کد خبر: 947696
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل:
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: استان اردبیل با نرخ رشد ۱۰.۶ دهم درصدی جمعیت بعد از خراسان شمالی در رتبه دوم کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اسد حسن‌زاده در چهارمین جلسه شورای راهبری جمعیت استان اردبیل اظهار کرد: اکثر مصوبات جلسات قبل که براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت مورد تأیید دستگاه‌های اجرایی بوده، عملیاتی شده و ما تلاش می‌کنیم تا براساس سیاست‌گذاری‌هایی که انجام می‌دهیم در کوتاه مدت و بلند مدت براساس شاخص‌ها و برنامه‌های تعریف شده در جهت عملیاتی کردن این برنامه‌ها اقدامات جدی را انجام دهیم.

وی به آمار جمعیتی استان در چهار دهه گذشته براساس چهار وقایع حیاتی اشاره کرد و گفت: در این 40 سال ما در بحث زاد و ولد و همچنین مرگ و میر یک وضعیت نرمالی را داشتیم به طوریکه در 40 سال گذشته هم در تولد و هم مرگ و میر حالت خطی در استان اردبیل حفظ شده ولی همچنان نرخ رشد جمعیت با یک روند کندی روبه‌رو بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل تصریح کرد: در بحث ازدواج در این سال‌ها یک حالت صعودی داشتیم و در بحث طلاق نیز بنا به دلایل و عوامل متعدد فراز و نشیب‌هایی را در ثبت طلاق شاهد بودیم به طوریکه سیر صعودی در این زمینه نیز مشهود بوده است.

حسن‌زاده با بیان اینکه جمعیت استان در حال حرکت به سمت میانسالی و پیری است، بیان کرد: قطعاً در 20 سال آینده جمعیت استان به ویژه در حوزه افراد میانسال و پیر رو به افزایش خواهد بود و از نیروی مولد، جوان و کار کاسته خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما در این شورای راهبردی تلاش می‌کنیم تا با جمع‌بندی نظرات کارشناسی به ویژه کارشناسانی که از دستگاه‌های مختلف حضور پیدا کردند، جمع‌بندی نهایی را در حوزه افزایش جمعیت و زاد و ولد انجام دهیم تا خانواده‌ها با رغبت و انگیزه بیشتری بتوانند در این حوزه شایسته عمل کنند.

حسن‌زاده با یادآوری اینکه استان اردبیل در نرخ رشد جمعیت با 10.6 دهم درصد بعد از خراسان شمالی رتبه دوم کشور را دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت کشور و استان اردبیل رو به پیری و سالمندی می‌گذارد، ضرورت دارد در ایجاد بسترهای لازم برای ارائه خدمات به سالمندان و همچنین افزایش امید به زندگی اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها بر محور خودمراقبتی و ارتقا سلامت سالمندان در دستور کار قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر