کد خبر: 947838
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
مستند «ایستگاه پایانی دروغ» پشت‌پرده اپوزیسیون را افشا کرد
فقط گذری به محتوای تولید شده توسط این کانال در جریان اغتشاشات دی‌ماه سال گذشته و غائله دراویش در خیابان پاسداران، به خوبی نشان می‌دهد که کارگزاران چنین کانال‌هایی، مجری دستورات کدام نهاد‌های اطلاعاتی هستند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: اصلاً متوجه نیست که واقعیت مطلبی که به دستش رسیده چیست؛ همین که علیه نظام جمهوری اسلامی باشد، کفایت می‌کند. برایش مهم نیست مطالبش صحت دارد یا خیر؟ تکذیب می‌شود یا نه؟ شاید هم احمق است و بدون آنکه بداند خبری که منتشر می‌کند تا چه اندازه دروغ است و آیا صحت دارد یا ندارد دکمه «انتشار» را کلیک می‌کند!

«آمد نیوز»؛ پای ثابت دروغ‌های شبکه‌های اجتماعی
یک روز راهپیمایی‌های میلیونی مردم در ۲۲‌بهمن را کم‌رنگ و معدود نشان می‌دهد، روز دیگر کوچک‌ترین تجمع در دورترین نقاط ایران را به خبر اول مملکت تبدیل می‌کند. مدیرانش می‌خواهند نشان بدهند که شبه‌رسانه آن‌ها بی‌طرف است و از جایی حمایت فکری و مالی نمی‌شود؛ اما هرازگاهی برخی همکاران سابق‌شان علیه خودشان افشاگری می‌کنند و پشت پرده آن‌ها را رو می‌کنند. صحبت درباره «آمدنیوز»؛ پای ثابت دروغ‌های شبکه‌های اجتماعی است.
یکی از دغدغه‌های ادمین‌های کانال تلگرامی آمدنیوز پر کردن محتواست. آن‌ها به این منظور هر خبر، مطلب و عکسی که به دست‌شان می‌رسد بدون اندکی اطلاع از درستی یا نادرستی آن منتشر می‌کنند. البته برخی دیگر این موضوع را تکنیک آن‌ها برای مسموم کردن فضا می‌دانند.
مؤسس و بانی کانال آمدنیوز، شخصی به نام «روح‌الله زم» فرزند محمدعلی زم است. روح‌الله زم معروف به «نیما» که در پناه چند لایه سرویس‌های اطلاعات اروپایی و با تغذیه مستمر از سوی موساد و سیا موفق شد به لیدر حمایت براندازان جمهوری اسلامی تبدیل شود، در این کانال به دنبال آن است به مخاطبان خود القا کند که دسترسی‌های ویژه و بسیار سطح بالایی به اسناد «به کلی سری» دارد و می‌تواند پشت پرده همه پدیده‌های سیاسی، اجتماعی و امنیتی را پیش از دیگران، فاش سازد.
اسناد متعددی از روح‌الله زم و همکاری تنگاتنگ او با سعودی‌ها و صهیونیست‌ها وجود دارد؛ بگذریم از این که فقط گذری به محتوای تولید شده توسط این کانال در جریان اغتشاشات دی‌ماه سال گذشته و غائله دراویش در خیابان پاسداران، به خوبی نشان می‌دهد که کارگزاران چنین کانال‌هایی، مجری دستورات کدام نهاد‌های اطلاعاتی هستند.

پشت پرده هدایت آمدنیوز
البته زم در اداره کانال آمدنیوز، تنها نیست. در دی سال‌۹۶ یک کانال تلگرامی -که ظاهراً توسط یکی از عوامل سابق آمدنیوز شکل گرفت- به افشاگری درباره ماهیت کانال «آمدنیوز» و مدیر آن پرداخت. این کانال با نام «زم کیست» که به محتوای گروه کاری آمدنیوز در پیام‌رسان اجتماعی دسترسی داشت، بخشی از مکالمات اعضای اداره‌کننده این کانال ضد امنیتی را منتشر کرد. در ۱۹‌بهمن‌ماه‌۹۶، خبری توسط این کانال منتشر شد که در فضای مجازی و رسانه‌ای بازتاب چندانی پیدا نکرد، چون سوژه خبر در داخل ایران چندان چهره شناخته‌شده‌ای نبود. در این خبر آمده بود که «مهدی جلالی تهرانی» مدیر میز ایران در اندیشکده بروکینگز، مؤسس و مدیر اصلی جریان «آمدنیوز» است.
جلالی تهرانی که در مراکز مرتبط با سازمان جاسوسی ایالات متحده آمریکا، تحصیل و تحقیق کرده، به گواه نوشته‌ها، مصاحبه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی خود، کاملاً در پازل سیاسی، نظامی و امنیتی محور عبری-عربی حرکت می‌کند. برای مثال، او اردیبهشت سال‌۱۳۹۵ چند روز پس از اینکه رضا پهلوی جایزه «یادبود هلوکاست» را از صهیونیست‌ها دریافت کرد، در مصاحبه‌ای با سایت ضد انقلاب «تقاطع»، به صراحت از لزوم به رسمیت شمردن صهیونیسم گفت.

نقطه پایان «آمد نیوز»
از همه این‌ها گذشته، اکنون در روز‌های چهلمین سال جمهوری اسلامی، مستندی با عنوان «ایستگاه پایانی دروغ» تهیه شده تا کمی پرده‌ها را کنار بزند و راز‌ها را افشا کند.
در این مستند که شب گذشته از اخبار ۲۰:۳۰ پخش شد، سوژه فردی ۳۸‌ساله است که مدت‌ها در رصد جامع اطلاعاتی قرار گرفته و با تدبیر مسوولان امنیتی، در مسیر جدیدی هدایت می‌شود و این اقدام، بسیاری از گره‌های امنیتی را می‌گشاید.

مهره کلاه سفید دستگاه‌های امنیتی ایران
نیما زم یکی از مهم‌ترین دارایی‌های اطلاعاتی دشمنان ملت ایران است و آن‌قدر برای آنان ارزشمند است که همه شبکه‌های اپوزیسیون خارج از کشور را به او متصل می‌کنند. اما این شاه‌کلید ارتباطی سرویس اطلاعاتی ایران، با بازی هنرمندانه خود آن‌گونه با نیما هم‌کلام و هم‌رنگ می‌شود تا نفوذ خود را بر او افزایش دهد و نقش مهره کلاه سفید دستگاه‌های امنیتی را بازی کند.
منبع خبری فوق سری آمدنیوز طی فرآیندی پیچیده و فنی در اختیار جامع اطلاعاتی ایران قرار می‌گیرد تا از یک جای داستان به بعد در زمین ایران بازی کند تا ماهیت عناصر ضد انقلاب خارج‌نشین آشکار شود.
بازیگر ایران آن‌قدر مورد اعتماد و وثوق نیما زم قرار می‌گیرد که حتی نگارش اخبار جعلی و خودساخته اتاق اطلاعاتی ایران را به او دیکته می‌کند.

عبور اتاق فرمان از سرویس اطلاعاتی چند لایه حفاظت از زم
درحالی‌که چندین سرویس اطلاعاتی حفاظت و هدایت از نیما زند را برعهده دارند جامع اطلاعاتی ایران با عبور از این سیستم چندلایه و پیچیده هدایت او را با هدف سنجش اعتبار و عیار اخبار رسانه‌های ضد انقلاب و رسوا کردن و نشان دادن عمق بی‌پایگی و سستی اطلاعاتی آمدنیوز در دست می‌گیرد و کاری هم از سوی سرویس‌های پرطمطراق غربی برای نجات آمدنیوز ساخته نیست.
بازیگران اتاق فکر سیستم جامع اطلاعاتی ایران با خوراندن اخبار دروغ و مضحک به کانال آمدنیوز می‌خواستند ببینند او تا چه اندازه احمق است، لذا سناریونویسان هرشب داستانی را به عنوان اخبار فوق‌سری ساخته و پرداخته می‌کردند و به او می‌دادند و نیما زم نیز بی‌کم‌و‌کاست از آنان استقبال می‌کند؛ و جالب آنکه که هیچ یک از سرویس‌های اطلاعاتی که به‌صورت شبانه‌روزی در حال مراقب از زم هستند درطول این مدت که او بازیچه دستگاه اطلاعاتی ایران می‌شود نه می‌توانند از داستان سر در بیاورند و نه هشداری به او بدهند.

تور عملیات فریب ایران تا درون خودرو‌های حفاظت‌شده
سرویس‌های اطلاعاتی غربی آنچنان در تور عملیات فریب ایران گرفتار شده که این مستند نشان می‌دهد که چگونه پای دوربین جامع اطلاعاتی ایران تا درون خودروی حفاظت‌شده آنان باز شده است.
تیم سناریوپردازان هر شب یک گام جلوتر می‌روند تا ببینند نیما زم نقطه‌ای را برای پایان تخیل قرار می‌دهد یا نه؟
آنچه برای زم در میان توهم‌نامه‌ها مهم است واکنش به خبر در داخل ایران است برای او بدنامی بهتر از گمنامی است. او فقط می‌خواهد دیده شود و در سرخط خبر‌ها باشد؛ بنابراین هر چه داستانی که به خورد او داده می‌شود تخیلی‌تر باشد، بیشتر ذوق‌زده می‌شود و راحت‌تر بازی می‌خورد.

دارودسته احمق‌ها!
او به سبب داستان‌های توهم‌آلود شبانه که از اتاق فکر دستگاه اطلاعاتی ایران می‌گیرد صاحب جایگاه ویژه در شبکه عنکبوتی ضدانقلاب همچون بنی‌صدر، فاطمه حقیقت‌جو، سازگارا، رضا پهلوی، اردشیر امیر ارجمند و همه افرادی که در این دایره دسته‌بندی می‌شوند، شده است. دارودسته احمق‌ها که تا کاخ سفید دونالد ترامپ امتداد دارند و هر یک برای خود نیما زم هستند؛ همانقدر متوهم و همان قدر آشفته‌حال.
پس از بازی با اخبار، نوبت به بازی با افراد می‌رسد؛ تا کمی از اوضاع درونی ضد انقلاب بیشتر آگاه شوند، در مرحله اول اتاق فرمان به سراغ امیرعباس فخرآور می‌روند.
او یکی از عناصر سرویس جاسوسی آمریکاست که در آلودگی و وابستگی به دشمنان ملت کارنامه سیاهی دارد. در وصف او همین بس که گفته «عاشق اسرائیل است».
مورد بعدی رضا پهلوی است که با نیما زم تماس می‌گیرد و از او می‌خواهد برایش خوش‌رقصی کند. در این میان نازیلا گلستان از اعضای ارشد دفتر پهلوی هماهنگ‌کننده این ارتباط است.
پهلوی حتی برای زم پیام می‌دهد که باید در میان مخالفان نظام موضع خود را روشن کند که زم برای خود نرخ تعیین می‌کند. او به رضا پهلوی پاسخ می‌دهد اگر در زمین تو بازی کنم سهم من از آینده چه خواهد بود؟ نیما زم برای خود نقشی مهم‌تر از امثال ربع پهلوی قائل است و در محاورات خصوصی او را تحقیر می‌کند و دست می‌اندازد.

تمرین رضا پهلوی برای سان‌دیدن ارتش!
فردی به نام یاسر که از نزدیکان پهلوی است و با نیما زم در ارتباط است، رضا پهلوی را برای زم این‌گونه توصیف می‌کند: «باورت نمی‌شود از خانه‌اش اطلاع دارم که رضا پهلوی شب‌ها راه می‌رود و تمرین می‌کند که دارد از ارتش سان می‌بیند.»
گزینه بعدی اردشیر امیر ارجمند است. او مشاور ارشد یکی از سران فتنه است که از سال‌۸۸ در فرانسه به سر می‌برد و از او به عنوان یکی از بیانیه‌نویسان یکی از سران فتنه نام برده می‌شود. در پاریس با نیما زم ملاقات می‌کند تا اخبار خود را با او به اشتراک بگذارد. برادر اردشیر عضو رسمی تشکیلات منافقین است، از این رو اردشیر به عنصر مؤثر برای ارتباط با منافقین تبدیل شده است.
تور بعدی، ارتباط با بنی‌صدر است. بنی‌صدر رییس‌جمهور خیانتکاری که با رأی مردم ایران مبنی‌بر عدم کفایت
در سال‌۶۰ عزل شد و چند روز بعد با هماهنگی مسعود رجوی از ایران خارج شد. وقت ملاقات زم با ابوالحسن بنی‌صدر توسط مسوول دفتر بنی‌صدر تعیین می‌شود.
اما ارتباط با مسیح علیژاد به‌دلیل ارتباطش با سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) میسر نشد و زم می‌گوید باید منتظر تماس مسیح بمانند. مسیح علینژاد در آمریکا به سر می‌برد که در چند روز گذشته نقاب از چهره بر می‌دارد و به دیدار مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا می‌رود. زم که می‌خواهد همه توجه‌ها به او باشد، می‌گوید «هیچ یک از اپوزیسیون در خارج کشور زمین بازی را نمی‌داند، حتی یک نفر، وهرکس بازی خود را می‌کند.»
قسمت دوم این مستند فردا از اخبار ۲۰:۳۰ پخش می‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
0
پس از این به بعد می گیم : احمق نیوز
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار