کد خبر: 948299
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
رئیس دانشگاه تبریز:
رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه حرکت به سمت دانشگاه‌های کارآفرین نیاز امروز جامعه ماست، گفت: دانشگاه‌ها علاوه بر رسالتی که در بخش‌های آموزشی و پژوهشی دارند، باید به سمت دانشگاه‌های نسل سوم که همان دانشگاه‌های کارآفرین است، حرکت کنند.

میررضا مجیدی  در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه برتر کشوری و برگزیده این دانشگاه ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران این حوزه اظهار داشت: دانشجویان برتر و برگزیده افتخار کشورمان و برای این دانشگاه هستید و در این راستا ضمن شناساندن شما نخبگان برای جامعه، باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالای شما نیز برای شکوفایی و حل مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شد.

به گفته وی، در شرایط فعلی کشورمان، داشتن چنین افراد با استعداد و نخبه‌ای برای جامعه ما ضروری است و بر همین اساس دانشگاه تبریز در حد توان نیز از توان شما دانشجویان استفاده خواهد کرد.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه با توجه به نیاز کشورمان در حوزه‌های مختلف، دانشگاه‌ها علاوه بر رسالتی که در بخش‌های آموزشی و پژوهشی دارند، باید به سمت دانشگاه‌های نسل سوم که همان دانشگاه‌های کارآفرین است، حرکت کنند، تصریح کرد: امروزه تولید و فناوری مفید و ارزشمندتر است که با توجه به نیاز روز جامعه تولید و مشکلات کشور در بخش‌های صنعت، تولید، اقتصاد، مسائل آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی برطرف کنید که در همین راستا دانشجویان نخبه با تولید ایده و طرح می‌توانند نقش تعیین‌کننده و حیاتی داشته باشند.

به گفته وی، امروزه در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف وجود دارد که باید از این ظرفیت برای رشد و توسعه پایدار کشورمان در عرصه های گوناگون استفاده گردد.


دانشجویان نخبه افتخار کشور هستند

حسین امامعلی‌پور، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز نیز در این مراسم از دانشجویان نمونه برتر کشوری و برگزیده این دانشگاه به عنوان افتخارآفرینان کشور و دانشگاه تبریز یاد کرد و گفت: همه دانشگاهیان به وجود داشتن چنین دانشجویان نخبه‌ای در جامعه افتخار می‌کنند.

وی در ادامه ضمن تبریک به دانشجویان از زحمات صاحبعلی بلندنظر و حسن حرمتی که مسوولیت فرآیند انتخاب دانشجویان نمونه را عهده دار بودند همچنین از زحمات کلیه عوامل و گروه‌های داوری به ویژه از موسی صابر رئیس هیات داوری گروه کشاورزی و دامپزشکی، جلیل باباپور رئیس کمیته داوری علوم انسانی، غلامرضا زرینی رئیس هیات داوری علوم پایه، سعید گل‌محمدی رئیس هیات داوری فنی و مهندسی، محمدرضا حسین‌زاده رئیس هیات داوری حوزه فرهنگ و داوود مختاری، هیات داوری آموزش تشکر و قدردانی کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: دانشگاه تبریز دارای بیشترین تعداد دانشجوی نمونه در مرحله کشوری سال 1397 بوده است که در این باره نیز وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اهدای لوح سپاسی به دکتر میر رضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز از تلاش دانشگاهیان این دانشگاه تقدیر کرده است.

صاحبعلی بلندنظر، مشاور معاون دانشجویی دانشگاه تبریز نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از نحوه انتخاب این دانشجویان گفت: پیرو اعلام فراخوان انتخاب دانشجوی نمونه دانشگاه و کشوری از طرف سازمان امور دانشجویان، شروع فرآیند انتخاب دانشجویان نمونه از مهرماه امسال آغاز شد و در این ارتباط هیات داوران در 6 گروه عمده علمی علوم انسانی، علوم پایه،  فنی و مهندسی، کشاورزی دامپزشکی، فرهنگی و آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی برای بررسی مدارک و مستندات تشکیل و پس از داوری و بررسی مدارک اسامی حائزین شرایط به  سازمان امور دانشجویان  اعلام شد.

وی با تاکید بر اینکه با اعلام این فراخوان 52 نفر از دانشجویان شامل 13 دانشجوی کارشناسی، 12 دانشجوی ارشد و 27 دانشجوی دکترای تخصصی ثبت‌نام کرده بودند، یادآور شد: در همین راستا از 13 نفر از منتخبان در مراسم  16 آذر به عنوان دانشجوی نمونه دانشگاه تجلیل به‌عمل آمد.

مشاور معاون دانشجویی دانشگاه تبریز اضافه کرد: تعداد هشت نفر دانشجوی حائز شرایط نیز برای رقابت کشوری انتخاب شدند که در نهایت حسین واثقی دودران دانشجوی دکترای فیزیولوژی دام و مجید مجیدی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق – قدرت به عنوان دانشجوی نمونه کشوری انتخاب و موفق به دریافت لوح تقدیر از معاون اول رئیس جمهور و وزیر علوم تحقیقات و فناوری شدند.

به گفته وی، همچنین چهار نفر از دانشجویان به نام‌های مرتضی نظری هریس دانشجوی دکترای مهندسی برق – قدرت، ابوالفضل نرمانی کردلر دانشجوی دکترای تخصصی بیماری شناسی گیاهی، فرخنده جباری دانشجوی دکترای تخصصی مهندسی برق - قدرت و حسام‌الدین سهرابی دانشجوی دکترای تخصصی شیمی تجزیه به عنوان دانشجویان برگزیده علمی از سوی بنیاد فرهنگی البرز انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر