کد خبر: 948022
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
با کاشت 40 هزار اصله نهال تهران جان مي گيرد
بزرگترین پروژه زیست میحطی وتوسعه ای فضای سبز روستایی کشور همزمان با هفته منابع طبیعی با کاشت 40 هزار اصله نهال از 15 اسفند ماه وبا حضور فرماندار تهران در دهستان سولقان آغاز می شود .

ابراهیم عسگری  دهیار دهستان سولقان بخش کن تهران با اعلام این خبر و با اشاره به اینکه این طرح با هد ف ایجاد پوشش سبز درختی وجبران خسارات زیست محیطی وارده  در این منطقه به اجرا گذاشته می شود گفت:  پروژه توسعه ای ومحیط زیستی دهستان سولقان با شعار "هر درخت یک زندگی"از 15 اسفند ماه که به نام  هفته  «منابع طبیعی و آبخیزداری» نامگذاری شده است ، در این دهستان که دارای موقعیتی تاریخی وتفریحی است آغاز خواهد شد.

وی اجرای این طرح را در راستای ارج نهادن به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری  ورویکرد رهبر معظم انقلاب که  خواستار اهتمام همگانی برای احیا ءو پاسداری از فضای سبز و ترویج امر درختکاری شدند دانست  وافزود:

دهیاری سولقان با تاسی از اندیشه‌های طبیعت دوستانه مقام معظم رهبری، جهت  فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی و ترویج فرهنگ  درختکاری ، بزرگترین طرح کاشت نهال را با حضور اقشار مختلف مردم ودانش آموزان وخانوده ها آغاز خواهد کرد .

عسگری تاکید کرد : کارهای تحقیقاتی وپژوهشی  این طرح شامل  گونه درختی  سازگار با اقلیم جغرافیایی و میزان  مصرف آب آن توسط مجرب ترین کارشناسان انجام شده  و تمامی زیر ساخت ها آماده شده است .

 دهیار سولقان افزود : در قالب این طرح  بزرگ  چهل هزار اصله  درخت طی یک جشن باشکوه در کوه های روستای سولقان  غرس خواهد شد .

وی با اشاره به ضرورت صرفه جویی در مصرف آب هم  تاکید کرد : آب لازم برای آبیاری از منابع آبی غیر شرب سطحی  و زیرزمینی تهیه  و چند منبع ذخیره سازی  هم احداث شده است. وی ادامه داد : جشن بزرگ روز درخت کاری صبح روز چهارشنبه 15 اسفند ماه با حضور فرماندار تهران ،معاون فنی وعمرانی ،بخشدار کن ،مسئولان استانی ومحلی ،اقشار مختلف مردم ،خانواده ها و دانش آموزان آغاز خواهد شد .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار