کد خبر: 947849
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی:
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی با اشاره به بیست و هشتمین سال اجرای جشن نیکوکاری، از برپایی ۱۳۰ پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای جشن عاطفه ها خبر داد.

عزیز سهندی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه امسال بیست‌ و هشتمین سال اجرای جشن نیکوکاری است، اظهار داشت: پس از چهل سال از پیروزی انقلاب، پایگاه‌های کمیته محدود شده و امسال در کل استان ۱۳۰ پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای جشن نیکوکاری برپا خواهد بود.

وی با بیان اینکه در مدارس استان نیز به تعداد ۱۷۵۰ پایگاه جشن نیکوکاری فعالیت خواهند کرد، ادامه داد: ۴۰۰ هزار پاکت نیکوکاری نیز امسال توزیع می‌شود و سال‌ گذشته ۶۰۰ میلیون تومان کمک نقدی توسط دانش‌آموزان جمع‌آوری شده بود.

سهندی افزود: مردم و مؤسسات خیریه به پیشواز رفته‌اند و پوشاک، اغدیه و بسته کامل پذیرایی عید به ارزش۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شده و به دستور استاندار یک و نیم میلیارد برای ۳ هزار دانش‌آموز مناطق روستایی و مرزی اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار نفر دانش‌آموز تحت حمایت داریم که ۳ هزار نفر از آنان مرزنشین هستند، تصریح کرد: طی سال جاری برای ۸ هزار و ۵۰۰ خانوار و به هر خانوار ۴۰۰ هزار تومان کمک نقدی شده که در مجموع‌ بیش از ۳ میلیارد تومان بوده است و امسال به دلیل وضعیت اقتصادی، جمعیت تحت حمایت این نهاد از ۱۲۳ هزار نفر به ۱۸۵ هزار نفر افزایش یافته که از ۴ درصد جمعیت تحت حمایت، ۶ درصد تحت حمایت قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی بیان کرد: امسال در رشد مشارکت‌ها ۳۵ درصد در ۱۱ ماهه به ۹۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی افزایش یافته که یک معجزه الهی است و نشان می‌دهد که مردم پایبند اعتقادات خود هستند و روح همنوع‌دوستی، مهر و محبت در جامعه حاکم است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد به سمت امداد الکترونیک می‌رود و کم کم حذف صندوق‌ها صورت می‌گیرد، بیان کرد: مردم می‌توانند از طریق اپلیکشن سنا، سکه، سامانه ستاره #۱*۸۸۷۷* یا از طریق تلفن ۰۹۶۸۸۷۷ به صورت تلفنی کمک‌های خود را ادا کنند، کمک نقدی سهولت بیشتری در کمک‌رسانی به مددجو داشته و در کسری از ثانیه به حساب نیازمندان واریز می‌شود.

سهندی یادآور شد: طی سال جاری نزدیک به ۳۸۰۰ فرصت شغلی با ۷۸ میلیارد تومان اعتبار ایجاد شده و تسهیلات نیز پرداخت شده و ۱۴۰۰ خانوار امسال از قبال طرح‌های اجرایی از چرخه حمایت امداد خروج یافته‌اند، بعد از صنعت و معدن، رتبه دوم را از لحاظ ایجاد شغل داریم و ۳۰ درصد اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

وی ادامه داد: برای ۴۸۰۰ آموزش فنی‌وحرفه‌ای با اعتبار ۹۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض کرده‌ایم و چندین سال مستمر از فرزندان مددجوی کمیته امداد نماینده کشور ایران در مسابقات بین‌المللی حضور داشتند، مسکن، اولویت زنان سرپرست خانواده بوده و ۴۶۰۰ خانوار فاقد مسکن داریم که از این تعداد ۱۸۰۰ خانوار شهری و ۲۸۰۰ مورد روستایی است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: برای احداث ۲ هزار واحد تفاهم‌نامه منعقد شده که اکثرا در نقاط روستایی و محروم بوده و ۵۰۰ واحد مسکن نیز با مشارکت سپاه است که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، مسکن، آبرو و زندگی یک مددجو بوده و تاثیر زیادی در شخصیت افراد دارد و طی سال جاری ۳۶۰۰ واحد مسکن با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان اعطا شده است.

وی گفت: طی سال جاری ۳۵ میلیارد تومان زکات نیز در استان پرداخت شده و همچنین ۷ میلیون صندوق صدقه در سراسر استان وجود دارد، برای اهدای جهیزیه هیچ مددجویی پشت نوبت وجود ندارد و امسال به ۲۸۰۰ نوعروس جهیزیه اعطا شده و تحت عنوان کمک هزینه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

سهندی با اشاره به اینکه سامانه سخاوت برگرفته از سامانه خیریه‌ها و انجمن تشکل‌های مردمی است، گفت: نزدیک یک چهارم مؤسسات استان با این سامانه همکاری می‌کنند و روز پنجشنبه، ۱۶ اسفند‌ماه به‌صورت رسمی سامانه سخاوت پرده‌برداری خواهد شد.

وی تاکید کرد: بانک اطلاعاتی نیازمندان در این سامانه تشکیل می‌شود و از سوءاستفاده افرادی که از خیریه‌های مختلف درخواست کمک می‌کنند، جلوگیری می‌شود، همچنین در این سامانه مؤسسات خیریه تخصصی شده و افراد می‌توانند کمک‌های خود را به‌راحتی انجام دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر