کد خبر: 948245
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
سردار نقدی:
معاون فرهنگی سپاه با بیان اینکه مشکل اقتصادی با روابط خارجی حل نمی‌شود، گفت: عده‌ای فکر می‌کردند اگر دموکرات‌ها در امریکا سرکار بیایند به برجام پایبند خواهند ماند.
سرویس سیاست جوان آنلاین: سردار محمدرضا نقدی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به سخنان اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان که به بدعهدی‌های باراک اوباما در قبال برجام اذعان کرده بود، اظهار داشت: اینکه عده‌ای فکر می‌کردند اگر دموکرات‌ها رهبری امریکا را در دست داشتند به برجام پایبند بودند، به دلیل تحلیل سرتاپا غلط است. وی ادامه داد: آن‌هایی که فکر می‌کنند مشکل اقتصادی کشور با روابط خارجی حل می‌شود، تحلیل تماماً اشتباهی دارند. سردار نقدی گفت: برخی مسئولان در دولت، دستگاه دیپلماسی، مجلس شورای اسلامی و دیگر سازمان‌ها با وجود گذشت چندین سال همچنان تحلیل‌های غلطی دارند. این‌ها بروند تحلیل‌های سرتاپا غلط خود را اصلاح کنند. مسئولان باید به دنبال عملی کردن بیانیه مهم مقام معظم رهبری باشند. معاون فرهنگی سپاه با بیان اینکه امریکا با همه کشور‌هایی که مذاکره کرده از موضع بالاتر و استکباری سخن گفته است، ادامه داد: تاریخ نشان داده امریکایی‌ها هیچ‌گاه به عهد خود پایبند نبوده و پیمان‌های بین‌المللی که خود آن‌ها را ایجاد کرده‌اند مانند مباحث تجارت جهانی را برهم زده‌اند.
سردار نقدی در ادامه با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه اسبق امریکا گفت: جان کری ۶ ماه پیش اعلام کرد برنامه دولت آن‌ها هم این بوده که برجام را اجرا نکنند و اروپایی‌ها را هم با خود همراه کنند، اما ترامپ عجله کرده و قبل از اینکه اروپایی‌ها را با امریکا همراه کند، از برجام خارج شده است.
وی افزود: دلیل انتقاد جان کری از ترامپ این است که عجله کرده و پیش از همراه کردن اروپایی‌ها از برجام خارج شده است. این سخنان مشخص می‌کند که در عهدشکنی و بدعهدی میان دموکرات و جمهوریخواه در رهبری امریکا تفاوتی وجود ندارد، این اعتراف بیان حقیقتی بود که برای پاسخ به افکار عمومی امریکا توسط جان کری اعلام شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار