کد خبر: 947957
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
سرپرست راه و شهرسازی استان اعلام کرد:
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان با اشاره به لزوم توجه به احیای بافت های فرسوده گفت: 36 محله شهرهای مختلف این استان مشمول طرح بازآفرینی شهری شدند.

سید کمال‌الدین میرجعفریان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری این استان که با حضور استاندار برگزار شد اظهار کرد: ۲۷۰ محله در کشور در برنامه ششم ‌توسعه برای احیاء، بازسازی و نوسازی بافت قدیمی شناسایی شده که سهم استان سمنان از این طرح ملی 36 محله است.

وی با اشاره به وجود ۳۶ محله هدف برای احیاء و نوسازی در این استان افزود: ۲۷ درصد از محلات استان به‌ مساحت ۶۷۱ هکتار، دارای شاخصه تاریخی، ۱۴ درصد با مساحت ۳۵۱ هکتار ذیل سکونتگاه غیر رسمی و ۵۹ درصد با مساحت یک هزار و ۵۰۴ هکتار، بافت میانی محسوب می شوند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان با اشاره به سکونت بخش قابل توجهی از جمعیت استان در این محلات خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد از جمعیت استان با جمعیت ۱۷۸ هزار نفر، در این‌محلات سکونت دارند .

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر جلسات متعددی برای ساماندهی به این محلات برگزار شده افزود: در سال گذشته ۱۳ جلسه ستاد باز آفرینی شهری در استان سمنان برگزار که ماحصل آن ۹۷ مصوبه بود و در سال ۹۷ نیز تاکنون ۳۷ جلسه با ۲۳۱‌ مصوبه برگزار شده است .

میرجعفریان با اشاره به تسهیلات ساخت و ساز اعطایی به فعالان این بخش در سالیان اخیر بیان کرد: از سال ۹۴ تاکنون ۸۸۰ میلیارد ریال به دو هزار و ۴۵۷ واحد‌مسکونی تسهیلات پرداخت شده است .

وی همچنین از تخصیص ۸۰۰ تن قیر رایگان به این محلات هدف در دو سال اخیر خبر داد و گفت: تلاش دولت بر این است که با بهبود فضای شهری در این مناطق از ظرفیت این محلات برای پاسخگویی به نیاز شهروندان به مسکن تازه را فراهم کند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان همچنین با اشاره به برنامه ریزی ها برای ساخت مسکن امید در این استان گفت: مسکن امید شهر سمنان با مساحت ۴۰۰۰ متر مربع با ساخت ۵۰ واحد مسکونی، پس از انجام فراخوان و اقدامات لازم، اجرا می شود .

وی ضمن دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش اظهار کرد: ورود بخش خصوصی به حوزه ساخت مسکن در بافت های هدف، از سیاست های اصلی این ستاد در استان است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر