کد خبر: 947951
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
کارگردان تئاتر« آزاد دربند» مطرح کرد:
انتخاب این نمایشنامه این بود که وقایع تاریخی که بسیاری از افراد نسل جوان از آنها اطلاعی ندارند را برای جوانان و هم نوعان خود را به تصویر بکشم تا در جریان این اتفاقات تاریخی قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله (س)، مجتبی خلیلی کارگردان تئاتر « آزاد دربند» از نمایش‌های منتخب جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله  در ارتباط با این نمایش اظهار داشت:  این نمایش داستان فردی به نام آزاد دربند است که در بند زندان رژیم پهلوی به دلیل مبارزات خود گرفتار شده است و از این زندان به گذشته وی می‌رویم و اتفاقاتی که از زمان رضاخان تا دوران محمدرضا پهلوی برای وی رخ داده و منجر به بارها زندان رفتن وی شده است را مرور می شود.
وی افزود:   هدف ما از انتخاب این نمایشنامه این بود که وقایع تاریخی که بسیاری از افراد نسل جوان از آنها اطلاعی ندارند را برای جوانان و هم نوعان خود را به تصویر بکشم تا در جریان این اتفاقات تاریخی قرار بگیرند.
کارگردان تئاتر« آزاد دربند» با بیان اینکه سال گذشته نیز با نمایش روز خون در جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله حضور داشته است، ابراز داشت» از دیدگاه من تئاتر کار کردن در ارتباط با این موضوع خاص یعنی شخصیت و اندیشه‌های امام خمینی (ره) بسیار سخت و شبیه راه رفتن بر روی لبه تیغ بود.
وی ادامه داد: ما با مشاوره هایی که از مسئولان جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله دریافت کردیم و با شرکت در کارگاه های آموزشی توانستیم این موضوع را به سرانجام برسانیم و در ارتباط با اندیشه ها و شخصیت امام خمینی (ره) تئاتری را کار کنیم.
خلیلی در ارتباط با بازخورد مردم  از مشاهده این تئاتر ابراز داشت: بازخورد خوبی از تماشای مردم دریافت کردم و واکنشهای آنها در ارتباط با نمایش جالب و دیدنی بود.
وی اضاله کرد: مسئولان جشنواره حمایت های بسیار خوبی ازکارگردانان تئاتر داشتند و به نظر من برگزاری این جشنواره و راه‌اندازی آن در اصفهان به خودی خود کار بسیار بزرگی است که در ارتقای فرهنگ تئاتر در اصفهان بسیار موثر خواهد بود.
 کارگردان تئاتر« آزاد دربند» جشنواره با اشاره به اینکه در این دو سال بخش تئاترهای صحنه ای و خیابانی در سطح استانی برگزار شده است، ابراز داشت:انتظار ما این است که اینجشنواره در سال‌های آینده در سطح ملی برگزار شود و به دلیل آنکه این ظرفیت در جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله وجود دارد و در طول این دو سال به نمایش های صحنه ای وخیابانی مفاخری را در جشنواره شاهد بودیم.
 وی با اشاره به اثرات مثبت جشنواره در اکران تئاتر ها در طول سال ابراز داشت: دو نمایشی که ما سال گذشته در این جشنواره داشتیم 15 اجرای عمومی از سوی شهرداری اصفهان دریافت کرد و یکی از آنها در جشنواره بومی تیرنگ درخشید و جایزه نخست کارگردانی را کسب کرد.
خلیلی با بیان اینکه همچنین این تئاتر در جشنواره خرداد حوزه هنری تهران نیز به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد، بدین ترتیب کارهای تئاتری  ما به خوبی در طول سال دیده شد و این نشان می‌دهد که جشنواره تئاتر روح الله می تواند در فرصت دادن مسئولان به این استعدادهای جوان و استقبال مردم از اجرای تئاترها موثر باشد.
وی  ادامه داد: استقبال خوب هنرمندان جوان از جشنواره تئاتر روح الله نشان می‌دهد که این جشنواره می‌تواند اثر مثبتی در دیدگاه مسئولان در به کارگیری استعدادهای جوان داشته باشد و بر این اساس امیدواریم این جشنواره نوپا که تا به حال بسیار خوب در زمینه تئاتر وارد عمل شده است در سال‌های آینده پربارتر وارد عمل شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار