کد خبر: 948338
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل:
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: اطلس گیاهان دارویی بومی استان را با همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی اردبیل می‌توان تهیه وعملیاتی کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی در بازدید معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار داشت: این نهاد در حوزه‌ گردشگری، کشاورزی، درمان ناباروری، ارتقای سطح علمی، آموزشی و فرهنگی خدمات مهمی را ارائه کرده است.

وی با اشاره به اینکه گیاهان دارویی یکی از توانمندی‌های بالقوه اردبیل است، تصریح کرد: این نهاد با توجه به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان، اقدام به راه‌اندازی مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی کرده است تا شرکت‌های فعال استان در قالب این مرکز فعالیت‌های خود را گسترش و ارتقا دهند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل اظهار کرد: بومی‌سازی، تهیه و تدوین اطلس برای گیاهان دارویی بومی استان از دغدغه‌های این نهاد در این حوزه است که با همکاری مشترک با دانشگاه علوم پزشکی اردبیل می‌توان آن را عملیاتی کرد.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه این مرکز با در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی مناسب و مطلوب، در زمینه جذب و همراهی شرکت‌ها و هسته‌های فناور در حوزه تولید گیاهان دارویی فعالیت می‌کند، بیان کرد: به منظور افزایش کیفیت و انسجام فعالیت‌ شرکت‌ها در این حوزه، در حال حاضر 15 شرکت و یک هسته فناور با 34 ایده فناورانه در مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهادانشگاهی اردبیل مستقر هستند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی اردبیل از تبدیل ایده به محصول، اهلی‌سازی، شناسایی تا فرآوری، تولید و تجاری سازی محصول حمایت و پشتیبانی می‌کند، تصریح کرد: تاکنون 9 ثبت اختراع گردیده و 3 شرکت مستقر در این مرکز موفق به اخذ تاییدیه دانش بنیانی نوع یک و دو از کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل تنها مرکزی استان است که با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می‌کند، تصریح کرد: با تکیه بر فعالیت‌های این مرکز و ظرفیت‌های فناوران، امسال سه رویداد کارآفرینی در مدارس استان برگزار شد تا آینده کارآفرینی و فناوری به سمت و سوی بهتری حرکت کند.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه نیمی از گردشگران ورودی از مرز بیله‌سوار به قصد سلامت وارد استان می‌شوند، تصریح کرد: توسعه بخش گردشگری سلامت در استان امری ضروری و از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل احداث و راه‌اندازی مجتمع درمانی سلامت را از اولویت این نهاد برای کمک به توسعه صنعت گردشگری سلامت عنوان، تصریح کرد: این مجتمع علاوه بر ایجاد فضای مناسب برای ارائه خدمات درمان ناباروری، زمینه‌ساز برای ورود جهاددانشگاهی به حوزه سلول درمانی و مطالعه و ارائه خدمات درمانی بیماری سرطان است.

وی انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی را گشایش باب جدیدی برای اجرای طرح‌های مورد نیاز استان دانست و از آمادگی جهاددانشگاهی اردبیل برای توسعه همکاری در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و درمانی با این دانشگاه خبر داد.

در این جلسه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، همکاری با جهاددانشگاهی استان اردبیل را فرصت مناسبی برای گسترش تعامل و توسعه فعالیت‌ها عنوان کرد و گفت: بازدید از مرکز رشد و فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی با هدف ارتقا، گسترش و رفع مشکلات موجود بر سر راه فعالیت‌های شرکت‌های فناور انجام گرفت.

شهاب بهلولی خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در این دو نهاد، انعقاد تفاهم نامه همکاری فرصت مناسبی برای انجام ماموریت‌های مهم به منظور ارتقا فعالیت‌ در تمام زمینه‌ها است .

وی افزود: با توجه به نقش انکارناپذیر پژوهش و فناوری در توسعه همه جانبه و به لحاظ نیاز و موقعیت فعلی کشورمان به تولید علم، در راستای سیاست‌های پژوهشی کشور، به دنبال ایجاد بستر مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت‌ها، کشفیات و ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت‌های پژوهشی هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر