کد خبر: 947874
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۴
محمدمهدی نیک‌ضمیر
سرویس زنان جوان آنلاین: در شرایطی که دشمنان انقلاب اسلامی در یک هم‌افزایی و تجمیع محور‌های عربی- عبری- غربی در صدد فشار‌های ظالمانه به جمهوری اسلامی ایران و راه‌اندازی جنگ اقتصادی علیه کشور عزیزمان هستند، توجه به ظرفیت‌های داخلی، تقویت و شتاب‌دهی به آنان در چارچوب اقتصاد مقاومتی امری لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

دقت در تحرکات دشمنان انقلاب اسلامی بیانگر آن است که آنان ذیل جنگ اقتصادی علیه ایران به دنبال تنگ کردن معیشت و اقتصاد ایران بوده و در این چارچوب از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند، لذا شتاب بخشیدن به موتور متحرکه اقتصاد داخلی و مشارکت دادن کارآفرینان به ویژه زنان می‌تواند یکی از برنامه‌ریزی‌های مؤثر در این زمینه باشد.

در این راستا اگر باور داشته باشیم که حضور و موفقیت زنان کارآفرین در اقتصاد کشور از لحاظ اقتصادی برای آنان سودمند بوده و منافع اجتماعی و فرهنگی را نیز برای آنان در پی خواهد داشت لذا فراهم آوردن بستر و شرایط و فضای کسب و کار برای فعالان زن از اهمیت بی‌شماری برخوردار خواهد بود.
فعالیت بیش از ۸۰۰ کارآفرین زن در عرصه تولید کشور به صورت رسمی نشان می‌دهد که حضور بانوان جامعه به عنوان قشری کارا، توانمند، مبتکر و پشتکار می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در حوزه کارآفرینی، اشتغال و رشد توسعه اقتصادی داشته باشد.

در همین زمینه با توجه به مطالب گفته شده می‌توان گفت:
- امروزه ضرورت کارآفرینی به منزله راهی برای تحقق توسعه و رفع بیکاری، زنان را با افزایش و گسترش فرصت‌های شغلی بر مبنای خلاقیت روبه‌رو می‌کند.
- باید از کسب و کار‌های خانگی که متولی آن زنان هستند حمایت‌های لازم صورت گیرد.
- ضروری است میدان خلاقیت، ایده‌پردازی و مسئولیت پذیری و تسهیل در سرمایه‌گذاری برای ورود بانوان در عرصه‌های خرد و کلان اقتصادی به ویژه در حوزه‌های صنعت، معدن و گردشگری که از ظرفیت بالایی برخوردار است، فراهم شود.
- باید نسبت به توسعه دانش در میان بانوان و مهارت‌آفرینی برای آنان اقدامات لازم را به صورت سیستماتیک دنبال کرده و زمینه همکاری‌های دستگاه‌ها با زنان کارآفرین را فراهم ساخت.
- ضرورت توجه به ایجاد مراکز حرفه‌ای و شغلی برای انجام فعالیت‌های کارآفرینانه زنان باید مورد توجه قرار گیرد.
- ارائه تسهیلات لازم برای دسترسی آسان‌تر زنان به خدمات و منابع مالی یکی از محور‌هایی است که دغدغه اصلی زنان کارآفرین است. تعریف پشتوانه مالی برای طرح و ایده‌های خلاقانه زنان به ویژه در کسب و کار‌های خردی که امکان توسعه و گسترش دارند، ضروری به نظر می‌رسد.
- اهمیت دادن به کارآفرینی زنان و مشارکت آنان در اقتصاد خرد کشور در هر سن و سال.
- ارائه برنامه‌های آموزشی و کمک آموزشی برای گسترش کارآفرینی آنان.
- توجه به آموزش و ارتقای توانمندی و مهارت‌های زنان تحصیل‌کرده.
- آموزش‌های لازم به زنان در حیطه تعادل بین کسب و کار و زندگی و افزایش روحیه تعامل و همکاری در زندگی خانوادگی در مردان.
- فرهنگ‌سازی و ترویج کارآفرینی به خصوص در بین زنان.
- گفت‌وگو و حل اختلافات فرهنگی و دینی که مانع رشد و توسعه کارآفرینی زنان می‌شود.
- ایجاد پایگاه‌های مشاوره‌ای کارآفرینی برای حل مشکلات کارآفرینی زنان.
- تعامل با جامعه بین‌المللی و ایجاد فرصت‌های همکاری و تعامل زنان کارآفرین ایرانی با زنان کارآفرین در سراسر جهان.
- ایجاد ارتباط بین زنان کارآفرین با دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و استفاده از تجربه زیستی زنان کارآفرین برای افزایش انگیزه کارآفرینی بین دختران جوان و فارغ‌التحصیل.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر