کد خبر: 947916
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
نشریه «جروزالم‌پست» در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا نوشت تل‌آویو باید از راهبرد «تفرقه بینداز و حکومت کن» میان کشور‌های منطقه پیروی کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «گلن سگل» تحلیلگر اندیشکده «مطالعات ایران و خلیج فارس مرکز ازری» در یادداشتی در نشریه «جروزالم‌پست» در مورد روابط ایران و عراق نوشت: «درگیری میان کشور‌های منطقه مورد علاقه تل‌آویو است، چراکه این امر موجب می‌شود توجهات از اسرائیل دور شود». سگل سپس با اشاره به دیدار اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با نمایندگان کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس در نشست «ورشو» نوشته است که این دیدار برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال تلاش تل‌آویو برای ایجاد رابطه با بغداد را به وجود آورد. وی می‌افزاید: «اسرائیل هرگز نتوانسته به صورت همزمان با ایران و عراق دوست باشد. قطعاً برخی دیگر هم تلاش کرده‌اند میان ایران و عراق درگیری ایجاد کنند تا یک موازنه منطقه‌ای شکل بگیرد.»
در ادامه این یادداشت آمده است: «این سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» به نفع اسرائیل است، چراکه تا وقتی که دشمنان اسرائیل درگیر مناقشه با یکدیگر باشند، اسرائیل معمولاً دیگر به عنوان یک هدف مورد توجه قرار نمی‌گیرد. اسرائیل و ایران در تقابل با یکدیگر هستند، بنابراین، اینکه اسرائیل برای دوستی با عراق تلاش کند، غافلگیرکننده نیست.» نویسنده به تشریح دشواری‌های برقراری رابطه میان تل‌آویو و کشور‌های عربی پرداخته و نوشته است که با وجود گزارش‌های منتشر شده در مورد سفر برخی هیئت‌های غیردولتی عراقی به قدس اشغالی، تا برقراری رابطه میان بغداد و تل‌آویو «سال‌های نوری زیادی» فاصله هست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار