار ماست و از او معجزه‌ها خواهیم دید، گفت: حال خوبی که از مطلع‌های غزل او به من دست داده، مدت‌هاست در خوانش هیچ یک از غزل‌های دیگر به من نرسیده است.
سیدمرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین:  بهاءالدین خرمشاهی شاعر و حافظ‌پژوه سرشناس، در مراسم رونمایی از جدیدترین دفتر شعر تازه فاضل نظری با عنوان «اکنون» که در فرهنگسرای ارسباران رونمایی شد، خاطر نشان کرد: در روزگاری که من به دنبال پیدا کردن مطلع‌های خوب غزل فارسی بودم زمانی که به شعر او رسیدم گفتم اگر این شعر نقطه آغازی برای کارم نباشد، بدون شک نقطه پایان است. حالا که او به یک سوم عمر طبیعی‌اش رسیده است به شما وعده خواهم داد که خواهید دید او معجزه‌ها در شعر معاصر ما خواهد کرد.
ساعد باقری از شاعران و منتقد ادبی معاصر نیز در این مراسم عنوان کرد: من مدت‌ها به دنبال بهانه‌ای بودم تا درباره تقوای نقد و ارتباط آن با شعر فاضل نظری صحبت کنم و به نظرم نبودن این تقوا یکی از آسیب‌های جدی در قلمرو شعر ماست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: من در شاعران معاصر کسی را نمی‌شناسم که مانند نظری شعرش در دل مخاطبان نشسته باشد و نمی‌فهمم که چرا در مقابل این شعر چنین مقاومت‌های بیهوده‌ای وجود دارد و سعی نمی‌کنیم به کمک آن هم افزایی کنیم. فاضل نظری هم در پایان این مراسم طی سخنان کوتاهی با اشاره به اینکه تمایل زیادی به حرف زدن دارد و در عین حال دوست ندارد سخن بگوید، عنوان کرد: حالا حس می‌کنم که همه چیز در حال تمام شدن است. بغضی گلویم را گرفته که نمی‌دانم از کجا می‌آید؟ امروز حس می‌کنم که برای خداحافظی از دنیا باید آرزوهایمان برآورده شده باشد. من آرزویی ندارم، اما امیدوارم که روزی بیاید که دنیا با حضور امام عصر (عج) لبریز از عدالت و واقعیت شود. نظری همچنین گفت: محبت دوستان شاعر همچون شلاقی است که جایش روی تن نمی‌ماند. من باید تحمل بیشتری برای این محبت‌ها می‌داشتم، اما دائم به خودم می‌گویم که این حرف‌هایی که درباره تو می‌زنند را باور نکن. تو مانند کودکی که می‌خواهد راه رفتن را یاد بگیرد باید هنوز قدم بزنی و یک قدم دیگر باقی مانده است. من بهترین جوایز عمرم را از دست مردم گرفته‌ام و همیشه بهترین چیزی که برای انگیزه ایجاد کرده، همین مسئله بوده است. ما در روزگاری به سر می‌بریم که باید مواظب خودمان باشیم که حالمان خوب باشد، پس از همه دوستانم می‌خواهم که مواظب خودشان باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار