کد خبر: 947969
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
فرماندار هشترود:
فرماندار هشترود با بیان اینکه اشتغال جوانان اساسی‌ترین موضوع در هشترود است، گفت: برای توسعه اشتغال باید خود هشترودی ها آستین همت بالا بزنند.

امین امینیان  در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان هشترود افزود: متأسفانه شهرستان هشترود با ۲۴.۳۲ درصد در سطح استان بیشترین میزان بیکاری را دارد.

وی با تاکید بر اینکه توجه به امر سرمایه گذاری متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی است اظهار داشت: در سال‌های اخیر به دلیل بی توجهی به امر سرمایه گذاری و همچنین عدم شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان و انحراف تسهیلات سرمایه گذاری از اهداف اصلی، نوعی بدبینی در مردم نسبت به امر سرمایه گذاری ایجاد شده است که این مسئله موجب می‌شود مسئولیت مدیران شهرستان در تغییر نگاه‌ها نسبت به هشترود افزایش یابد.

وی ادامه داد: با ارزیابی‌هایی که در طول یک سال گذشته به عمل آورده‌ایم هشترود دارای پتانسیل بالایی در سه حوزه صنعت، صنایع آب بر و معادن، کشاورزی و گردشگری است و همین مسئله موجب شده عمده تمرکز خود را در زمینه جذب تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال در این حوزه‌ها داشته باشیم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با مجموعه تلاش‌های صورت گرفته توسط کارگروه اشتغال شهرستان توانستیم با جذب اعتباری بالغ بر ۱۴.۷ میلیارد تومان از سهم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی جز ۵ شهرستان اول استان در زمینه جذب این تسهیلات باشیم، این در حالی بود که میزان رقم ابلاغی از طرف استان برای شهرستان هشترود از محل این تسهیلات ۶.۷ میلیارد تومان بوده است.

امینیان ابراز امیدواری کرد که با پرداخت وام برای طرح‌های در دست اقدام در طی ماه‌های آینده رتبه شهرستان هشترود ارتقا یافته و جز سه شهرستان برتر استان در این زمینه قرار بگیرد.

وی در همین راستا خاطر نشان کرد: در حوزه کشاورزی به دنبال تغییر الگوی کشت در منطقه با گیاه گوجه هستیم که این گیاه ضمن سازگاری با آب و هوای منطقه دارای خاصیت دارویی بوده و ارزش افزوده بالایی دارد.

امینیان ادامه داد: این طرح در حال حاضر برای اولین بار در سطح کشور به صورت نهال در یک گلخانه ۵ هزار مترمربعی زیرکشت رفته و اعتبار ۴ میلیارد تومانی از محل تسهیلات روستایی برای آن مصوب شده و آماده پرداخت می‌باشد.

وی در زمینه معادن فعال شهرستان نیز با اشاره به معدن مس قاضی کندی گفت: امیدواریم این معدن در اوایل سال ۹۸ قابل بهره برداری باشد.

وی گفت: با توجه به توافقات صورت گرفته واحد فرآوری این معدن، مس را با ۲۵ درصد خلوص به صورت کنسانتره فرآوری خواهد کرد و ضمن دارا بودن اشتغال زایی بالا موجب رشد و رونق تولید در منطقه خواهد شد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: به دنبال اخذ تسهیلات برای ایجاد واحد فرآوری سنگ‌های زینتی در معدن سنگ مرمر سبز کریم آباد که فعال‌ترین معدن سنگ در سطح استان می‌باشد هستیم.

وی همچنین به سرمایه گذاری‌های خوب صورت گرفته در زمینه گردشگری اشاره کرد و گفت: از جمله طرح‌ها می‌توان به مجتمع رفاهی و خدماتی واقع در اتوبان اتوبان تبریز – زنجان اشاره کرد و گفت این طرح با اعتباری به مبلغ ۳ میلیارد تومان در مرحله پرداخت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر