کد خبر: 947745
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از برگزاری ویژه‌برنامه‌های مفرح نوروزی با عنوان «نوروزگاه» در ۱۳ نقطه پایتخت خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: جوادی یگانه عصر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های نوروزی شهرداری تهران برگزار شد گفت: شهرداری برای انجام هماهنگی و انسجام بیشتر برنامه‌های نوروز ۹۸ ستادی را در معاونت فرهنگی و اجتماعی ایجاد کرده است که بر اساس آن هماهنگی‌های لازم ذیل معاونت فرهنگی و اجتماعی با سایر دستگاه‌های مستقر در شهرداری انجام می‌شود.

وی افزود: ایده کلی ما برای جشن‌های نوروز ۹۸ این است که مردم برای تفریح و پر شدن اوقات فراغت‌شان از خانه‌هایشان بیرون بیایند که بر همین اساس از سوم تا دهم فروردین ماه برنامه شاد و مفرحی تحت عنوان نوروزگاه در معابر مختلف شهر تهران برپا خواهیم کرد.

به گفته معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، امسال نوروزگاه در ۱۳ نقطه از جمله کاخ نیاوران، بوستان ملت، بوستان پلیس، برج آزادی، بوستان هرندی، فلکه دوم نیرو هوایی، بوستان پامچال، میدان نازی آباد، بوستان قائم و دریاچه چیتگر برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین در سه منطقه برج میلاد، حرم مطهر و خیابان ولیعصر نیز نوروزگاه‌های فرامنطقه‌ای داریم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه نوروزگاه‌ها از ساعت ۲۰ تا ۲۳ فعال هستند، گفت: سال گذشته پیاده راه بلوار کشاورز محل برگزاری نوروزگاه بود، اما ایراداتی از جمله ترافیک داشت که امسال با بررسی نقاط ضعف و قوت آن، مدلی را با هماهنگی دستگاه‌های مختلف طراحی کردیم که امیدواریم مردم رضایت کافی داشته باشند.

وی با بیان اینکه امسال در پیاده رو‌های منطقه‌ای، نوروزگاه را برگزار خواهیم کرد، گفت: میدان صنعت در منطقه ۲، خیابان پلیس در منطقه ۳، بوستان ملت در منطقه ۴، خیابان بریانک در منطقه ۱۰، در منطقه ۱۲ خیابان ۳۰ تیر، خیابان فروردین – نبرد در منطقه ۱۴، میدان ابوذر در منطقه ۱۷، بوستان ولایت در منطقه ۱۹، میدان مدرس در منطقه ۲۰ و میدان تهرانسر در منطقه ۲۱ میزبان نوروزگاه‌های پیاده رو هستند. همچنین در دو محور بلوار کشاورز و خیابان ولیعصر نوروزگاه‌های ویژه‌ای داریم.

وی با بیان اینکه جشن نوروز با حضور همشهریان افغان و تکریم کارگران افغان شهرداری تهران برگزار می‌شود، گفت: همچنین نوروزخوانی اقوام مختلف را نیز خواهیم داشت و در کنار آن‌ها جشنواره سمنوپزان و مهمانی لاله را نیز طراحی کرده‌ایم.

جوادی یگانه با بیان اینکه طرح «پرسه» توسط جوانان در تهران اجرا می‌شود که بر این اساس آدرس جاذبه‌های تفریحی و تاریخی تهران به مسافران داده می‌شود، گفت: همچنین تور‌های شمیران‌گردی، ری‌گردی، طبیعت، باغ‌گردی، تهران امروز و … را نیز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه طرح خیابان بازی برای انجام بازی‌های مرتبط با هدف ارتقای رفتار‌های مثبت در شهروندان برگزار می‌شود، گفت: همچنین سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران برنامه‌های ویژه‌ای را برای معتادان پایتخت، کودکان کار و آسیب دیدگان اجتماعی دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران همچنین از اکران رایگان فیلم‌های سینمایی خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۰۰ اکران به صورت رایگان در بوستان‌های شهر انجام شد، اما امسال در بوستان‌هایی که سال گذشته استقبال شد اکران رایگان فیلم خواهیم داشت.

ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران هم در جمع خبرنگاران گفت: پس از تأکیدات شهردار تهران در مورد استفاده از رنگ در فضای شهری، این مهم در دستور کار قرار گرفت و با برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان حوزه رنگ، شیوه‌نامه‌ای برای اقدام شهرداری‌های مناطق تهیه و به امضا شهردار تهران رساندیم، این شیوه نامه ملاک عمل شهرداران مناطق برای استفاده از رنگ خواهد بود که این مهم در روز‌های عید نمود بیشتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: امسال یکی از طرح‌های ویژه طرح عکاسی از بهارستان است که از عکاسان آماتور و حرفه‌ای درخواست شده است که در این فستیوال شرکت کنند.

به گفته ضرغامی، کشیدن دیوار نگاره در کوچه پس کوچه‌های شهر را در اولویت قرار دادیم که بر این اساس ۱۳۰۰ طرح توسط ۶۴۲ شرکت کننده به دبیرخانه سازمان زیباسازی ارسال شد که از این میان ۹۰ طرح انتخاب شد که جانمایی‌های آن نیز در خیابان‌های شهر انجام شده و به زودی بر روی دیوار‌های شهر نقش خواهد بست.

وی در مورد عدم برگزاری طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» در نوروز، گفت: این طرح مختص نوروز نبود، اما برای سال جدید تبلیغات محیطی را با موضوعات مشخصی همچون پیام‌های آموزشی که نشاط و شادی زیادی دارند خواهیم داشت که فراخوانی میان گرافیست‌ها صادر شده است و ۶۳ اثر نیز برگزیده شده که بزودی بر روی سطح شهر اکران می‌شود.

ضرغامی در مورد محتوای پیام دیوار نگاره میدان ولیعصر با بیان اینکه در مورد دیوار نگاره میدان ولیعصر در جام جهانی حواشی ایجاد شد که بلافاصله نهاد مسئول این دیوار نگاره آن را تعویض کرد گفت: بعد از آن در مورد محتوای دیوار نگاره ما را در جریان قرار می‌دهند، اما مسئولیت دیوار نگاره با شهرداری نیست.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار