کد خبر: 948321
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
حجتی کرمانی خاطرات خود با «تنهاترین رئیس جمهور» را مرور کرد
حجت الاسلام محمد جواد حجتی کرمانی، از فعالین سیاسی و فرهنگی دهه اول انقلاب، با اشاره به یادداشت «کامبیز مهدی‌زاده» در روزنامه شرق که مدعی شده بود روحانی تنهاترین رئیس جمهور تاریخ ایران است، به بخشی از خاطرات خود با حسن روحانی اشاره کرده و گفته است: «تنهاتر از رئیس‌جمهور منم» متن کامل یادداشت حجتی کرمانی که قسمت اول آن در روزنامه اطلاعات به چاپ رسیده است، در ادامه از نظر می‌گذرد:
سرویس سیاسی جوان آنلاین: ‏[تنهاترين رئيس‌جمهور...] عنوان مقاله‌ای است که به قلم آقای کامبیز مهدی‌زاده که مشاور معاون علمی رئیس‌جمهور معرفی شده است در صفحه اول شرق مورخ (دوشنبه ۱۳/۱۲/۹۷) به چاپ رسیده است. این مقاله کوتاه آن هم از کسی که سمتش علمی است نه سیاسی، انگیزه این یادداشت حقیر شد:‏
 
فیلمی تند و گذرا از دورانی که آقای روحانی طلبه قم بود و از همان ایام سخنور و منبری قابلی بود که طلبه‌های جوان پای منبر‌های آموزنده او می‌نشستند و از گفته‌های او و روایاتی که می‌خواند، یادداشت برمی‌داشتند... تا دوران نمایندگی مجلس که گاه در سمت نایب رئیس ولی همیشه دست راست مرحوم‌ هاشمی رفسنجانی (رحمة‌الله‌علیه) به‌شمار می‌آمد... تا چندین سال ریاست شورای امنیت ملی و بالاخره دوران ۶ ساله ریاست جمهوری پرماجرای او از جلو ذهنم فتیله رفت، به گونه‌ای شب به خوابم آمد و دوش به دوش هم بودیم و او سخن می‌گفت و مثل بسیاری از خواب‌ها در‌هاله‌ای از غموض ـ. نیمه تاریک، نیمه روشن (مانند شرایط پیچیدة سیاسی امروز ما)، بیش از این چیزی از این رؤیا به ذهنم نمانده است. ‏

‏...، اما از جمله چیز‌هایی که یادم آمد نخستین سال‌های دوران ریاست ایشان بر شورای امنیت ملی بود در زمان جنگ و من در سمت مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور وقت (حضرت آیة‌الله خامنه‌ای) بودم، در دفتر ریاست جمهوری با هم ایستاده بودیم و از هر دری سخن می‌گفتیم. آقای روحانی از مشکلات سیاسی ـ. امنیتی روز در رابطه با جنگ سخن گفت. از جمله حرفهایش که به یادم مانده و با گذشت زمان لابد از حالت محرمانه بودنِ (غیر رسمی) خارج شده (و اگر صلاح باشد چاپ شود، ذیلاً به عرض می‌رسانم:) ‏

آقای روحانی به من گفت: شش ماه است می‌خواهم بروم پیش امام و بگویم ادامه جنگ، صلاح نیست، اما نمی‌گذارند! ‏

در این قضیه او به آقای‌ هاشمی مشاوره می‌داد ولی شرایط‌ هاشمی در سمت فرماندهی جنگ، شرایط ویژه‌ای بود که لااقل حقیر از عهده تبیین آن بر نمی‌آیم ولی برای آنکه حق این برادر قدیمی بزرگوار که بیشترین حق را برگردن انقلاب دارد و بیشترین لطمه و صدمه را دیده و در حقش بیشترین جفا‌ها رفته است (البته من او را مطلق نمی‌کنم و خودم در دوران ریاست مجلس و ریاست جمهوریش چه حضوری و چه در نوشته‌هایم منتقدش بوده‌ام) ... باری ـ. آقای‌ هاشمی چند بار به من می‌گفت: «تا کی می‌خواهیم مرگ بر فلان و مرگ بر فلان بگوئیم؟» تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

باید سخن از تنهایی رئیس‌جمهور را می‌گفتم که مقدمه طولانی شد. باشد برای فردا اما این را بگویم که تنهاتر از رئیس‌جمهور منم. از جمله آنکه در این مدت ریاست جمهوری آقای روحانی یکبار هم نشده که او را ببینم یا تلفنی صحبت کنیم. در دوران آقای خاتمی هم چنین بود... البته کسی مانند حقیر که توی هیچ گروهی نباشد، کلاهش همیشه پس معرکه است.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
0
3
مثلا به این خاطره خواستی چه چیزی را مطرح کنی؟
پاسخ ها
علی ن
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
به نظر من با این خاطره این را خواستی ثابت کنی که جناب روحانی نه حالا بلکه از ابتدای انقلاب در کنار مرحوم هاشمی موافق تعامل با غرب تا حد تحت الحمایگی فرار گرفتن بود. این بر همه ما مردم اثبات شده است.
حمیدد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
0
2
جناب آقای رئیسی. با تبریک انتساب تان به ریاست قوه قضائیه و آرزوی توفیق الهی در اجرای رسالت سنگین عدالت در ایران اسلامی و الگو شدن در جهان.
با انتساب شما حمله دشمنان خارجی و مفسدان داخلی شروع شده است و باید گفت برای مقابله با آنها دفاع منفعلانه و متقابل ،مسیر را منحرف و توان اقدام را از شما زائل میکند و لذا از آنجاییکه "بهترین دفاع حمله است" یک اصل است . پیشنهاد میکنم در خصوص دشمنان خارجی کمیته هایی را برای هر یک از کشور های مستکبر و معاند با ایران و مسلمین جهان تشکیل دهید تا در یک مهلت کوتاه پروندهای از جنایات آنها برعلیه ملت ایران و مسلمانان جهان و ملتهای تحت استعمار و ظلم انه و حتی برعلیه ملت خودشان ایجاد نموده و در دادگاههای بین المللی و رسانه های جهانی طرح دعوا و مطالبه حق نمایید . و همچنینی به موازات آن در خصوص دشمنان و خائنین داخلی هم کمیته هایی برای جرائم مفسدان اقتصادی ، اجتماعی ، امنیتی ، فرهنگی ، جاسوسان اجانب ، دو تابعیتی های خائن و کلیه خائنین به انقلاب و خون شهدا تشکیل گردد و به سرعت و حداکثر طی ششماه کلیه آنان را به مجازات عادلانه رسانده و در مرحله بعد رده بعدی این مفسدان را به سرعت مجازات نمائید. تا هم از تخریب های آنان در امان باشید و هم خرده مفسدان هم از ترس کنار بکشند و هم کسی جرات ارتکاب فساد و دشمنی با نظام را نکند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار