کد خبر: 947788
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳
پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه داماد رئیس‌جمهور امریکا با وجود مخالفت کارکنان اطلاعاتی به کمک ترامپ موفق شد مجوز دسترسی به اطلاعات محرمانه را دریافت کند، دموکرات‌های کنگره در حال گسترش تحقیقات خود درباره مجوز دسترسی به اطلاعات دولتی در کاخ سفید هستند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا هفته‌ای سرشار از جنجال را پشت سر گذاشته است؛ جنجال‌هایی که وجهه ترامپ را بیش از پیش مخدوش کرده است. پس از رسوایی سیاسی و اخلاقی ترامپ از سوی مایکل کوهن، وکیل سابقش و همچنین شکست در مذاکرات با رهبر کره شمالی، این بار تلاش کنگره برای مقابله با اختیارات گسترده داماد ترامپ، چالش جدیدی را پیش روی رئیس‌جمهور امریکا گشوده است. الیجا کامینگز، رئیس دموکرات کمیته نظارت مجلس نمایندگان امریکا جمعه شب نامه‌ای به کاخ سفید نوشته و اعلام کرده که کاخ سفید تا دو شنبه برای ارسال اسناد و مدارک درباره برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر سوءاستفاده جراد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ و برخی دیگر از مقام‌های ارشد کاخ سفید از مجوز دسترسی آن‌ها به اطلاعات محرمانه مهلت دارد. به گزارش رویترز، در نامه کامینگز به کاخ سفید آمده است: «من اکنون برای آخرین بار به منظور همکاری داوطلبانه شما، این نامه را می‌نویسم». طبق قوانین کنگره امریکا، کمیته‌های مجالس نمایندگان و سنای این کشور اختیار احضار مقام‌های دولتی برای ادای توضیح و شهادت درباره موضوعات مد نظر را دارند. موضوع دسترسی داماد ترامپ به مجوز‌های امنیتی، در دوره ریاست جان کلی، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید هم خبرساز شده بود. در همین ارتباط «نیویورک‌تایمز» گزارش داده بود که مدیران اجرایی دو شرکت امریکایی بعد از دیدار با داماد ترامپ در کاخ سفید وام‌هایی به ارزش بیش از نیم میلیارد دلار برای شرکت املاک خانوادگی کوشنر ارائه کرده بودند. این روزنامه با تکیه بر اطلاعاتی که از چهار منبع دست‌اندرکار در این موضوع به دست آورده ادامه می‌دهد، این اقدام ترامپ به‌رغم نگرانی‌های کارمندان دستگاه اطلاعاتی این کشور انجام شده است. جان کلی و دان مک‌گان، مشاور حقوقی کاخ سفید در آن زمان مخالف دسترسی جراد کوشنر به اطلاعات به شدت محرمانه امریکا بودند. در این گزارش گفته می‌شود، کوشنر بعد از بررسی‌های اولیه مجوز دسترسی دائم به اطلاعات محرمانه را پیدا کرد و در آن زمان روشن نبود که ترامپ به‌رغم توصیه مقام‌های امنیتی پشتیبان این قضیه است. دونالد ترامپ خود در مصاحبه با روزنامه نیویورک‌تایمز در ژانویه امسال تأکید کرد که هیچ نقشی در اعطای این مجوز نداشته است. سخنگوی آبه لوول، وکیل کوشنر نیز اعلام کرد: «مجوز دسترسی کوشنر به اطلاعات محرمانه بدون فشار هیچ طرفی اعطا شده است». تلاش کنگره برای محدود کردن دسترسی کوشنر به اطلاعات محرمانه امنیتی پس از آن انجام شد که مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ، در جلسه استماع کمیته نظارت مجلس نمایندگان، اقدامات پشت‌پرده ترامپ را افشا کرد و در سخنانی او را متقلب، شیاد و فریبکار توصیف کرد. ترامپ در دو سال گذشته از سوی نمایندگان دموکرات کنگره در ارتباط با مسائل مختلف از جمله مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به نفع ترامپ، همچنین اعمال سیاست‌های مهاجرتی و اختصاص بودجه برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک، به شدت اختلاف دارد. دموکرات‌ها هفته گذشته قانون وضعیت اضطراری را که اخیراً از سوی دونالد ترامپ وضع شده است با اکثریت آرا لغو کردند.

متهم کردن دموکرات‌ها به سوسیالیسم
مایک پنس، در آستانه مبارزات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا از وجود تضاد شدید میان رویکرد دونالد ترامپ و مخالفانش سخن گفته و دموکرات‌های امریکا را متهم به در آغوش گرفتن سوسیالیسم کرد. به گزارش پایگاه هیل، مایک پنس گفت: «دموکرات‌ها علناً یک نظام اقتصادی را مورد حمایت قرار داده‌اند که باعث فقیر شدن میلیون‌ها نفر در سراسر جهان شده است. دموکرات‌ها در زیر ظاهر طرح بیمه بهداشت و درمان برای همه و طرح توافق سبز جدید به دنبال در آغوش گرفتن نظریه‌های اقتصادی فرسوده‌ای که سبب فقیر شدن ملت‌ها و خفه شدن آزادی‌های میلیون‌ها نفر در قرن‌های گذشته شده، هستند. این سیستم چیزی به جز سوسیالیسم نیست.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار