کد خبر: 948248
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
سخنگوی وزارت خارجه بهرام قاسمی تلویحاً اعلام کرده که محمدجواد ظریف وزیر خارجه تا پایان سفر رئیس جمهور سوریه به ایران از انجام آن بی اطلاع بوده است. او در پاسخ به سؤال برخی خبرنگاران در خصوص برداشت نادرستی که از پاسخ وی در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی در مورد سفر بشار اسد به تهران ایجاد شده است گفت: «منظور اینجانب از این جمله که «آن‌هایی که باید در جریان سفر قرار می‌گرفتند، در جریان سفر بودند و برنامه خود را هم به‌خوبی انجام دادند»، در واقع اشاره به یک واقعیت تلخ در این ماجرا بود که تعداد محدودی به‌جز وزیر امور خارجه می‌توانستند از آن اطلاع داشته باشند و وزارت امور خارجه در هیچ سطحی از آن اطلاع نداشت و این بی اطلاعی تا پایان سفر حفظ شد.»
وقتی قاسمی می‌گوید وزارت خارجه در هیچ سطحی مطلع نبوده، یعنی بی اطلاعی وزیر به عنوان بالاترین سطح وزارت‌خانه از این سفر. این در حالی است که از قول منابع آگاه شنیده می‌شود که رئیس جمهور یک روز پیش از سفر بشار اسد به تهران، در جریان این سفر قرار گرفته است.
استعفای بی موقع ظریف تنها ساعاتی پس از اعلام خبر دیدار بشار اسد با رهبر انقلاب باعث به حاشیه رفتن موج خبری این دیدار شد و متأسفانه ناهماهنگی در دفتر رئیس جمهور و عدم حضور وزیر خارجه در دیدار مهم روحانی و اسد جنبه بین‌المللی پیدا کرد. روشن نیست چرا به‌رغم بازگشت ظریف به سرکار و با وجودی که استعفا تنها یک روز به طول انجامید، دولتی‌ها این جدل را تمام نمی‌کنند! این در حالی است که به‌رغم قصور دفتر رئیس جمهور در مطلع کردن جواد ظریف و شبهاتی در مورد انگیزه رئیس دفتر رئیس جمهور از این کار همه ترجیح دادند موضوع را فراموش کنند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
0
0
دولت در سیاسی کاری نظیر ندارد.....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار