کد خبر: 948270
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
آغاز دور برگشت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا
در آغاز دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان، امشب پاری‌سن‌ژرمن میزبان منچستر است و پورتو از آث. رم پذیرایی می‌کند.
سعيد احمديان
جوان آنلاین: دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از امشب با برگزاری دو مسابقه آغاز می‌شود تا شمارش معکوس برای رونمایی از هشت تیم پایانی آغاز شود.

یونایتد به دنبال جبران در پاریس
در حساس‌ترین رقابت امشب منچستریونایتد در پاریس میزبان پی‌اس‌جی است. بازی رفت با پیروزی ۲ بر صفر پاریسی‌ها به پایان رسیده تا شاگردان توخل نیمی از راه صعود را پیش از بازی امشب رفته باشند. حالا پی‌اس‌جی در هفته‌هایی که نیمار مهم‌ترین ستاره‌اش را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، آماده بازی برگشت شده است. آن‌ها مانند چند فصل پیش در لیگ فرانسه پیشتازی می‌کنند و در حال حاضر هم با اختلاف ۱۵ امتیازی با تیم دوم جدول، فاصله زیادی تا رسیدن به یک قهرمانی دیگر در لوشامپیونه ندارند. با توجه به یکه‌تازی در لیگ فرانسه، پی‌اس‌جی و مالک متمول قطری‌اش همه تمرکزشان را روی لیگ قهرمانان گذاشته‌اند تا برخلاف سال‌های اخیر، خداحافظی زودهنگامی نداشته باشند و به مراحل بالاتر برسند. آن‌ها بازی رفت یک‌هشتم نهایی را با گل‌های کیمپمبه و کیلیان امباپه مقابل یونایتد پیروز شده‌اند و امشب حتی با یک تساوی هم راهی مرحله یک‌چهارم می‌شوند.
توماس توخل در مصاحبه با روزنامه انگلیسی میرر از اطمینان کامل به تیمش صحبت کرده، اما هشدار داده که نیمی از راه باقی مانده است: «نباید فراموش کرد که نیمی از بازی ما با یونایتد انجام شده و نیمی از آن باقی مانده است. خیلی‌ها می‌گویند به بارسلونا فکر کن، به پیروزی ۴ بر صفر و بعد شکست ۶ بر یک در مقابل حریف. بعضی‌های دیگر می‌گویند یونایتد پل پوگبا را ندارد و این به نفع شماست، ولی ما باید حد وسط این دو دیدگاه را بگیریم. ما نباید با ترس به میدان برویم، اطمینان بیش از حد هم نباید داشته باشیم، چراکه این می‌تواند زیانبار باشد.»
در سوی دیگر منچستر با سولسشر برای جبران به پاریس آمده است. شیاطین اولدترافورد پس از شکست خانگی ۲ بر صفر در بازی امشب با یک تاکتیک انتحاری تنها به دنبال برد خواهند بود. شکست بازی رفت مقابل پی‌اس‌جی تنها باخت یونایتد پس از حضور ستاره نروژی روی نیمکت منچستر است و این سبب شده تا سولسشر برای بازی امشب تدابیر ویژه‌ای را در نظر بگیرد تا روند موفقیت‌هایش با یونایتد علاوه بر لیگ جزیره در اروپا هم ادامه داشته باشد، به خصوص که اشلی یانگ، هافبک یونایتد می‌گوید: «همه چیز دست خودمان است. این سبک باشگاه یونایتد است؛ هرگز شکست را قبول نکن.»
سولسشر هم می‌گوید که شاگردانش برای لذت بردن از فوتبال به پاریس می‌روند: «ما به پاریس می‌رویم تا از فوتبال بازی کردن لذت ببریم. می‌دانیم بازی با پی‌اس‌جی در پاریس چقدر دشوار است. آن‌ها در اولدترافورد خیلی خوب بازی کردند و بازی برگشت برای ما چالش بزرگی است، ولی بازیکنان ما به پاریس می‌روند تا نشان دهند چه چیزی در چنته دارند. اگر بتوانیم در نیمه اول یک بر صفر پیروز شویم، در نیمه دوم بازی همه چیز ممکن است.»
سرمربی منچستر معتقد است شاگردانش استاد بازی‌های خارج از خانه هستند: «بازیکنان ما در بازی‌های خارج از خانه می‌دانند که می‌توانیم خیلی خوب دفاع کنیم و در ضدحمله‌ها برای هر حریفی دردسرساز باشیم. بازیکنان ما در این مدت در بازی‌های خارج از خانه با اعتماد به نفس بالا بازی کرده‌اند و امیدوارم در پاریس هم شاهد چنین روحیه‌ای باشیم.»

شب سخت رم در پرتغال
در دیگر بازی امشب، پورتو در پرتغال میزبان آث. رم است. بازی رفت با پیروزی ۲ بر یک رمی‌ها به پایان رسیده تا پرتغالی‌ها با این شکست نزدیک، امشب امیدوار به جبران در بازی خانگی باشند. رم در حالی به پرتغال می‌رود که در کالچو با شکست ۳ بر صفر مقابل لاتزیو در دربی شهر رم شانس رسیدن به رتبه چهارم جدول را از دست داده تا کسب سهمیه لیگ قهرمانان به خطر بیفتد. در چنین شرایطی موقعیت دی‌فرانچسکو روی نیمکت رم به خطر افتاده است و بازی امشب با پورتو حکم یک بازی حیاتی را برای این مربی دارد که ممکن است به خانه‌نشین شدنش ختم شود. با این حال او پیش‌تر سه بار دیگر در همین فصل در آستانه اخراج قرار گرفته بود، اما بازگشت رم به روند پیروزی اوضاع را برای این مربی تغییر داد.
پیروزی در بازی رفت، حاشیه امنیتی برای رمی‌ها به وجود آورده است، با این حال تیم آبی‌پوش پرتغالی که با هدایت سرجیو کونسیسائو  فراتر از انتظار ظاهر شده، امیدوار به جبران در خانه است. انگیزه‌ای که نبرد پورتو و رم را جذاب‌تر از بازی رفت کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار