کد خبر: 948335
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با فرهنگ‌سازی در بین مردم اردبیل طرح تفکیک زباله از مبدا اجرایی می‌شود که در این زمینه نیازمند مشارکت دستگاه‌های اجرایی مربوطه هستیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، محمد خداپرست در کارگروه مدیریت پسماند در اردبیل اظهار داشت: ما در وهله نخست نیازمند کمینه‌سازی زباله با فرهنگ‌سازی در بین مردم، در ادامه تفکیک از مبدا و در نهایت بازیافت و فرآوری و استحصال برق هستیم.

خداپرست تصریح کرد:‌ برای کاهش معضل آلودگی زیست محیطی و به منظور بازیافت مناسب زباله و دفع بهداشتی و اصولی آن طرح تفکیک زباله از مبدا به طور کامل در شهرهای استان اردبیل اجرایی می‌شود که در این زمینه نیازمند مشارکت و همکاری مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: انتظار ما از شهرداران، دهیاران و اعضای شورای اسلامی شهر و روستاها  این است که در ارتباط با آموزش و تنویر افکار عمومی آحاد جامعه برای اجرای این طرح اقدامات مناسبی را مبنای کار قرار دهند و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی با اشاره به اجرای طرح تعویض کاغذ باطله با نهال نیز  بیان کرد: با هدف ارتقای فرهنگ بازیافت مواد و ایجاد انگیزه و آشنایی شهروندان با این مسئله طرح تعویض کاغذ باطله با نهال مثمر و غیرمثمر در استان اردبیل اجرا می شود.

وی بیان کرد: باید فرهنگ سازی مناسب در ارتباط با بازیافت زباله و تفکیک زباله از مبدا در استان به خصوص در آستانه عید نوروز به شکل مناسب و عملی اجرایی شود که در این زمینه نیازمند تدوین برنامه های منسجم و هدفمند هستیم تا بتوانیم در حفاظت از محیط زیست استان به شکل قابل قبول عمل کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: اجرای این طرح هم اکنون آغاز شده و تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت و علاقه مندان با شرکت در این طرح در راستای فرهنگ سازی بازیافت و تفکیک زباله ها و ترویج فرهنگ نهال کاری کمک شایانبی می کنند که این یک اولویت اساسی است.

خداپرست تصریح کرد: اجرای طرح همیار محیط زیست در استان نیز از جمله موارد مهمی است که در مدارس استان اجرا می شود تا بتوانیم در اجرای این طرح با همکاری و مشارکت دانش آموزان و فرهنگ سازی در بین آنان در حفظ و صیانت از محیط زیست گام های اساسی برداریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: مراجعه به جنب پارکینگ اداره کل حفاظت محیط زیست استان، واقع در شهرک اداری برای شرکت در این طرح اولویت اساسی است و براساس ارائه کاغذ باطله نهال دریافت می کنند.

وی بیان کرد: هیچ کوتاهی با کسانی که به محیط زیست آسیب می رسانند وجود ندارد و با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی خواهیم داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر