کد خبر: 947804
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
مصوبات ستاد احیای زاینده رود دقیقا مصبوبات هیات وزیران است
این ستاد با الگو‌گیری از ستاد ملی نجات دریاچه ارومیه با نگاهی ملی و نه منطقه‌ای ایجاد شد و این متودولوژیک بر روی حوزه آب ریز زاینده رود به عنوان بزرگ حوزه فلات مرکزی ایران پیشنهاد شد

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، حمید رضا قلمکاری در جمع خبرنگاران آگاهی از ظرفیت‌های اکولوژیک برای داشتن توسعه پایدار را مهم دانست وتصریح کرد: اگر تا به حال به این موارد بی توجه بوده‌ایم از این پس باید به آن‌ها توجه کنیم زیرا بیش از این نمی‌توانیم محصولات کشاورزی آب بر را توسعه دهیم و از منابع آب‌های زیر زمینی برداشت کنیم.
وی در خصوص ستاد احیا زاینده رود گفت: این ستاد با الگو‌گیری از ستاد ملی نجات دریاچه ارومیه با نگاهی ملی و نه منطقه‌ای ایجاد شد و این متودولوژیک بر روی حوزه آب ریز زاینده رود به عنوان بزرگ حوزه فلات مرکزی ایران پیشنهاد شد و پس ازسه و نیم سال تلاش و پیگیری توانستیم مصوبه هیات وزیران را در ۱۶ دی ۹۷ دریافت کنیم.
وی افزود: ادامه این حرکت واگذاری اصل ۱۳۸ توسط نمایندگان استان اصفهان به این ستاد است و مصوبات این ستاد در حوزه زیرساخت و تخصیص منابع دقیقا مصوبات هیات وزیران است.
قلمکاری با تاکید بر اینکه فارغ از بحث‌های قومی و قبیله‌ای وبحث‌های با لادست و پایین دست باید بر حق آبه تالاب گاو خونی توجه ویژه کرد گفت: عدم توجه به این موضوع باعث ایجاد ابر چالش ریزگردها در فلات مرکزی ایران می‌شود و تا شعاع ۱۰۰۰ کیلومتر را پوشش می‌دهد.
کاندیدای نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی دیگر اقدام این کمیسیون را جلوگیری از اجرای برنامه ششم توسعه، ماده ۳۱ بند پ عنوان و تصریح کرد: با جلوگیری از توسعه ۵۰۰ هزار هکتار باغات در اراضی شیب دار بالادست از توسعه باغات در چند استان از جمله اصفهان و فارس جلوگیری شده و هرگونه توسعه باغات در بالادست را به منزله بارگذاری مجدد روی ظرفیت‌های اکولوژیک است.
وی افزود: اخذ دو سوم از آراء نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اصلاح ماده ۳۱ سند برنامه ششم توسعه بسیار مهم است و اگر این امر محقق نشود حدود ۸۰ میلیارد مکعب از آبی را که در دسترس داریم به عنوان سرمایه ملی از دست می دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر