کد خبر: 947867
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۴
بخند و بخندان تا شیمی زندگی‌ات عالی باشد
آنقدر لبخند زدن و گشاده‌رویی برایمان غریب شده است که مانند داستان و با لفظ روزی روزگاری باید درباره آن حرف بزنیم! یک نفر نیست به ما بگوید بس است، چقدر می‌خواهی درد روی درد انبار کنی؟ تا کجا می‌خواهی اخم کنی؟
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین- نگین خلج سرشکی: به راحتی کام یکدیگر را تلخ می‌کنیم و انتظار داریم کل روز را شاد باشیم. مگر می‌شود حال یکی را گرفت و خود حال خوبی داشت. ما به طور انفرادی زندگی نمی‌کنیم که حال دیگران روی ما تأثیر نگذارد و به ما ارتباطی نداشته باشد، بلکه ما انسان‌ها همه سوار یک کشتی هستیم و اگر یک نفر آن را سوراخ کند، پس همگی غرق خواهیم شد. افسردگی و بی‌حالی ما محصول غم‌زیستی افرادی است که این حال را به ما منتقل کرده‌اند و ما هم آن را تکثیر می‌کنیم. هیچ کس بلند فریاد نمی‌زند بس است. هیچ کس با لبخند خود در برابر این همه درد سد نمی‌سازد. البته فقط یک دست صدا ندارد، بلکه ما باید همگی بخواهیم تا این غم‌زیستی‌ها نابود شود. ما باید یاد بگیریم که لبخند فقط برای زمان رفاه و جیب پر از پول نیست.

بلکه شادترین آدم‌ها هم بیشترین مشکلات را دارند، اما اجازه نمی‌دهند غم آن‌ها دیگران را بیمار کند، چون به این باور رسیده‌اند قرار نیست دیگران بار غم‌های من را به دوش بکشند. غم‌های من به دلیل انتخاب‌های من به وجود آمده‌اند. پس خودم مسئول آن‌ها هستم. چارلی چاپلین می‌گوید: «زندگی من پر از مشکل است، اما نمی‌گذارم لب‌هایم از آن‌ها باخبر شوند. آن‌ها همیشه می‌خندند.» همیشه برای هر مشکلی یک آغاز و یک پایان وجود دارد. قدیمی‌ها معتقد بودند: «مشکل‌ها آمده‌اند که بروند.» این جمله یعنی هر آمدنی، رفتنی دارد و نباید خود را در یک مشکل غرق کنیم. همانطور که شادی‌ها زود می‌گذرند، غم‌ها هم پایدار و همیشگی نیستند. اصلاً این خاصیت زمان است که بگذرد. مسئله مهم این است که می‌توان این راه را با لبخند گذراند.

غرق شدن ما در مشکلات هیچ تأثیری در وضعیت آن‌ها ندارد، بلکه ما با غم و خستگی به پایان آن‌ها نزدیک می‌شویم. پس به جای گوشه‌نشینی، غم‌زیستی، آه کشیدن و غرق شدن بهتر است عقل خود را فعال کرده تا راه‌حل را پیدا کنیم و از چگونه شروع شدن مشکل درس بگیریم. اگر راه‌حل را پیدا کنیم، دیگر هیچ وقت دچار آن مشکل نخواهیم شد و اگر سر نخ مشکل را به دست بگیریم، می‌توانیم پیشگیری قبل از درمان داشته باشیم. روزگار بسیار بازیگوش است. او دوست دارد با آدم‌ها بازی و قدرتمندترین را پیدا کند و تا می‌تواند به او سخت گیرد. همیشه لبخند روی لب نشان‌دهنده اعتماد به نفس و قدرت است. پس تا می‌توانید بخندید و نشان دهید شکست‌ناپذیر هستید.

لبخند یکی از ابزار‌های مهم هوش اجتماعی است و شما باهوش هستید. یعنی این سلاح قدرتمند را در دست دارید. پس آن را به کار گیرید و در رقابت سخت زندگی پیروز باشید. هرگز فراموش نکنید این جهان یک قانون اساسی دارد و آن هم قانون پایستگی لبخند است. لبخند باید از شرایطی به شرایط دیگر منتقل شود تا شیمی و تعادل زندگی به هم نریزد. پس بخند و بخندان تا شیمی زندگی‌ات عالی باشد.

ما انسان‌ها فکر می‌کنیم با چهار قرص و دارو تمام غم و غصه‌ها را می‌توان از بین برد، اما غافل هستیم که ذهن انسان تا نخواهد هیچ کاری از پیش نمی‌رود. بهتر است اول کمی ذهن خود را تربیت کنیم تا خیلی زود زیر بار مشکلات کمر خم نکند و کمی تاب آور باشد. اگر ذهنی مسلح به لبخند داشته باشیم هیچ وقت طاقت شادی ما طاق نمی‌شود. هرگز فراموش نکنیم لبخند مهم‌ترین دیازپام است و با یک لبخند ساده می‌توان همه اضطراب‌ها و غم‌زیستی‌ها را خنثی کرد.

شاد زیستن برخلاف آنچه تصور می‌کنیم، اصلاً سخت نیست و این ذهن ضعیف ماست که سریع در برابر سختی‌ها زانو می‌زند و به ما فرمان می‌دهد که شادی در دوردست‌ترین نقطه جهان قرار دارد. شادی دور نیست، بلکه در نزدیک‌ترین جای این هستی واقع شده و آن هم روی لب‌های ماست. پس تا خود را در راه پیدا کردن شادی گم نکرده‌ایم، بهتر است لبخند بزنیم. چقدر خوب می‌شود اگر نیش ما تا بنا گوش باز باشد و به پهنای صورت لبخند بزنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار