کد خبر: 947732
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲
راهکار‌هایی ساده برای گذران یک تعطیلات خوب
بدون شک خیلی‌ها دوست دارند سفر بروند ولی شرایط مالی این امکان را برای آنان فراهم نمی‌کند. اگر شما از این دسته افراد هستید می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهر خود دیدن کنید. فراموش نکنید که تعطیلات را نباید در سفر محدود کرد.
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین- حسین گل محمدی: هر ساله هیاهوی اسفند و بوی بهار و نزدیک شدن به تعطیلات نوروز تصویری از یک تعطیلات طولانی و خوب را برای ما ترسیم می‌کند که البته برای برخی این تعطیلات با تصوراتشان کیلومتر‌ها فاصله دارد، زیرا برای چگونه گذراندن آن مدام در حال مشاجره و اختلاف نظر با یکدیگر هستند. منظور زوجینی هستند که برای انجام هر کاری با هم مخالفت می‌کنند. تعطیلات عید هم در این مورد مستثنی نیست. به هرحال زمان زیادی نداریم و فقط دو هفته تا تعطیلات عید نوروز باقی مانده است. آیا برای چگونه گذراندن این تعطیلات برنامه‌ریزی کرده‌اید؟ قرار است چگونه تعطیلات خود را بگذرانید؟ برنامه سفر به شهر‌ها یا کشور‌های دیگر، دید و بازدید از اقوام و آشنایان یا خانه‌نشینی و نشستن پای تلویزیون و تماشای برنامه‌های تلویزیونی؟ کدامیک را تصمیم دارید انجام دهید یا اینکه هیچ برنامه و تصمیمی ندارید و قرار است روز‌های عید را به بطالت و بی‌حوصلگی بگذرانید؟

بی‌برنامه و بی‌کارنامه نباشید

آیا شنیده‌اید که می‌گویند آدم بی‌برنامه مثل آدم بی‌کارنامه است، یعنی اینکه شما نباید فکر کنید، چون تعطیلات است پس نباید برای آن برنامه‌ای دشته باشم. انسان باید برای هر روز خود برنامه‌ریزی داشته باشد تا بتواند به نتایج دلخواه برسد. پس برنامه‌ریزی برای روز‌های تعطیل هم مثل سایر روز‌های سال لازم است، حتی اگر این برنامه‌ریزی ماندن در خانه و تماشای فیلم و سریال باشد. بدین ترتیب می‌توانیم از فرصت‌های خود بیشترین لذت را برده و بهترین نمره را در کارنامه نوروزی خود ثبت کنیم. شما زوجین هم اختلاف نظر را کنار بگذارید و با همفکری یکدیگر یک برنامه درست و حسابی برای خود و خانواده خود تدارک ببینید. بچه‌ها چه گناهی کرده‌اند که پس از یک سال درس خواندن باید پاسوز اختلافات شما شوند؟

تعطیلات عید فقط برای سفر رفتن نیست

به هر حال چه آماده باشید و چه نه، چه برنامه‌ریزی کرده باشید و چه نه، فراموش نکنید که بهترین زمان برای ایجاد تنوع و تغییرات مثبت در شما و زندگی‌تان همین تعطیلات است. اکنون روح، ذهن و جسم خسته شما پس از یک سال کار و تلاش نیاز به استراحت و تقویت دارد، پس از همین الان دست به کار شوید و برای تعطیلات خود برنامه‌ریزی کنید. البته با توجه به بالا رفتن قیمت‌ها و گرانی‌های بیش از حد (ناگفته نماند که هر ساله گرانی‌های شب عید را داریم ولی امسال این گرانی‌ها جور دیگری است) کلاً برنامه‌ریزی برای گذران تعطیلات و رفتن به سفر کمی سخت شده است و شاید حتی بعد از پایان تعطیلات آمار‌ها خبر از کاهش سفر‌های نوروزی بدهد، ولی این را فراموش نکنیم که قرار نیست تعطیلات نوروز را فقط در سفر خلاصه کنیم و بسیاری شیوه‌های دیگر برای گذراندن ایام تعطیل را به فراموشی بسپاریم. بهتر است یک فهرست از کار‌هایی که دوست دارید انجام دهید یا به اماکن یا شهر‌هایی که دوست دارید بروید تهیه کنید و با موقعیت و زمان و محدودیت‌هایی که دارید و با توجه به بودجه و شرایط مالی برنامه تعطیلات خود را بچینید.

تا بلیت تمام نشده بجنبید

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که حتماً باید چند روز از تعطیلات را در سفر بگذرانید از همین الان باید تدارکات آن را بچینید. اینکه با چه وسیله‌ای قرار است به مسافرت بروید را مشخص کنید و اگر قرار است با اتوبوس، قطار یا هواپیما سفر کنید هر چه سریع‌تر تا قبل از آنکه بلیت‌ها تمام شود آن را تهیه کنید. هتل یا مکانی که قرار است در آن اقامت داشته باشید را مشخص و اتاق خود را رزرو کنید. حتماً درباره شهر یا کشوری که قرار است به آن سفر کنید اطلاعات لازم را جمع‌آوری و با آگاهی کامل از اماکن دیدنی و توریستی آنجا سفر خود را آغاز کنید.

سفر فقط مقصد نیست، از مسیر لذت ببرید

اگر قرار است با خودروی شخصی به سفر بروید زمان حرکت خود را مناسب انتخاب کنید تا گرفتار ترافیک نشوید و با صبر و حوصله و بدون هیچ عجله‌ای از مسیر سفر خود لذت ببرید. در مسیر هم جاذبه‌های محلی و غذا‌های سنتی هر جایی که می‌روید را از دست ندهید و سفر خود را با تجربه کردن اتفاقات تازه و دیدن اماکن و سنت‌های جدید خاطره‌انگیز کنید. یادتان باشد سفر فقط مسیر نیست و تا می‌توانید از مقصد لذت ببرید.

یک پیشنهاد به صرفه

سال‌ها پیش خانه اقوام در شهرستان‌ها مهم‌ترین گزینه برای اقامت بود، باور کنید هنوز هم می‌توان این گزینه را جایگزین هتل‌های گران قیمت کرد، به شرط آنکه تعارف و تجملات را کنار بگذارید و از بودن در کنار فک و فامیل شهرستانی و روستایی خود لذت ببرید. پیشنهاد دیگر این است که خانه‌های روستایی را به قیمت مناسب اجاره کنید و ضمن کسب تجربه‌ای ناب و متفاوت در تعطیلات نوروز، به رونق کسب و کار هموطنان روستایی مان کمک کنید.

شهر خودتان را خوب بگردید

بدون شک خیلی‌ها دوست دارند سفر بروند ولی شرایط مالی این امکان را برای آنان فراهم نمی‌کند. اگر شما از این دسته افراد هستید می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهر خود دیدن کنید. فراموش نکنید که تعطیلات را نباید در سفر محدود کرد و می‌توانید در شهر خود بمانید و از جاذبه‌ها و اماکن دیدنی شهر خود که در طول سال فرصت رفتن و دیدن آن‌ها را ندارید، دیدن کنید. به خصوص تهرانی‌ها که می‌توانند از خلوتی شهر خود بیشترین لذت را ببرند. فصل بهار و هوای مطبوع و عطر دل‌انگیز گل‌ها همگی تهران را بیشتر از هر زمان دیگری زیباتر می‌کند. توصیه می‌کنیم شهر بدون دود و ترافیک خود را از دست ندهید و با گردش در شهر خود خاطره‌سازی کنید. با یک برنامه‌ریزی درست می‌توانید هر روز خود را جور دیگری در شهرتان سپری کنید. با گشت و گذار در محله‌های قدیمی شهر و بازدید از موزه‌ها و پاساژگردی یا رفتن به امامزاده‌ها و طبیعت اطراف تهران می‌توانید تعطیلات خوبی برای خود رقم بزنید. می‌توانید به سینما بروید و فیلم‌هایی راکه دوست دارید ببینید یا اینکه فیلم‌هایی که فرصت نکرده‌اید را تهیه و در خانه آن‌ها را تماشا کنید. یا اینکه کتاب‌هایی که دوست دارید را تهیه کنید و آن‌ها را بخوانید. کار‌های عقب مانده‌ای که در طول سال فرصت انجام آن را نداشته‌اید می‌توانید در این ایام به سرانجام برسانید. به دیدن دوستان و اقوامی که در طول یک سال گذشته فرصت دیدنشان را نداشته‌اید بروید. به هرحال این تعطیلات و روز‌ها برای شماست و شما انتخاب می‌کنید که آن را با عصبانیت و تلخی بگذرانید یا از آن لذت ببرید. از خودتان، خانواده و شرایط انتظار زیادی و دور از منطق نداشته باشید و تفاوت واقعیت و شرایط ایده‌آل را بپذیرید تا بیشترین و بهترین استفاده را از تعطیلات خود ببرید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار