کد خبر: 948150
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت که وزارت ورزش و جوانان باید قانون منع به کارگیری بازنشستگان را در فدراسیون فوتبال نیز اجرا کند.
جوان آنلاین: احسان قاضی‌زاده هاشمی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد با ابراز امیدواری به اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در فدراسیون فوتبال اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف به اجرای این قانون در فدراسیون فوتبال ورود کردند. وظیفه مجلس، نظارت عالی بر حسن اجرای قانون است. فراکسیون جوانان مجلس در قانون منع به کارگیری بازنشستگان پیشگام شدند و این قانون تا حدود زیادی در ۱۳ فدراسیون اجرا شد. اجرای این قانون در هیئت‌های ورزشی هم ضرورت دارد و انشاءالله با پیگیری وزارت ورزش قانون در هیئت‌های ورزشی اجرا شود.
وی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال گفت: آنچه در مسیر اجرایی قانون فدراسیون فوتبال باید رخ دهد، برگزاری مجمع عمومی فدراسیون است که در ۱۹ اسفند برگزار خواهد شد. یکی از موضوعاتی که در این مجمع بررسی می‌شود، حضور بازنشستگان در مسئولیت‌های مختلف فدراسیون فوتبال است.
نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه مدیران فدراسیون فوتبال گفته‌اند نمایندگان باید به قیمت‌های گوشت و سایر اقلام اساسی توجه کند، تصریح کرد: من در این مدت پنج بار درخصوص اجرای قانون در فدراسیون فوتبال موضع‌گیری کردم که گفتند ۲۵۰ بار در این باره صحبت کردم. این حرف صحت ندارد. ما در همه عرصه‌ها بر اجرای قانون نظارت داریم و در همه مسائل ورود می‌کنیم. این افراد اطلاع چندانی در این باره ندارند. مجلس بر قیمت اقلام اساسی، گوشت و مایجتاج مردم بر وزارت کشاوری و سازمان پشتیبانی امور دام نظارت می‌کند، اما این دلیل نمی‌شود درباره ورزش ورزش موضع‌گیری نکنیم.
قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: علامت تعجب جدی این است کسانی که خودشان را رئیس فدراسیون فوتبال می‌دانند، فوتبال را پایین‌تر از موضوع گوشت می‌دانند و برای کار خود، ارزش قائل نیستند. چنین کسی نمی‌تواند اظهار نظر کند و بگوید باید به گوشت پرداخته شود. نمی‌شود با این وضعیت، مدیریت جامعی داشته باشند. قیمت گوشت، ورزش و فوتبال برای نمایندگان مجلس مهم است و دغدغه ما، اجرای قانون در وزارت کشاورزی، ورزش و فوتبال است.
«قانون اساسی شفاف است و نمایندگان مجلس در کلیه شئون اداری و حوزه‌های مختلف می‌توانند ورود و نظارت کنند.» وی در خصوص اینکه وزارت ورزش گفته است که قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل فدراسیون فوتبال نمی‌شود، این جمله را بیان کرد و گفت: قانون‌گذار و دستگاه‌های نظارتی در حسن اجرای قانون تشخیص‌دهنده هستند. قانون می‌گوید بازنشستگان در هر جایی که فعالیت می‌کردند، اعاده می‌شوند. یک قانون اعاده در سال ۷۳ و یکی در سال ۶۱ داشتیم که می‌گوید افراد در سمت قبلی خود برای مدت معین و با مصوبه هیئت دولت فعالیت کنند.
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور می‌تواند در این باره اظهار نظر کند، اظهار داشت: این سازمان به صورت خاص درباره پرونده اداری این عزیزان (مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال) ورود کرده و تصمیم‌گیری می‌کند. وزازرت ورزش و جوانان، نفیاً و اثباتاً در این مقام نیست که نقش نظارتی ایفا کند. دستگاه‌های نظارتی اجرای قانون را پیگیری کردند و مرجع قضایی و سازمان بازرسی کشور می‌تواند به صورت مستقیم به مرجع قضایی ارجاع دهد. در این قانون پیگیری قضایی را به صورت مستقیم انجام دادیم و مردم در شهرستان‌ها هم می‌توانند اعلام جرم کنند.
قاضی‌زاده هاشمی درخصوص اینکه بررسی بازنشستگان فدراسیون فوتبال در برنامه مجمع عمومی این فدراسیون اعلام نشده است، تصریح کرد: الزامی ندارد که موضوع در برنامه مجمع قید شود. این قانون یک واقعیت است. افرادی که واجد صلاحیت نیستند، رأساً به مجمع اعلام می‌کنند که شرایط ادامه همکاری را ندارند. وگرنه دستگاه‌های نظارتی به موضوع ورود می‌کند. رئیس فدراسیون فوتبال گفته اعاده هستم. قانونه می‌گوید افراد اعاده در جایی که حضور داشتند باید فعالیت کنند.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین رکن، اجرای قانون است، گفت: دوستان از حسن اجرای قانون تبعیت کنند. آقایان به دنبال این هستند که از افراد نظر بگیرند یا سوال کنند. قانون صراحت دارد و چشمان بینای زیادی هم وجود دارد که بالاترین آنها، علاقه‌مندان به فوتبال و مردم هستند. تبعیت از قانون به نفع همه است. اصرار به هر وسیله‌ای و اجرای قانون به روش دیگر به هر وسیله‌ای، پذیرفته‌شده نیست. ۱۳ رئیس فدراسیون با پیگیری وزارت ورزش از قانون تبعیت کردند و این وزارتخانه باید قانون را برای فدراسیون فوتبال هم اجرا کنند. این مصداق عدالت است و تردیدی در آن نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: از دوستان دعوت می‌کنم که قانون را داوطلبانه با سرِ بالا اجرا کنند تا هم در افکار عمومی خوشنام باشند و هم از قانون تبعیت کنند. مطمئن باشید اتفاقی نمی‌افتد و فضای جدیدی در عرصه ورزشی باز خواهد شد.
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه برخی از ۱۳ رئیس بازنشسته فدراسیون سوابق طولانی داشتند، اظهار داشت: رحیمی رئیس پیشین فدراسیون هندبال، نایب رئیس المپیک آسیا بود و بیش از ۴۰ سال در ورزش کشور حضور داشت، اما با سرِ بالا استعفا کرد. او کارمند وزارت ورزش بود و شرایطی داشت که بگوید می‌خواهم برگردم. از این روسای بازنشسته، یکی از یکی دارای تجربه و انگیزه ورزشی بیشتر بودند و تجارب زیادی داشتند. آن‌ها از قانون تبعیت کردند و مردانه گفتند خداحافظ. این افراد مقاومت نکردند، با وجود اینکه می‌توانستند از این کار‌ها انجام دهند. اگر وزارت ورزش و جوانان نخواهد اقدام موثری انجام دهد، دستگاه‌های دیگری به موضوع ورود می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار