کد خبر: 948087
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
کنگره قصد دارد اعلامیه وضعیت اضطراری ملی رئیس‌جمهور امریکا را متوقف کند و این اقدام می‌تواند به صدور اولین حکم وتو در کاخ سفید دونالد ترامپ منجر شود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتور رند پل به عنوان چهارمین سناتور جمهوریخواه امریکایی تأکید کرد که علیه اعلامیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا برای تأمین بودجه دیوار مرزی امریکا – مکزیک رأی می‌دهد. سناتور رند پل تأکید کرد از اعطای «اختیاراتی فراتر از قانون اساسی» به ترامپ حمایت نمی‌کند.
او افزود: نمی‌توانم به اعطای اختیاری به رئیس‌جمهور امریکا رأی بدهم تا او پول بیشتری که کنگره آن را اختصاص نداده است، در جایی هزینه کند. شاید ما به پول بیشتری برای امنیت مرزی نیاز داشته باشیم، اما کنگره مجوز آن را صادر نکرده است. اگر این نظارت و بررسی از بین برود، رویه خطرناکی می‌شود.
رأی چهار سیاستمدار جمهوریخواه برای مقابله با اعلامیه دونالد ترامپ در صحن سنای امریکا لازم است و سناتور رند پل چهارمین رأی مخالف است. این رویه مقابله‌ای احتمالاً موجب می‌شود رئیس‌جمهور امریکا از اولین وتو خودش در کاخ سفید استفاده کند. اعلام وضعیت فوق‌العاده از سوی ترامپ موجب شده است جمهوریخواهان در موضعی غیرقابل‌دفاع قرار بگیرند. گرچه آن‌ها از رویگردانی از ترامپ نگرانند، اما این نگرانی هم وجود دارد که تصمیم او یک سابقه حقوقی برای رؤسای جمهوری دموکرات در آینده ایجاد کند و آن‌ها برای حل و فصل موضوعات جنجالی از جمله تغییرات آب و هوایی از آن استفاده کنند. مجلس نمایندگان امریکا اخیراً قطعنامه مخالفت با وضعیت اضطراری دونالد ترامپ را با ۲۴۵ رأی موافق تصویب کرده است و ۱۳ جمهوریخواه در کنار دموکرات‌ها از این قطعنامه حمایت کردند.

انسان بی‌گناه و ژنرال‌های نفهم
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا روز یک شنبه در حساب توئیتر خود بار دیگر دموکرات‌های امریکا را هدف حملات لفظی قرار داد و از آن‌ها انتقاد کرد. به نقل از نشریه هیل، وی در حساب توئیتر خود نوشت: پس از گذشت حدود دو سال از آزار و اذیت ریاست جمهوری، تنها مسئله‌ای که اثبات شده این است که دموکرات‌ها و دیگران قانون را نقض می‌کنند. شهادت خصمانه کوهن که به وسیله یک دروغگو برای کاهش زمان محکومیتش در زندان گفته شده است، اثبات کرد که هیچ تبانی وجود نداشته است. کتاب جدید او نشان داد که آنچه او گفت: یک دروغ تمام عیار بود، اما رسانه‌های جعلی آن را پوشش نمی‌دهند. من یک انسان بی‌گناه هستم که به وسیله افرادی بد، فاسد و ناسازگار در یک «تعقیب توهمات» که غیرقانونی است، گرفتار شده‌ام.
رئیس‌جمهور امریکا در توئیتی دیگر نوشت: آزار و اذیت ریاست جمهوری به وسیله دموکرات‌های «دیوانه» در بالا‌ترین سطح در تاریخ این کشور قرار دارد. در عین حال شیطانی‌ترین و فاسد‌ترین رسانه‌هایی را داریم که یک رئیس‌جمهور باید تحمل کند. اما دو سال گذشته موفق‌ترین سال برای یک رئیس‌جمهور بوده است. از سوی دیگر، نیویورک‌تایمز گزارش داد، دونالد ترامپ نگران است که ژنرال‌ها و آژانس‌های اطلاعاتی کشورش در تجزیه و تحلیل اطلاعاتی خودشان مسائل تجاری و اقتصادی را در نظر نگیرند. یک مقام سابق دولت امریکا به نیویورک‌تایمز گفت: دونالد ترامپ گا ه پس از جلسات امنیت ملی گلایه می‌کند و می‌گوید: «ژنرال‌های من تجارت نمی‌فهمند.»
براساس گزارش‌ها، ترامپ تأکید داشت مقام‌های امنیتی تجارت و اقتصاد را در کانون تمرکزشان قرار دهند و برخی از مقام‌ها را وادار می‌کند تا درباره جنبه‌های اقتصادی درگیری‌های بین‌المللی فکر کنند. به گفته مقام‌های کاخ سفید، ترامپ همچنین در جلسات اطلاعاتی و نظامی درباره هزینه پایگاه‌های خارجی امریکا و هزینه دفاعی برای متحدان امریکا سؤال کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار